• br2be

Fotograf i Göteborg?!

Finns det någon som kan rekomendera en bra fotograf i och runt göteborg???

• Svar på tråden Fotograf i Göteborg?!
  • sokkerstruten

Jag tycker vi fick ett bra pris med Jenny! 4500 kr för en timmes fotografering och ett 16 bilders album!

• Ajjse

Vi fick betala 4000:- för totalt 5 timmars fotografering.. Vi hade med fotograferna både innan kyrkan och i kyrkan. Sedan fick vi en CD med en MASSA bilder. Nu ska vi bestämma vilka bilder vi vill framkalla.

sokkerstruten skrev 2008-10-10 16:24:07 följande:
    Jag tycker vi fick ett bra pris med Jenny! 4500 kr för en timmes fotografering och ett 16 bilders album!
  • Iafia

Vi vill bara ha foto i ateljé eller ute. Vi vill inte lägga ner så mycket pengar på fotografen för vi ska ha engångskameror på borden på själva festen. Vi bor i Göteborg. Vad finns det för fotografer som är billiga men ändå tar bra foton? Vad kostar det om man inte vill ha med fotografen så i flera timmar utan bara ta i ateljé ev ute?

• Siris

Vi hade Peter Olsson. Han tog 2500 kr för två timmars fotografering, vi la till en tusenlapp och fick då även på vigseln och lite mingelbilder efteråt! Fick sen massor av bilder (högupplösta allihop)på en cd där vi själv får framkalla det vi tycker om. Supernöjda!

• Iafia

Vart hittar man honom då? Låter ju som vettigt pris tycker jag.

• sokkerstruten

Ja det var ju verkligen bra pris! Det är ju så induviduellt vad man tycker är billigt och inte billigt...Vi ville inte ha någon annan än Jenny Blad så...tänkte inte på att det var dyrt i alla fall när vi bokade henne...tycker fortfarande inte det!

Vem hade ni?

Ajjse skrev 2008-10-10 21:34:24 följande:
    Vi fick betala 4000:- för totalt 5 timmars fotografering.. Vi hade med fotograferna både innan kyrkan och i kyrkan. Sedan fick vi en CD med en MASSA bilder. Nu ska vi bestämma vilka bilder vi vill framkalla.
  • Ajjse

Jag har hört bra om Jenny Blad innan och jag förstår om ni är nöjda. Vi hade Sofie Askenbom och Ingemar Gunnarsson, vi är jätte nöjda. Det är som du säger, man ska den fotograf som det känns rätt med! Jennys priser är nog rätt normala skulle jag tro för den typen av fotografering. Vi tyckte det var skönt med lång tid för fotografering och så ville vi gärna ha fina bilder från kyrkan. Jag tycker inte om att bli fotograferad men de fick mig att slappna av och bilderna blev jätte fina.

sokkerstruten skrev 2008-10-13 23:39:10 följande:
    Ja det var ju verkligen bra pris! Det är ju så induviduellt vad man tycker är billigt och inte billigt...Vi ville inte ha någon annan än Jenny Blad så...tänkte inte på att det var dyrt i alla fall när vi bokade henne...tycker fortfarande inte det!Vem hade ni?
  • Faceman

www.andersostman.com. Kändes hur bra som helst med honom samt att man fick digitala kopior på alla bilder. Varm rekommendation!

• Jezzy75

Jag kan varmt rekommendera Mattias Bucht, jättetrevlig kille som tar lifestyle-foto om man gillar det, dvs ej atelje-bilder uppställda och stela utan med mer liv i och rolig fantasi, vi är helnöjda med våra bilder, fick alla högupplösta på CD, vi fotade oss vid Skansen Kronan och i Haga. Mattias hemsida www.lifestylephoto.se, tyvärr har han ingen portfolio där...

• skille

Vi skal ha Peter, vi betaler 7500 for en hel dag. Var hos han på mandag for å teste han ut, så vi lot han ta bilder av hunden vår, se i galleriet mitt for resultat. Han er helt himmelsk, vi fikk se mange bryllupsbilder han har tatt tidligre, og de var kjempe fine. Han er en fotograf som får en person til å slappe av og faktisk hører på hva kunden vil ha. Jeg anbefaler han på det sterkeste:)

• Troll1
    sokkerstruten skrev 2008-10-13 23:39:10 följande:
    Ja det var ju verkligen bra pris! Det är ju så induviduellt vad man tycker är billigt och inte billigt...Vi ville inte ha någon annan än Jenny Blad så...tänkte inte på att det var dyrt i alla fall när vi bokade henne...tycker fortfarande inte det!Vem hade ni?
    Så det löste sig för er efter "en viss fotografs strul"? För det var väl du/ni som hade lite körigt där ett tag?
  • sokkerstruten

nja nej.. eller ja för länge sen.. Beatrice Larsson var lite strulig och inte så arbestvillig. Så vi sket i henne och valde en annan istället!

Vet inte om det var det du menade...

Troll1 skrev 2008-10-23 17:55:21 följande:
    Så det löste sig för er efter "en viss fotografs strul"? För det var väl du/ni som hade lite körigt där ett tag?
  • Troll1
    sokkerstruten skrev 2008-10-25 02:13:35 följande:
    nja nej.. eller ja för länge sen.. Beatrice Larsson var lite strulig och inte så arbestvillig. Så vi sket i henne och valde en annan istället! Vet inte om det var det du menade...
    Jo, det var det. Jag blev också "trött" om du komer ihåg?
    Bra att det löste sig för er också.
  • sokkerstruten

Ok! Hon dubbelbokade eller inte hörde av sig eller vad det var va? Sånt känns almänt oroväckande och oproffisionellt!

Troll1 skrev 2008-10-25 11:27:04 följande:
    Jo, det var det. Jag blev också "trött" om du komer ihåg?Bra att det löste sig för er också.
  • chickpea

Vi hade Eva Quirbach och vi var supernöjda!

• valkyriana

Det hade vi med- visst är hon underbar!

chickpea skrev 2008-10-25 16:24:56 följande:
    Vi hade Eva Quirbach och vi var supernöjda!
  • MC1

Vi hade Jenny Blad och hon var värd varenda öre. Hon är otroligt proffsig och är dessutom världens gulligaste, kändes helt naturligt att ha med henne hela dagen.
    Kunde inte varit mer nöjd.

Hon tog även korten till min secret box som maken fick som morgongåva och vi har efter bröllopet varit och fotograferat hela familjen. Supernöjda med det också.

• sokkerstruten

Gud vad kul att höra! Med tanke på att vi också ska ha henne! :)

MC1 skrev 2008-10-28 15:57:23 följande:
    Vi hade Jenny Blad och hon var värd varenda öre. Hon är otroligt proffsig och är dessutom världens gulligaste, kändes helt naturligt att ha med henne hela dagen. Kunde inte varit mer nöjd. Hon tog även korten till min secret box som maken fick som morgongåva och vi har efter bröllopet varit och fotograferat hela familjen. Supernöjda med det också.
Svar på tråden Fotograf i Göteborg?!