Inlägg från: W2B Blom |Visa alla inlägg
  • W2B Blom

    Öviksbrudar 2009

    Oj, 6000:- för DJ, det tycker jag lät dyrt! För dom pengarna skulle ni kunna få ett coverband.

    Om vi inte hittar något bra coverband så har vi en DJ (vi funderar ändå kanske ha en DJ som kan spela till småtimmarna efter bandet, få se) då vi känner en som brukar spela för 2000 å fester, men för oss skulle han spela för 1000:- e kväll
    Du kanske vill ha hans kontaktuppgifter?

    Mumriks blivande fru skrev 2008-11-04 12:42:41 följande:


    Vi har kommit i kontakt med en DJ från Sundsvall som kan spela på bröllopet. Han skulle ha 6000:-. Lät inte det ganska dyrt? Någon annan som ska ha DJ eller känner till någon eller har några tips om hur man kommer i kontakt med en DJ? Har lite panik...
  • W2B Blom

    Nej, vi ska ha egen kock och för tvårätters har vi fått priset runt 150:- - 170:- men då tillkommer även kostnaden för serveringpersonal. Vi funderar för fullt med menyn faktiskt, så jag tar gärna också emot tips.

  • W2B Blom

    Mumriks blivande fru - Oj, er meny lär supergott!

    Vi funderar som förrätt att ha Räkcocktail och huvudrätten kommer bli antagligen bli fläsk- eller oxfilé (Kanske Black & white) och efterrätten lutar mot själva bröllopstårtan.

    Igår gick jag på stan & shoppade lite mer bröllopsaker och bland annat köpte jag cernitlera och testade att göra en egen caketopper, resultatet kan ni se i mitt bildgalleri. Vad tycker ni om den? Jag funderar att göra om "pinnen" till vit färg för att lägga fokusen på våra bokstäver.

    Jag var även ute efter rätt lila nyans färg, tyvärr hittade jag inga, någon som vet var mer någonstans man kan köpa papper i Övik? Jag var på bokaffärerna, Gallerix, Åhléns och Clas Ohlsson. Om jag inte hittar några i Övik får jag kolla om jag hittar några kuvert i Skellefteå, då vi ska vara där nästa veckan. Vilken färg ska ni ha på kuveren till inbjudningarna?

  • W2B Blom

    Åh, vad toppen med förslag där man kan hitta papper!

    Vi funderar också att helt fastställa menyn först senare, då man vet hur många som har tackat ja och utifrån det se hur mycket av budgeten man vill lägga ut på själva maten.

  • W2B Blom

    Ska kika i Skellefteå i veckan och hittar jag inget där kommer vi att beställa från Panduro, annars kommer vi att köra med silver eller vita kuvert.

    Hur går det för er med gästlistan? Vi kämpar fortfarande med den *phu*

  • W2B Blom

    SM09 - Vi var inne på Greens & kikade på vigselringar och vi fick ett jättebra bemötande där. Min ring skulle gå på runt 5000:- och på internet med samma ring kostar den runt 3000:-Fördelen att lämna in på Greens, var att vi skulle i priset min m2bs ring graverad och våra förlovningsringar putsade.

    Maria2009, vägen mellan Krosta och Själevad (den "nya" vägen) finns det väg upp bakom Åsberget. Dock får man inte ta bilen ändå upp, utan man måste gå en bit. Vi har varit där & grillat korv, med några vänner. Det är en fantastisk utsikt därifrån!

    Vår gästlista har nu hamnat totalt på 75 gäster, och då har vi valt ett barnfritt bröllop. Helst skulle vi vilja banta ner listan till 60 personer, då vi helst även vill ha ett stort dansgolv i lokalen också, utan att behöva möblera om.

  • W2B Blom

    Hmm... det här med präst. Vi har ingen speciell önskemål om prällen. Vad finns det för präster i Övik? Någon som vet någon bra präst att rekommendera eller någon som är mindre bra?

    Var ska ni hålla er bröllopsfest någonstans? 

    RebeccaM, 31/12 2008, kl 15.00 Själevads kyrka
    moppi, 3/1 2009, kl 15.00 Själevads kyrka
    Maria2009, 11/2 2009, Öviks Museum kanske?
    Sharky, 28/2 2009, Grundsunda k:a
    Mumriks blivande fru, 28/2 2009 Kl 16:00 Nätra Kyrka
    SM09, 2/5 2009 kl 15, Mo Kyrka
    Jojjo82, 23/5 2009 kl 16, Tallstigen Gullvik
    Puppis, 6/6 2009 kl 15.00, Mo Kyrka, Moliden
    Norrlandstös, 27/6 2009 kl 15.00, Sidensjö kyrka
    MissLovely82, 1/8 2009, Kyrka: Hemlig
    Annafogel, 1/8, utomhus på ett fint ställe i Bredbyn
    Noxire, 1/8 2009, Örnsköldsviks kyrka
    w2b Blom, 8/8 2009 Kl. 15.00, Själevads kyrka. Festen: Hoppbackens Klubbstuga
    Lolailola, 8/8 2009 kl 16.00 Själevads kyrka
    Hasseludden, 15/8, Själevads kyrka
    Anna i Övik, Sommaren 2009 kl.16.00, Nätra Kyrka 


    ♥ Anders & Madelene ♥ 8/8 2009
  • W2B Blom
    Maria2009 skrev 2008-11-25 13:19:43 följande:
    Passar på att ändra vigselplatsen till Åsberget!Vi äter middag med våra vänner efter vigseln, nån som har något bra förslag?
    Det beror på hur många gäster ni hade tänkt er?
    ♥ Anders & Madelene ♥ 8/8 2009
  • W2B Blom
    Monique81 skrev 2008-11-27 12:03:34 följande:
    Hejsan!Jag la till mig på listan Kul att det finns en tråd här för oss nervpirrande, uppspelta, överlyckliga, förväntningsfulla (listan kan göras lång) brudar i Ö-vik området Hur ska ni ha erat bröllop? Ska det vara traditionelt (hur det nu stavas...såg fel ut), eller ska det vara på ett speciellt sätt?Vårat ska vara i Rock tema då min blivande är rocksångare. Ni kanske har hört talas om gruppen? Spelade på hamnfesten. Octagon...Min klänning ska iallafall gå i rött och svart. Det låter så slampigt då man skriver det (en del tycker det iallafall), men jag har sett klänningar som är SSÅÅÅ snygga och eleganta.Ha det...
    Åh, vad kul att du har hittat hit! Alltid kul med nya Öviksbrudar! Skrattande

    Vi kommer köra ett vanligt traditionellt bröllop, du vet - allt ifrån en vit brudklänning till en hjärtformad bröllopstårta, men sedan kommer vi även ha en personligt tusch som kommer spegla oss! Därför känns våra bröllopsplaner perfekt för oss.

    Vad coolt med ett bröllop med Rock Tema! Och det är inte alls slamigt med rött & svart, det kan bli hur läckert som helst! Med andra ord vad häftigt!

    Tyvärr känner jag inte igen din m2b (Man to be) band, men dom verkar ändå bra om dom spelar på hamnfesten. Det är så att vi håller faktiskt på att söka efter ett bra band som skulle kunna spela på vår bröllopsfest. Vi har några på G, men om dom inte passar så kanske din m2b band skulle ev. vilja spela? Eller dom kanske inte spelar på bröllop? Glad

    Härligt att du är med på listan, men är det ok om jag lägger in dig på "rätt" placering? Placeringen är i datumordning:

    RebeccaM, 31/12 2008, kl 15.00 Själevads kyrka. Festen: Stensödens bygdegård.
    moppi, 3/1 2009, kl 15.00 Själevads kyrka
    Maria2009, 11/2 2009, Åsberget, Middag på?
    Sharky, 28/2 2009, Grundsunda k:a,festen:Gideågården
    Mumriks blivande fru, 28/2 2009 Kl 16:00 Nätra Kyrka, Festen: Nätra Jaktskytteklubb
    SM09, 2/5 2009 kl 15, Mo Kyrka, Moliden Festen: Billstagården
    Jojjo82, 23/5 2009 kl 16, Tallstigen Gullvik, Festen: FV:s klubbstuga vid hoppbacken
    Puppis, 6/6 2009 kl 15.00, Mo Kyrka, Moliden
    Norrlandstös, 27/6 2009 kl 15.00, Sidensjö kyrka
    Monique81, 11/7 2009 kl. 15.00 Nätra kyrka, Festen: Holmengården (tror vi).
    MissLovely82, 1/8 2009, Kyrka: Hemlig
    Annafogel, 1/8, utomhus på ett fint ställe i Bredbyn
    Noxire, 1/8 2009, Örnsköldsviks kyrka
    w2b Blom, 8/8 2009 Kl. 15.00, Själevads kyrka. Festen: FV:s klubbstuga vid hoppbacken
    Lolailola, 8/8 2009 kl 16.00 Själevads kyrka
    Hasseludden, 15/8, Själevads kyrka, Festen: Varvsberget
    Anna i Övik, Sommaren 2009 kl.16.00, Nätra Kyrka Festen: Själevads hembygdsgård
    Måttet på kärlek är att man älskar måttlöst
  • W2B Blom
    RebeccaM skrev 2008-11-27 14:44:36 följande:
    Är det någon som har koll på det här med bröllopstårtor? Jag var så jäkla nöjd när jag fick veta att Lundbergs var typ 13 kr billigare per bit än Sockerbagarn. Idag, när vi var förbi Lundbergs, insåg jag dock varför. Ingen mousse eller sugarpaste eller något hade dom. Det dom kunde erbjuda var typ smaksatt grädde, vaniljkräm och marsipan... Inte så jättespännande kan jag tycka och dessutom gillar jag varken grädde eller marsipan. Är det någon som vet något bra ställe eller som har något förslag på vad man kan ha i?
    Hmm... svårt. Prova med ICA Kvantum, Östra eller Coops bageri, har för mig att man kan beställa tårtor där. Dom kanske har bra förslag med fyllning och så. Lycka till! Glad
    Anders ♥ Madelene
  • W2B Blom
    Maria2009 skrev 2008-11-25 21:05:52 följande:
    W2B Blom skrev 2008-11-25 15:34:03 följande: Det beror på hur många som orkar klättra uppför berget Nej men allvarligt så blir vi kanske sex stycken, alltså inte så många
    Ok, då går det vara nästan precis var som helst. Vet att man kan hyra en jättefin lokal i Arken, där dom har bastu, kök, bar m.m. Tror att det ryms max 15-20 personer där - så det kanske skulle vara något för er? Glad

    Om ni hade tänkt att vara på en specifik restaurang är Varvsberget alltid vackert med vyn över city eller på Veckefjärden som ligger nära Åsberget.
    Måttet på kärlek är att man älskar måttlöst
  • W2B Blom

    RebeccaM och Moppi: Nu är det verkligen inte länge kvar till er stora dag! *spännande* Börjar ni bli nervösa? Är alla planer färdiga?


    Alltid din, Alltid min, Alltid vår
Svar på tråden Öviksbrudar 2009