• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • pandis81

ja snö är väldigt roligt.. stanna varannan meter typ.
    det funkar okej. jag får resa på mig och gå en liten sväng efter att jag har suttit ett tag.
    Men jag låter bli att lyfta tungt det får dom andra göra istället.

paradisfågel skrev 2008-11-25 11:18:39 följande:
    Haha snö är ju alltid kul! Aj då, hur funkar de me jobbet d?
  • MissMijah

therese: Tur för dig!

Ja dessvärre har man vissa måsten som att tvätta, speciellt med småbarn.
    Kommer ihåg i början när jag hade ont i ryggen. Då bodde jag ensam. Kunde inte bära ner tvättkorgen till tvättstugan, så fick tvätta allt hemma för hand i handfatet. och kunde inte handla, för jag fik inte bära tungt, knappt två liter mjölk. jag gick som en gammal tant. det var inte roligt. men konstigt nog klarade jag av graviditet och allt sånt. märkligt.

Nu ska jag kila, kommer om en stund.kram på er

• pandis81

Riktigt så illa är det inte för mig (inte än i alla fall)
    Men jag förstår att det är jobbigt och speciellt med småbarn.

Jag ska också kila iväg snart närmare bestämt kl 12 för då har jag lunch och då ska jag gå ner till Centrum och handla lite smått och gott för jag ska göra en presentkorg till Robins morbror som fyller 50 år i helgen. Och då ska vi ner och fira honom. Så tänkte fylla en picknick korg med massor av gott.

Någon choklad,kex,alkoholfritt vin( han dricker inte alkohol) men dom är ibland godare än vad vanliga viner är.
    och så ska jag se om jag hittar lite annat att fylla den med också.
    Några förslag.. Har fram till torsdag på mig att handla för att få den klar.

MissMijah skrev 2008-11-25 11:28:44 följande:
    therese: Tur för dig! Ja dessvärre har man vissa måsten som att tvätta, speciellt med småbarn.Kommer ihåg i början när jag hade ont i ryggen. Då bodde jag ensam. Kunde inte bära ner tvättkorgen till tvättstugan, så fick tvätta allt hemma för hand i handfatet. och kunde inte handla, för jag fik inte bära tungt, knappt två liter mjölk. jag gick som en gammal tant. det var inte roligt. men konstigt nog klarade jag av graviditet och allt sånt. märkligt. Nu ska jag kila, kommer om en stund.kram på er
  • Fenixx

vill först säga välkommen till nya som anlänt för planer till 2010!

skriver inte så mycket just nu, fullt upp här hemma.
    men har iallafall i all hast fått bestämt och klart nu med tjejerna som ska sjunga och spela harpa på vårat bröllop, varav en även kan sjunga på alviska. så vi har bestämt ersättning osv, ett steg framåt ialalfall.
    dem ska även ha spelningar sen i sommar så då får jag iväg och lyssna. dem har ju redan kläder i temat så det får jag på köpet.

hoppas ni andra har det bla bland bröllop och jul förberedelser om dem börjat.

• pandis81

Hej Fenixx

Vad kul att musiken är fixad och att dom kan sjunga på alviska gör ju bara saken ännu bättre.
    Här är det bra, som sagt lite ont i ryggen men bröllop och julförberedelser är i full gång

Fenixx skrev 2008-11-25 11:59:10 följande:
    vill först säga välkommen till nya som anlänt för planer till 2010! skriver inte så mycket just nu, fullt upp här hemma.men har iallafall i all hast fått bestämt och klart nu med tjejerna som ska sjunga och spela harpa på vårat bröllop, varav en även kan sjunga på alviska. så vi har bestämt ersättning osv, ett steg framåt ialalfall. dem ska även ha spelningar sen i sommar så då får jag iväg och lyssna. dem har ju redan kläder i temat så det får jag på köpet. hoppas ni andra har det bla bland bröllop och jul förberedelser om dem börjat.
  • MissMijah

therese: kanske någon lott? lite konserver, haha då menar jag inte krossade tomater. men typ oliver och annat gott. typ, majs. Nej, jag bara skojjade.

jenny: Hej! Vad kul att höra från dig. Det låter ju som att det kommer bli hur bra som helst med sång och allt.

Nu är jag hemkommen igen. Hittade slipsarna. Båda två för 299:- perfekt!
    hittade även två par boxerkalsoner till Rob i julklapp, också perfekt! Och så hade det kommit paket till mig idag på lite saker jag ebställt till honom i julklapp för övrigt, som jag har slagit in nu.

JAAA jag gillar att vara ute i god tid!

• pandis81

Jag var nere nu på lunchen och handlade lite,
    så jag köpte
    *två sorters kex (grissinis och några andra som såg väldigt goda ut enligt mig
    *Aprikos marmelad (till kexen)
    *Ett rött alkoholfritt vin och ett vitt alkoholfritt
    *Apelsiner
    *choklad (kulor i fin förpackning och två små kakor av fin choklad)
    * ska se hur mycket det rymmer i korgen så kan jag köpa något mer imorgon i så fall.

Robin ska göra ordning två skivor också som vi ska lägga ner i korgen med musik från det år han föddes och framåt. Det blir en låt per år. Så 50 låtar. Kan ju vara kul att ha, han älskar musik.

Sen har pappa önskat sig en pasta kastrull i julklapp så jag köpte ett italienskt vin som passar till pasta, två sorters pasta och pesto som jag ska lägga i en korg eller i kastrullen. Har inte bestämt mig än.

MissMijah skrev 2008-11-25 13:12:44 följande:
    therese: kanske någon lott? lite konserver, haha då menar jag inte krossade tomater. men typ oliver och annat gott. typ, majs. Nej, jag bara skojjade.jenny: Hej! Vad kul att höra från dig. Det låter ju som att det kommer bli hur bra som helst med sång och allt. Nu är jag hemkommen igen. Hittade slipsarna. Båda två för 299:- perfekt!hittade även två par boxerkalsoner till Rob i julklapp, också perfekt! Och så hade det kommit paket till mig idag på lite saker jag ebställt till honom i julklapp för övrigt, som jag har slagit in nu. JAAA jag gillar att vara ute i god tid!
  • lindacecilia

Hejsan!

Jag och min sambo ska gifta oss sommaren 2010!
    Får man vara med här? =)

/Linda

¤evig kärlek till min ingemar¤
  • pandis81

klart man får vara med.. välkommen

lindacecilia skrev 2008-11-25 13:24:52 följande:
    Hejsan! Jag och min sambo ska gifta oss sommaren 2010! Får man vara med här? =)/Linda
Svar på tråden bröllop 2010 nr 4