• Bianca25

OT: Hur ofta städar ni?

Lite OT som sagt men hur ofta städar ni hemma? Alltså dammar, dammsuger, torkar golv, städar toaletter. Tycker att det jämt är dammigt hos oss. Men det beror säkert på hunden Jag städar en gång i veckan.

• Svar på tråden OT: Hur ofta städar ni?
  • Heloise

tvättar fönster, typ 2ggr per år, jag fäller ner persiennerna så slipper jag se eländet.
    Otacksamt när man bor i villaområde och folk kör utanför fönstren, tar 1 timme så är de skitiga igen.

• Nalle Puh 40

Instämmer helt, tar dem till jul och sommaren

• Tjolinti

hahaha jag tvättar golv varje dag. Lister varannan dag. o rar en trasa på möbler o bänkar varje dag också. Har ett litet problem med de faktiskt.

• lillkråkan

Jag dammsuger 1-2 gånger per vecka och torkar golv varje vecka.
    Hur ofta dammtorkar ni och torkar dörrar och lister? Jag avskyr det och därmed blir det alldeles för sällan

• valkyriana

Plockar lite varje dag. Två barn... Vi damsuger två gånger i veckan. Torkar av i köket och fixar där efter jag grejjat.
    Storstädar en gång i veckan i bland var annan.
    Ändå ser det inte tip top ut...
    Tvättar jämt känns det som dessutom.

• valkyriana

fast det heter visst dammsuger va?

• ElinPierre

Haha.. Vi tvättar nog fönster MAX 1 gång per år!
    Plockar och sånt gör man väl varje dag men dammsuga gör jag nog 2 gånger på 3 veckor.. Och Skura golvet händer väl kanske en gång i månaden.. Dammtorka max varannan..

Så här verkar vi ju riktigt smutsiga bland er alla.. Vill också ha städhjälp!!!

dfk skrev 2008-09-24 17:12:32 följande:
    Städar en gång i veckan lite mer ordentligt.Dammsuger varannan dag pga våra långhåriga katter samt barnen som i tid o otid klampar in med skor.Men det känns som att vi skulle behöva storstäda ca 2 gånger i veckan. Men det skulle vi aldrig hinna med.Hur ofta tvättar ni fönster då?Vet inte om jag vågar erkänna men max 2-3 gånger per år tror jag att det blir... Känner några som gör det varannan månad och dom har skinande fönster jämt.Man får ju skämmas när dom kommer på besök, för det känns som om våra fönster är dom smutsigaste som finns.
  • Humlanhubbe

Hmm..hatar verkligen att städa!Men..dammsuger kanske en gång i veckan o tar badrummet o toaletten lika ofta.Minst.Torka golv o dammar gör jag mer sällan..Usch,,vågar man säga det.. ?!

• dfk

Oj..dammtorkning av dörrar och lister blir kanske bara ett par gånger per år.
    Däremot så drunknar vi i smutstvätt, jag skulle kunna ha en resesäng där inne för att det är nästan ett heltidsjobb!
    Jag kan nästan få panik för jag tvättar o tvättar o viker tvätt, sorterar in i garderober men det händer ingenting... Det kommer bara mer o mer. Som taget ur en skräckfilm.

• lönnsjö

Städar en gång i veckan.Dammsuger varje dag, vi har två hundar.

• valkyriana
    dfk skrev 2008-09-24 22:42:24 följande:
    Oj..dammtorkning av dörrar och lister blir kanske bara ett par gånger per år.Däremot så drunknar vi i smutstvätt, jag skulle kunna ha en resesäng där inne för att det är nästan ett heltidsjobb!Jag kan nästan få panik för jag tvättar o tvättar o viker tvätt, sorterar in i garderober men det händer ingenting... Det kommer bara mer o mer. Som taget ur en skräckfilm.
    Ha ha, ja eller hu?! Man tvättar och tvättar och då man precis slappnar av och tycker att man kommit någonstans så har tvättberget växt till oanade höjder - IGEN...
  • Dallas

Jag dammsuger och torkar av i köket varje dag, toaletterna städas ofta.
    Dammar o torkar golven ungefär en gång i veckan. ( jag dammar av tv-bänk o bokhyllor, med lite sköljmedel på trasan, det står emot dammet bra. Tips från ett städprogram )

Putsar fönster... 2-3 ggr/år
    Tvättar gör vi JÄMT, det tar ju aldrig slut!

• Bianca25

Så flitiga ni är alla. Känns som om jag är rätt bra på att hålla rent på ytan men om man öppnar skåp och lådor så är det helt plötsligt inte samma ordning. Får nog ta en liten höstrensning.

• 200805

Idag kommer jag hem till ett städat hus! Så skönt!!
    Vi har haft ett uppehåll med städhjälp, men insåg att vi inte har tiden att städa själva så nu kommer städerskan igen!

• ElinPierre

Hur ofta har ni städhjälp, hur många timmar och vad betalar ni?? Synd att man bor som man bor (i urskogen), här är det svårt att få tag i nåt hemstädföretag...

200805 skrev 2008-09-25 08:40:23 följande:
    Idag kommer jag hem till ett städat hus! Så skönt!!Vi har haft ett uppehåll med städhjälp, men insåg att vi inte har tiden att städa själva så nu kommer städerskan igen!
  • hondafreak

putsar förnster 2 ggr/år
    hur ofta drar ni ut spisen och torkar bakom den ? 1 gång/år
    torkar uppepå köksskåpen ? vartannat år...inget mysigt ställe

• zsandora

Putsa fönster max 2 ggr per år. Snart dax för det igen...Dammsuger 1/veckan å plockar varje dag. Dammar kanske en/ månaden...

Dock blir det mer städ på hösten då ja älskar den års tiden, å älskar att göra det mysigt i hemmet då...
    På sen våren å somaren e man ju nästan alltid ute lr iväg å då e de stor risk för stök....

• Hedebris

plockar undan gör vi varjedag. damsuger 2ggr i månaden typ...

men vi har inga djur ellerså

• didis

Vi hade städhjälp ca 3h varje vecka. Då hann de dammsuga, torka golv, damma bord o köksytor + städa toaletter. Barnens rum städades inte för det får de göra själva.

Minns inte vad det kostade i timmen, jag fick rabatt för att de redan städade på mitt företag och för att de nyligen börjat inrikta sig mot hemstädning också. Kanske 250:-/h men jag minns inte. Helt vitt ialla fall.

ElinPierre skrev 2008-09-25 11:08:12 följande:
    Hur ofta har ni städhjälp, hur många timmar och vad betalar ni?? Synd att man bor som man bor (i urskogen), här är det svårt att få tag i nåt hemstädföretag...
Svar på tråden OT: Hur ofta städar ni?