• Bianca25

OT: Hur ofta städar ni?

Lite OT som sagt men hur ofta städar ni hemma? Alltså dammar, dammsuger, torkar golv, städar toaletter. Tycker att det jämt är dammigt hos oss. Men det beror säkert på hunden Jag städar en gång i veckan.

• Svar på tråden OT: Hur ofta städar ni?
  • didis

Kändes jättekonstigt i början, innan vi kände de som städade. Faktiskt var jag hemma första gångerna.

Bianca25 skrev 2008-09-24 11:12:47 följande:
    Skulle definitivt också vilja ha städhjälp. Måsta bara hitta någon man kan lita på, en seriös firma. Ska nog undersöka saken För det måste vara det tråkigaste i världen att städa.
  • JBB

Jag försöker städa varje dag, med två små blöjbarn är det leksaker, kläder och saker överallt efter deras framfart.

• Novemberbröllop08

Minst 1 gång i veckan, är lite städfreak

• Moninan

Lite varje dag. Och en storstädning en gång i veckan.

• MulleNuh

oj.. Jag är nog den mest slarvigaste som går i ett par skor.. Kök och sånt städar jag varje dag. Men torka golvet! Vad är det?

• hondafreak

Städar 1 gång/v eller när det behövs. Men torkar golv nån gång i månaden. När jag hade hund dammsög jag varje dag......

• Vitt guld

Vi har egentligen städdag på torsdagar, men ibland blir det lixom inte av. *visslar*

• anja1661

jag småplockar varje dag (ett måste med 2barn o hundvalp), storstädar ca 1gång i veckan...dammsuger nog 2-3gånger per vecka och dammråttorna hittar hit ändå!

• dfk

Städar en gång i veckan lite mer ordentligt.
    Dammsuger varannan dag pga våra långhåriga katter samt barnen som i tid o otid klampar in med skor.
    Men det känns som att vi skulle behöva storstäda ca 2 gånger i veckan. Men det skulle vi aldrig hinna med.
    Hur ofta tvättar ni fönster då?
    Vet inte om jag vågar erkänna men max 2-3 gånger per år tror jag att det blir... Känner några som gör det varannan månad och dom har skinande fönster jämt.
    Man får ju skämmas när dom kommer på besök, för det känns som om våra fönster är dom smutsigaste som finns.

• Nalle Puh 40

Jag är pedant och städar lite hela tiden (känns det som iaf...)

Svar på tråden OT: Hur ofta städar ni?