Välj de bitar som är viktiga för er!
Vi gjorde oxå en budget innan med maxsumman på vad saker fick kosta. Vissa saker blev billigare än vad vi räknat med och då kunde vi kosta på oss tex en större bildserie från fotografen.
För oss var fotograferingen viktig så vi valde en proffsig fotograf och bilderna blev jättebra.
Vi hade DJ, det kan jag varmt rekommendera! Visst är det en stor kostnad men det är SÅ värt det!! Alla dansade så de hade blåsor på fötterna, det blev riktigt röj! Och då behöver ni inte göra långa låtlistor och jobba med det.
Vi hade "riktig" bröllopstårta, och visst det kostar en del men jag hade ångrat mig djupt om vi hade valt bort den! Vår tårta stod på en 3vånings ställning men tårtorna stod separat så de var lätta att transportera.
Jag valde en frisör som jag gått till i flera år så "känner mig" och jag var supernöjd. Det ÄR mycket mer jobb med en bruduppsättning och då håller det hela dagen och natten! (det ska göra det, min höll kanonbra). Ska man däremot ha en enklare frisyr kanske man kan göra ett billigare alternativ och det lönar sig att kanske kolla upp flera frisörer för priserna kan variera.
Vi körde buffé från ett cateringföretag- mycket billigare än en tre-rätters middag. Funkade jättebra, det blev lite mingel automatiskt när gästerna gick och tog mat och dryck. Vi hade en jätteduktig tjej som dukade fram och av, det skulle jag inte vilja varit utan!
Drycken kan ni oxå spara in på, dels genom att köpa i Danmark eller Tyskland och att bjuda dryck till maten och sen köra självkostnadspris. Det gjorde vi (tog 10kr per öl, glas vin eller cider) och ingen knorrade över det utan drack glatt och betalade!
Vi hyrde våra kläder, det blev oxå billigare än om vi köpt dem.
Men vi är så himla nöjda med vår dag så det är svårt att sätta fingret på något som vi kunde skippat, då hade ju inte vår bröllopsdag blivit som den blev!
Pyssel och pynt med dukning osv där kunde man kanske ha dragit ner lite.....?
Lycka till med ert bröllop!!