• Snoris

Vad drog ni ner på som ni ångrar i efterhand?

Jag och min blivande man gjorde en lista på vad allt kommer kosta oss och upptäckte att den överskrider vår budget ganska så rejält.

Började titta vad vi kan dra ner på, ändra eller slopa helt och hållet vilket inte var helt lätt.

Jag undrar därför vad ni som är gifta drog ner på som ni verkligen ångrar så här i efterhand?

• Svar på tråden Vad drog ni ner på som ni ångrar i efterhand?
  • chamor
    anbiel68 skrev 2008-09-24 12:56:45 följande:
    chamor: Oj! Låter som nåt man kanske kan skratta åt på sin 10:e bröllopsdag, men som inte alls är kul när man vill att allt ska vara perfekt Jag trodde du menade att ni skipat tårtan helt.
    Nja vi gjorde en budgetvariant för 4000 tyckte jag inte det var värt.. Men men.. Hittills kan jag inte skratta åt det.. Tror inte så många tänkte på det men jag hade en helt annan bild i huvudet och för mig var liksom förväntningarna på ett unikt "mästervärk" och inte ihopskrumpnad tårta Lite höga förväntningar men jag är pysslig men var för trött på på kvällen. Men det är mest chokladpuddingen jag grämjer mig över..
  • Snoris

Som "asajo" skrev om att hålla tyst om att tårtan är till bröllop har jag hört om just flera saker som hör bröllopet till. Samma med buketten, man kan spara många hundralappar på att beställa en "vanlig" bindning. Min frisör tar 950kr/tim för bröllopsuppsättningar och 700kr/tim för festuppsättningar. Lite tokigt tycker jag.

• Stjärnblomma

Vi hade världens minsta borgerliga bröllop så det går väl inte att jämföra, men det jag tänker i efterhand är att det hade varit roligt att ha några professionella foton. Vi har amatörfoton som är ok men det hade varit kul att ha några riktigt fina.

• 20080301

Vi hade ingen fotograf det ångrar jag nu,

• Fejs

vad jag har förstått så är det skillnad på festuppsättning och bröllopsuppsättning, men jobb med bröllopsuppsättning och hållbarheten är högre...

• Sarah81

Vi valde bort fotografen och bad en bekant som skulle vara duktig på att fotografera och hans bilder blev katastrof. Oj vad jag ångrar det fick nästan inga riktigt bra bröllopsbilder

• PL080802

Frisyren, funderade på att be en frisör resa 3 timmar från Stockholm för att fixa mitt hår då jag inte kände att frisören i Vadstena hade full koll. Bestämde mig dock för att nöja mig med henne då det blev betydligt dyrare att anlita tjejn från Stockholm (tyckte dessutom att det skulle vara överdrivet och bridezillafasoner att be henne åka över halva Sverige för en frisyr). Med facit i hand hade jag gärna lagt de extra tusenlapparna eftersom min magkänsla var rätt och mitt hår inte höll sig... Ett skämt att ha betalt flera tusen för frisyren. Mina tärnors hår höll sig inte heller...

• Tant Doris
    asajo skrev 2008-09-24 11:17:23 följande:
    Att betala klumppris för baren i förväg. Vi lät barpersonalen skriva upp under kvällen allt de serverade och så betalade vi när de stängde. Vi tjänade några tusen på det.
    Förlåt om jag är korkad nu men vad blir skillnaden? Att betala in före och sedan lägga till alt. få tillbaks beroende på hur mycket som serverats... eller betala efteråt? Tänker jag tokigt nu?

Anledningen till att jag frågar är att det är en av de saker vi inte riktigt vet hur vi ska göra med än. Vill gärna höra hur andra tänkte.
  • Megi

Jag tycker att man inte kan stunta i bröllopstårtan.. Ett bröllop utan tårta.. näää!

Svar på tråden Vad drog ni ner på som ni ångrar i efterhand?