• linahann

Det blev inte någon bra bröllopsdag...(långt)

Jo, det är jag. Det var en hel del som blev tokigt. Och jag har ingen jag kan prata med det om för jag vill liksom inte göra någon annan ledsen. De andra involverade verkar inte ha påverkats så. Eller så är det ingen som vågar säga något...

Vi fick avbokningar dan före dan. Så vi blev inte klara med festhäfte och bordplaceringar förrän sent kvällen innan bröllopet.
    Jag sov jätte illa pga av konstig klåda på benen, så jag försov mig, på min bröllopsdag!! Helt oförlåtligt!!
    Det blev super stressigt, nästan ingen frukost, glömde duscha min son, fick rusa som en tokig fram och tillbaka med alla inblandade. Inte alls den reflekterande stilla kaffestunden i köket som jag tänkt mig.
    Nåja, vi kom tjugo minuter försent till frisören- jag hade glömt att fixa fikan.
    Hade det bara varit detta hade det gått att släppa ganska fort.
    Men min far skulle köra tärnans och min hundar på kennel. Min blivande följde med för att hjälpa till.
    Pappa hade sagt att han visste vilken kennel det gällde, men körde till fel! Hittade sen inte till den rätta. Och jag fick inte tag på dem! Där satt vi med tre hundar! Min blivande skulle köra och hämta tårtan och började bli försenad. Det tog till kl tolv innan det var löst. Och jag satt hos frisören och storgrät. Hur skulle bröllopet bli om vi hade tre hundar att passa, hur skulle tårtan hinna hämtas, hur stressad var min blivande, och min stackars tärna fick rusa runt halva stan och var helt genomsvettig.
    Så blev det lugnt och hundarna blev lämnade.
    Frisyren blev först helt fel, så vi fick ta ner och börja om, då var håret så tupperat och preparerat att det inte blev super precis, men ok ändå.
    Sen skulle sminket på och vi skulle till kyrkan. Jag var så nervös och stressad att jag knappt kunde andas.
    När vi var i kyrkan, gick prästens mikrofon i sönder, så de som var med hörde ingenting. Sen läste hon fel text, sen spelade pianisten väldigt fel.
    Men min syster sjöng fantastiskt, barnen var jätteduktiga och vi blev gifta.
    Vi fick jättefin skjuts!

När middagen började var det fint, dock lite stelt trots sånger och annat roligt. Trots att många uppförde sig illa genom att inte bjuda på sig själv utan stå ute och rökte med sin lilla klick största delen av middagen.
    Det blev många fina tal, tårtan var kanon och brudvalsen jättefin. Många gick dock hem ganska tidigt, så det blev tyvärr inte så mycket dans. Men den dans som blev var jätte kul.
    Vi låg kvar på vårt hotellrum till kl 16 nästa dag. Jätteskönt.
    Men det var mycket jag önskade jag planerat anorlunda, och som jag önskar blivit anorlunda. Känns för jäkligt att ha gråtit hela förmiddagen på sin bröllopsdag.

Vill inte att någon ska veta hur jag känner, att jag är ledsen att det blev så här. Det var mycket som blev jätte fint, så jag känner mig dum som känner så.
    Skönt att skriva här i alla fall.

Tips från mig:
    1. strunta i det här med "sov så länge som möjligt så du är utvilad", du kommer gå på adrenalin. Gå upp tidigt så du har gott om tid!

2. Om du vet att du har gäster som inte är socialt vana, låt dem sitta med varandra, strunt i mixa reglen- det blira bara stelt och tråkigt.

• Svar på tråden Det blev inte någon bra bröllopsdag...(långt)
  • lottis77

Grattis till att Ni nu är gifta och hoppas att Ni får en underbar bröllopsresa! Vila, slappna av och ha det lugnt och skönt! Kram

• passionsblomman

Grattis till dig och din make säger jag också. Jag förstår verkligen att det måste kännas as-jobbigt att försova sig just en sån här dag. Det är inte så himla lätt att komma itakt med sig själv igen då, särskilt om det fortsätter strula. Det är skönare att slippa bli helt svettig och det tror jag knappast att du är ensam om att känna. Tycker jämt att man står i sista jäkla sekunden med nåt så man inte hinner fixa sig i lugn och ro, så till sin egen vigsel vill man ju åtminstone att det ska flyta på.

VISST är det jobbigt med placeringar av folk som kanske är världens gulligaste men inte några partyhöjare precis? Hi hi, tänka om man bara kunde bestämma över allihop, att nu jäklar får ni se till att det blir lite rock´n roll på den här festen

• blivandefrularsed

Vi hade det bra på det sättet att vi bara bjöd människor vi umgås med (alltså såna vi tycker om och som trivs med oss). Trist för er som känner att ni måste bjuda släktingar och andra som ni vet inte kommer uppskatta ert bröllop, för mig var det otänkbart att bjuda såna personer (kan iofs inte komma på någon som som skulle varit aktuell, vi har nog tur med vårt umgänge ).

• Zsarah

jag tycker det låter som en lyckad dag, försök glömma de små sakerna som gick fel, tänk på de postiva under dagen och grattis nu är du FRU

• gabbii

Grattis!
    Tråkigt att det blev sådär.
    Det är en anledning till att vi bara har ett litet bröllop. Jag vill inte bli besviken=/
    Så känns de jätteskönt att slippa all press och stress.

hoppas du kan se tillbaka på dagen och bara minnas det bra!

• PiaCarina

Under Gifta-berättelser har jag skrivit lite om vad som hände då jag skulle gifta mig för 13 år sedan...
    Allt blir inte som man tänkt sig, ibland har man tur och det blir t o m bättre!( Inte för vår del, dock, med tanke på att det inte blev något bröllop :)
    Lycka till, alla blivande brudpar!

• ario

det är därför man ska hyra en catringfirma som fixar allt:P

• Undertecknad

Hmm... enligt vad jag kunde läsa mig till så var maten en av sakerna som var bra... Men det låter ju helt ok med en cateringfirma som kan fixa bl.a. frisyr, hundavlämning, mickar och dans.

ario skrev 2008-12-10 00:54:48 följande:
    det är därför man ska hyra en catringfirma som fixar allt:P
  • Nalle Puh 40

Förstår om det känns jobbigt men du blev iaf gift med den du älskar mest av allt. Stort grattis...

• Nalle Puh 40

"Måtte denna dag bli perfekt - eller åtminstone tusan så nära!
    Strunta i om brudkronan hamnar en smula på sned
    eller om en hårtest förvirrar sig utanför den.
    Strunta i om bilen fastnar i trafiken
    eller om prästen verkar vara svårt förkyld.
    Strunta i om orgeln klingar falskt
    eller om brudnäbben snubblar på släpet
    eller om brudgummens bestman fumlar med ringen.
    Ni ser varandra -
    och allt annat blir utan betydelse.
    Senare kommer ni att minnas,
    och skratta tillsammans.
    Men nu kan inga bagateller störa.
    Kärleken förvandlar allt.
    Till och med faster Elsas hatt."
    /Pam Brown

• Troll1
    Nalle Puh 40 skrev 2008-12-10 08:45:17 följande:
    "Måtte denna dag bli perfekt - eller åtminstone tusan så nära!Strunta i om brudkronan hamnar en smula på snedeller om en hårtest förvirrar sig utanför den.Strunta i om bilen fastnar i trafikeneller om prästen verkar vara svårt förkyld.Strunta i om orgeln klingar falskteller om brudnäbben snubblar på släpeteller om brudgummens bestman fumlar med ringen.Ni ser varandra -och allt annat blir utan betydelse.Senare kommer ni att minnas,och skratta tillsammans.Men nu kan inga bagateller störa.Kärleken förvandlar allt.Till och med faster Elsas hatt."/Pam Brown

Jag förstår att man kan vara besviken på saker som gått fel med tanke på hur mkt planerande och all energi som lagts ner så blir det lite svårt att se när vissa saker falerar. Med tiden så bleknar de tråkiga minnena och de glada, positiva och lyckliga består.

Hoppas du känner dig glad idag TS.

Svar på tråden Det blev inte någon bra bröllopsdag...(långt)