Det blev inte någon bra bröllopsdag...(långt)
Jo, det är jag. Det var en hel del som blev tokigt. Och jag har ingen jag kan prata med det om för jag vill liksom inte göra någon annan ledsen. De andra involverade verkar inte ha påverkats så. Eller så är det ingen som vågar säga något...
Vi fick avbokningar dan före dan. Så vi blev inte klara med festhäfte och bordplaceringar förrän sent kvällen innan bröllopet.
Jag sov jätte illa pga av konstig klåda på benen, så jag försov mig, på min bröllopsdag!! Helt oförlåtligt!!
Det blev super stressigt, nästan ingen frukost, glömde duscha min son, fick rusa som en tokig fram och tillbaka med alla inblandade. Inte alls den reflekterande stilla kaffestunden i köket som jag tänkt mig.
Nåja, vi kom tjugo minuter försent till frisören- jag hade glömt att fixa fikan.
Hade det bara varit detta hade det gått att släppa ganska fort.
Men min far skulle köra tärnans och min hundar på kennel. Min blivande följde med för att hjälpa till.
Pappa hade sagt att han visste vilken kennel det gällde, men körde till fel! Hittade sen inte till den rätta. Och jag fick inte tag på dem! Där satt vi med tre hundar! Min blivande skulle köra och hämta tårtan och började bli försenad. Det tog till kl tolv innan det var löst. Och jag satt hos frisören och storgrät. Hur skulle bröllopet bli om vi hade tre hundar att passa, hur skulle tårtan hinna hämtas, hur stressad var min blivande, och min stackars tärna fick rusa runt halva stan och var helt genomsvettig.
Så blev det lugnt och hundarna blev lämnade.
Frisyren blev först helt fel, så vi fick ta ner och börja om, då var håret så tupperat och preparerat att det inte blev super precis, men ok ändå.
Sen skulle sminket på och vi skulle till kyrkan. Jag var så nervös och stressad att jag knappt kunde andas.
När vi var i kyrkan, gick prästens mikrofon i sönder, så de som var med hörde ingenting. Sen läste hon fel text, sen spelade pianisten väldigt fel.
Men min syster sjöng fantastiskt, barnen var jätteduktiga och vi blev gifta.
Vi fick jättefin skjuts!
När middagen började var det fint, dock lite stelt trots sånger och annat roligt. Trots att många uppförde sig illa genom att inte bjuda på sig själv utan stå ute och rökte med sin lilla klick största delen av middagen.
Det blev många fina tal, tårtan var kanon och brudvalsen jättefin. Många gick dock hem ganska tidigt, så det blev tyvärr inte så mycket dans. Men den dans som blev var jätte kul.
Vi låg kvar på vårt hotellrum till kl 16 nästa dag. Jätteskönt.
Men det var mycket jag önskade jag planerat anorlunda, och som jag önskar blivit anorlunda. Känns för jäkligt att ha gråtit hela förmiddagen på sin bröllopsdag.
Vill inte att någon ska veta hur jag känner, att jag är ledsen att det blev så här. Det var mycket som blev jätte fint, så jag känner mig dum som känner så.
Skönt att skriva här i alla fall.
Tips från mig:
1. strunta i det här med "sov så länge som möjligt så du är utvilad", du kommer gå på adrenalin. Gå upp tidigt så du har gott om tid!
2. Om du vet att du har gäster som inte är socialt vana, låt dem sitta med varandra, strunt i mixa reglen- det blira bara stelt och tråkigt.