• EhjärtarE

Brudar i Luleåtrakten?

Jag vet att ni finns där ute, eftersom jag träffat på flera stycken av er. Så jag tyckte det var dags att starta en egen tråd för oss som ska gifta oss i Luleåtrakten. Här kan vi diskutera kyrkor, festlokaler, frisörer, blomsteraffärer, caterigfirmor... ja, det mesta.

Hänger ni på?

• Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?
  • LillemorL

välkommen anna henrik, jag känner din blivande:)

ang catering så har vi anlitat lottas kök(tror jag skrivit ett inlägg om det tidigare) men dom hade superbra alternativ, bra pris och vi får förätt , varmrätt + personal inräknat i priset för 245 kr per person! (vi ska ta kuveravgift) så jag är toppennöjd, vi kommer även att få provsmaka menyn och få vinförslag av dem!

MulleNuh: varför lämna tråden? nått jag missat?=)

• Vi2iJuli

Okej, ska kolla med Lottas :)

Fick offert på vigselringen igår!
    8.000:- ville han ha. Då är det smedens guld inkl. arbete plus 0,20c diamant. Är det dyrt tycker ni?
    Originalringen går på 11.000...

• MulleNuh

Mjoo vi ska gifta oss hemma i sthlm ist!

LillemorL skrev 2008-12-06 11:06:56 följande:
    välkommen anna henrik, jag känner din blivande:) ang catering så har vi anlitat lottas kök(tror jag skrivit ett inlägg om det tidigare) men dom hade superbra alternativ, bra pris och vi får förätt , varmrätt + personal inräknat i priset för 245 kr per person! (vi ska ta kuveravgift) så jag är toppennöjd, vi kommer även att få provsmaka menyn och få vinförslag av dem! MulleNuh: varför lämna tråden? nått jag missat?=)
  • Jörgens fru

Vi ska ha kalaskulan 225:-/ person förrätt, varmrätt och bröllopstårta. Där kan man hyra personal också. Ska provsmaka menyn i början på nästa år.
    Där kunde man lämna in en bild på tårtan och välja vilket konditori man ville ha, så fixade dom det. Smidigt.

Kollade med Xanadou och jag gillade dom inte. Det var mycket "vi är bäst, vi är bättre än alla andra". Sen kunde dom inte ge oss en prisuppgift nu, utan strax före beroende på vad köttpriserna låg på.
    Jag som kund vill veta vad det kommer att gå på, så då försvann dom genast. Dom hade även personal att hyra.
    Lottas tyckte jag var för dyra. Dom hade även personal att hyra.

• Vi2iJuli

Jörgens fru skrev 2008-12-06 20:17:10 följande:

Vi ska ha kalaskulan 225:-/ person förrätt, varmrätt och bröllopstårta. Där kan man hyra personal också. Ska provsmaka menyn i början på nästa år.Där kunde man lämna in en bild på tårtan och välja vilket konditori man ville ha, så fixade dom det. Smidigt.Kollade med Xanadou och jag gillade dom inte. Det var mycket "vi är bäst, vi är bättre än alla andra". Sen kunde dom inte ge oss en prisuppgift nu, utan strax före beroende på vad köttpriserna låg på.Jag som kund vill veta vad det kommer att gå på, så då försvann dom genast. Dom hade även personal att hyra.Lottas tyckte jag var för dyra. Dom hade även personal att hyra.
    ÅH! Men då blir det Kalaskulan för oss också då! :)
    Har pratat med Pelle innan, lutade åt att antlita dom plus att en kompis jobbat åt dom... på ett bröllop i bygdegården i Rutvik t.o.m där vi ska ha middagen.
    Då stryker vi Lottas å alla andra. :)
  • LillemorL

superbra pris kalaskulan hade:) och smidigt med bröllopstårtan:)med lottas kändes de så bra att personal ingick i priset på 245 kr, då slipper man lägga ut extra på det, vi fick tre menyförslag från dem och jag tror ett var på 210 kr bara med personal, men den menyn va inte så exlusiv och man vill ju ha lite finare mat på sin stora dag:)
    vår vän ska göra vår bröllopstårta, hon gör superfina tårtor! vet att flera här i luleå anlitat henne att göra!

är det någon som börjat kolla runt vad hår och smink kostar?? tänkte kanske gå runt och höra lite nu här efter jul, hade ju varit smidigt att kunna göra hår + make på samma ställe!

• Vi2iJuli
    LillemorL skrev 2008-12-06 21:21:29 följande:
    superbra pris kalaskulan hade:) och smidigt med bröllopstårtan:)med lottas kändes de så bra att personal ingick i priset på 245 kr, då slipper man lägga ut extra på det, vi fick tre menyförslag från dem och jag tror ett var på 210 kr bara med personal, men den menyn va inte så exlusiv och man vill ju ha lite finare mat på sin stora dag:)vår vän ska göra vår bröllopstårta, hon gör superfina tårtor! vet att flera här i luleå anlitat henne att göra!är det någon som börjat kolla runt vad hår och smink kostar?? tänkte kanske gå runt och höra lite nu här efter jul, hade ju varit smidigt att kunna göra hår + make på samma ställe!
    Smink kostar 495:- tror jag det var på MakeUpStore.
    Men dom ville helst man skulle komma 2 ggr, alltså blir det då 950:- totalt. Men då får man välja smink att ta med sig hem för samma summa.
    En bekant jobbar där så jag får det nästintill gratis. :)
    Hårfrågan är inte löst här än... ska kolla runt lite mer. :)
  • LillemorL

bra att ha någon mankänner vad gäller det;) ska kolla upp makeupstore då, är ju bra att man får produkter också!

Måste fråga en sak ang brudföljet, jag ska ha tre av mina vänner som tärnor, men även min blivandes kusinbarn som är kommer ha fyllt 9 år, kallar man henne för näbb eller är hon också tärna? tänkte om de är nån viss ålder där "gränsen" går?

• Jörgens fru
    LillemorL skrev 2008-12-06 21:21:29 följande:
    superbra pris kalaskulan hade:) och smidigt med bröllopstårtan:)med lottas kändes de så bra att personal ingick i priset på 245 kr, då slipper man lägga ut extra på det, vi fick tre menyförslag från dem och jag tror ett var på 210 kr bara med personal, men den menyn va inte så exlusiv och man vill ju ha lite finare mat på sin stora dag:)vår vän ska göra vår bröllopstårta, hon gör superfina tårtor! vet att flera här i luleå anlitat henne att göra!är det någon som börjat kolla runt vad hår och smink kostar?? tänkte kanske gå runt och höra lite nu här efter jul, hade ju varit smidigt att kunna göra hår + make på samma ställe!
    Oj, så bra pris fick inte vi på Lottas. Tror det var över 300:-/ person. Men ni kanske har många kuvert, så ni kunde få ett bättre pris?
    Var ju ett bra pris ni hade fått med personal och allt!
  • Jörgens fru
    Vi2iJuli skrev 2008-12-06 20:59:12 följande:
    Jörgens fru skrev 2008-12-06 20:17:10 följande:ÅH! Men då blir det Kalaskulan för oss också då! :)Har pratat med Pelle innan, lutade åt att antlita dom plus att en kompis jobbat åt dom... på ett bröllop i bygdegården i Rutvik t.o.m där vi ska ha middagen. Då stryker vi Lottas å alla andra. :)
    Tyckte också Pelle var jättetrevlig! Och eventuella frågor och önskemål var inga problem. Ska skriva upp allt man vill fråga och ta med oss när vi ska provsmaka menyn. Ska även ta med en bild på tårtan vi vill ha.
Svar på tråden Brudar i Luleåtrakten?