• Timba

Hur omfattande ska ett festhäfte vara?

Jag håller på med ett festhäfte och det bara växer... Har med det traditionella; presentation av mat och gäster, lite "roligheter" och sånger. Har vikt ett A4 på höjden, dvs stående (inte A5) vet inte om det går att ha så värst många sidor i det formatet?? Tycker samtidigt att ett helt A4 ser lite klumpigt ut, det är ju så mycket som ska få plats på borden. Men nu känns det som att jag inte får plats med ett dugg Jag vill ha mååånga sånger och roliga frågelekar, för det tycker jag är så kul.

Nu undrar jag hur ser/såg era festhäften ut? Vilket format? Hur många sidor? Tycker ni att jag bör byta format?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur omfattande ska ett festhäfte vara?
  • gottelina

Hur du vet om du druckit för mycket?

Saker som är svåra att säga när du druckit för mycket vin:
    -Oöverträffat
    -Innovativt
    -Kvastskaft

Saker som är väldigt svåra att säga när du druckit för mycket vin:
    -Västkustskt
    -Konstitutionerad
    -Substantiera
    -Tillvägagångsätt

Saker som är i stort sett omöjliga att säga när du druckit för mycket vin:
    -Nej, ingen mer sprit för min del.
    -Nu är det nog dags att gå hem.
    -Ledsen, du är inte riktigt min typ.

• Humlanhubbe

Hehe..den hade vi oxå =)

gottelina skrev 2008-10-03 21:49:08 följande:
    Hur du vet om du druckit för mycket?Saker som är svåra att säga när du druckit för mycket vin:-Oöverträffat-Innovativt-KvastskaftSaker som är väldigt svåra att säga när du druckit för mycket vin:-Västkustskt-Konstitutionerad-Substantiera-TillvägagångsättSaker som är i stort sett omöjliga att säga när du druckit för mycket vin:-Nej, ingen mer sprit för min del.-Nu är det nog dags att gå hem.-Ledsen, du är inte riktigt min typ.
  • 1700tal

Hahaha, den läste jag just upp för sambon och den är nu instoppad i vårt framtida häftet!

• Humlanhubbe

9 saker en tjej resp. kille aldrig skulle säga är oxå lite kul att ha med..

• Humlanhubbe

Vi hade oxå med kort om OSS,ön vi var på,Kvällens ABC,lite fina citat om livet o kärlek,sånger mm

• aalexandra

vad är det en tjej vs en kille aldrig skulle säga? nu är min nyfikenhet väckt

• VINTERBRUD 090214

hej jag läste att man kan ladda ner något program på calligraphen om man ska göra festhäften. Någon som vill lotsa mig i djungeln, för jag hittar inte dit...

• ingenjörsbruden

VINTERBRUD 090214 skrev 2008-11-03 21:07:35 följande:

hej jag läste att man kan ladda ner något program på calligraphen om man ska göra festhäften. Någon som vill lotsa mig i djungeln, för jag hittar inte dit...
    www.romance.se/index.aspx&Key=info_pages.partyprograms&Align=left&Lang=sweden
    Om du går in på ovanstående länk o tittar på vänstra sidan av sidan...under bilden med festprogram beig/grönt/rosa/svart så ser du Mallarna!
  • VINTERBRUD 090214
    ingenjörsbruden skrev 2008-11-04 10:34:53 följande:
    VINTERBRUD 090214 skrev 2008-11-03 21:07:35 följande:
    www.romance.se/index.aspxOm du går in på ovanstående länk o tittar på vänstra sidan av sidan...under bilden med festprogram beig/grönt/rosa/svart så ser du Mallarna!
    Tack snälla!
  • juma
    aalexandra skrev 2008-11-03 20:54:05 följande:
    vad är det en tjej vs en kille aldrig skulle säga? nu är min nyfikenhet väckt
    Här är en till som blir lite nyfiken vill också veta
  • VINTERBRUD 090214

Hej igen.
    Har nu laddat ner ett med 16 sidor bara för o prova lite. Men hur går man tillväga liksom. Hur får man det som ett stående halvt a4?
    När jag skriver texten så kommer det i mitten på hela pappret som en vanlig utskrift liksom.
    Någon som försår vad jag menar?
    Shit att man ska va så kass på sånt här...

• aalexandra

det var en bra fråga.. undrar jag också!

• Höstbrud-07

Följ detta så blir det genast mycket enklare. Tar ett tag att få grepp om hur sidorna kommer efter varandra men med lite trixande så blir det toppen. Sen är det bara att printa och vika ihop.

www.kortdesign.se/default.aspx&action=FaktaBanken&subPage=textforslag_festprogram_wordmall

• Nalle Puh 40

Våra värdpar fixar det så vi behöver bara göra framsidan

• Saggezza

Jag kommer göra festhäftet i Office Publisher... Enkelt att få det så alla sidor blir rätt!

• Zsarah
    gottelina skrev 2008-10-03 20:04:26 följande:
    Nu har jag lagt upp lite bilder. Kan även dela med mig av innehållet men då får du ge mig din mail så skickar jag hela filen.
    Kan du skicka åt mej? ;)

Sara.nyberg1@hotmail.com
Svar på tråden Hur omfattande ska ett festhäfte vara?