• Timba

Hur omfattande ska ett festhäfte vara?

Jag håller på med ett festhäfte och det bara växer... Har med det traditionella; presentation av mat och gäster, lite "roligheter" och sånger. Har vikt ett A4 på höjden, dvs stående (inte A5) vet inte om det går att ha så värst många sidor i det formatet?? Tycker samtidigt att ett helt A4 ser lite klumpigt ut, det är ju så mycket som ska få plats på borden. Men nu känns det som att jag inte får plats med ett dugg Jag vill ha mååånga sånger och roliga frågelekar, för det tycker jag är så kul.

Nu undrar jag hur ser/såg era festhäften ut? Vilket format? Hur många sidor? Tycker ni att jag bör byta format?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur omfattande ska ett festhäfte vara?
  • Aprikos

Kom igen nu!
    Detta vill jag också höra mer om.

• micof

Jag har inte gift mig än själv. Men jag har gjort festhäfte till några par som gift sig. Har själv varit på ganska många bröllop.

Min personliga uppfattning är att, ju mer i häftet, ju mindre dö tid. När man inte har så mycket att göra (väntar på mat, personen man sitter brevid är på toa osv.) så är det skönt att ha häftet att läsa/pyssla i.

Man kan ju gör ett festhäfte av ett A4, vikt på bredden. Eller hur ska jag förklara ?? Ja, å sen ett sånghäfte som man viker på längden.
    Åhh,jag är så otroligt dålig på att förklara !!

Jag kommer iaf ha ett välfyllt festhäfte, dom som inte hinner eller vill läsa, dom slipper ju ;) Ett sånghäfte för sig. Lättare att hitta rätt sång då...

• Timba
    micof skrev 2008-09-20 20:24:06 följande:
    Jag kommer iaf ha ett välfyllt festhäfte, dom som inte hinner eller vill läsa, dom slipper ju ;) Ett sånghäfte för sig. Lättare att hitta rätt sång då...
    Det var ju smart att ha ett festhäfte och ett separat sånghäfte! Jag har mixat sånger och roligheter med det blir så tjockt när man viker A4 på höjden. Vill samtidigt inte ha för många papper.... men det var ju smart med två häften...
  • anja1661

hur skriver man dessa festhäften?
    jag vill oxå ha A4 på höjden....men hur får man det till att bli bra när man skriver ut på data?? måste jag ha ett A4 och skriva i två spalter eller går det att göra på annat enklare sätt??

• gottelina

Jag hade ett A5 vikt på höjden. I detta hade jag en bild över borden, gästpresentationer (några rader på var och en), menyn, inledningstext, roliga citat från barn, En liten kul text om hur man vet om man druckit för mycket vin + lite bilder (både clipart och foton på oss) Mycket uppskattat. Kan lägga ut bilder i galleriet om nån vill se.

• Sofi78

Hej gottelina: Ja tack, har lite angest infor festhaftet!! Tack!

• gottelina

Nu har jag lagt upp lite bilder. Kan även dela med mig av innehållet men då får du ge mig din mail så skickar jag hela filen.

• Humlanhubbe

Vi hade samma format (A4 vikt på höjden) och förutom omslaget var det 3 blad,alltså 12 sidor.Lagom tycker jag,men smaksak..vi hade inte mer vi ville ha mer,men vet andra som haft 5-6 blad..

• 1700tal

Har också tänkt ha A4, vikt på höjden. Och ju mer att läsa desto roligare för för era gäster! Kör på bara och spara inte papper.. Tänker som ovanstående talare, alltid bra med nåt att bläddra i om det blir små pauser m.m.

Själv tänkte jag, förutom placerings- och gästlista med lite skojklurig text om gästerna osv ha nåt stycke typ "detta visste du inte om brudparet" med lite rolig info där alla kan hitta nåt de inte visste.. Tänkte även ha med menyn och lite nostalisk info om den historiska staden där vi gifter oss (vadstena), då nästan alla våra gäster är långväga och inte har anknytning till orten.

Vet inte hur många sidor det landar på men troligtvis 10-20 halvsidor.

Gottelina: Berätta mer om den kuliga texten du hade; om man hade druckit för mkt vin. Kan du skicka den???

Svar på tråden Hur omfattande ska ett festhäfte vara?