• Boomtown

Secret box i studio??

Tror ni att det skulle bli snyggt med secret box bilder i studio? Min fotograf rekommenderade en hotellsvit för snygga bilder men det har jag inte råd med. Rädd för att bilderna blir tråkiga i studio. Vill gärna ha lite annat runt omkring. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Secret box i studio??
  • lisen85

min gjorde en del bilder i studio men han hade en del rekvisita. blev jättesnyggt

• Boomtown

Vad hade ni för rekvisita om jag får fråga? Var tog ni de andra bilderna, ute? Tacksam för ideer. Man får försöka att få till det även med en liten budget

• lisen85

han hade en gammaldags soffa, en pedistal med ljuskrona på och en stor kristallkrona. blev en rätt läcker miljö. vi tog bilder utomhus med. vid en bäck i en djup ravin. det kräver ju en årstid med värme och det e nog passerat nu.

• valkyriana

Vi gjorde både i studio och lite utomhus vid ett gammalt rivningshus. Hade i studion en gammaldags säng, fårskin, en stol, en murvägg, en sänghimmel av slöjjtyg (är trött och kommer inte på rätt ord...) med mera med mera.

• Humlan66

En ide är ju att fråga på ett hotell om ni kan få hyra ett rum för en timme och förklara att det gäller inför ett bröllop. kanske inte kostar så mycket

• valkyriana

Hyra rum per timme Med fotograf med... Man får verkligen förklara vad det gäller då
    Kan väldigt lätt bli misstolkat annars

• Boomtown

Era bilder låter ju jätteromantiska. Precis så jag vill ha det!!!
    Vilken fotograf använde ni?? Vilken stad? Vad kostade det?? Jag ska gifta mig nästa höst så än finns det tid för utomhusbilder. Jag får väl sätta mig på bussen kanske...

• ElinPierre

Funderar på om man inte kan fota lite utomhus vintertid också... hmm.. vi bor i en riktig vinterby så det skulle vara lite symboliskt också.. Kallt men det skulle det nog vara värt... som sagt- hmm

• Nalle Puh 40

Berätta gärna mer om era bilde...

• Boomtown
    ElinPierre skrev 2008-09-18 09:35:59 följande:
    Funderar på om man inte kan fota lite utomhus vintertid också... hmm.. vi bor i en riktig vinterby så det skulle vara lite symboliskt också.. Kallt men det skulle det nog vara värt... som sagt- hmm
    Det skulle nog vara skitsnyggt. Tänk om man kunde göra det en dag med gnistrande snö och frostiga grenar. Det vill jag också göra. Slänga ut ett skinn på bocken att sitta/ligga på. go for it!
Svar på tråden Secret box i studio??