• T3ZZ

Vad SKA man uppleva i Amerika?

Vi tror vi ska åka till Amerika i 3 veckor som bröllopsresa. Vi kommer ha en hyrbil så vi kommer kunna ta oss runt. Men vart ska man börja sin resa och sluta? Vad måste man bara göra och uppleva i Amerika.
    Alla tips tas emot med glädje.

• Svar på tråden Vad SKA man uppleva i Amerika?
  • chamor

Disneyland ;) Hollywood.. New york

• T3ZZ

Ja har varit på Disneyland paris så vi ska satsa på att åka dit ist. I Amerika vill vi uppleva Amerika. New York, Las Vegas, Hollywood och vilda västern står med på listan än så länge. Men va kan man göra? Man kan ju inte bara åka runt å titta på saker eller? =P

• workoutgirl

Oj det beror ju på vad ni är för personer och vad ni gillar. Amerika är ju jättestort!
    Personligen skulle jag gärna ta en biltur genom Nevadaöknen, se Las Vegas och åka till Grand Canyon. Texas och södern lockar också just eftersom det är så annorlunda mot hemma. Men sen finns ju New York och L.A om det är storstadspulsen man är ute efter.

• workoutgirl

Ni får inte missa att käka pancakes på en äkta amerikansk diner
    Westernridning på nån ranch kanske?

• sandybee

Äte hummer i Maine!
    Överhuvudtaget är nordöstkusten oerhört vacker! Pluggade i staten Maine ett år och reste runt i New England, oerhört vackert landskap, trevliga människor och god mat!

• Kattis08

Om ni ska mot Florida hållet så rekommenderar jag Key West, så otroligt vackert där =) Sen så tycker jag att Sea World är ett måste =)

• T3ZZ

Det de just det som e d jobbia me Amerika. Det e så stort å man vill uppleva allt på än gång eftersom vi troligtvis aldrig kommer åka på en sån här resa igen. Men ifall man e iväg tre veckor, hur länge stannar man i varje stad, anser ni?
    Sen så en till fråga. Jag e en tjej som älskar att handla från Amerikanska hemsidor, kan man beställa å få det skickat till ett hotell då tro?
    Eftersom vi tycker om 50-talets Amerika så skulle d va bra att ta en tur på route 66 kanske, då åker man förbi d mesta av amerika å får det moderna amerika i stor städerna.
    E d vanligt med B&b i Amerika? (tönti fråga kanske men nån måste fråga den).
    Har ni några budget tips? Ja har räknat ut att en resa til Amerika 3 veckor kostar drygt 35000 för två inkl. flyg, boende å bil. Då har ja bara spånat lite, för magert kanske? Har ni nårra bra hemsidor?

• gosnosen

Beror helt på vilken del av landet ni flyger till. Det är ett STORT land. I somras flög vi till LA och bilade runt i tre veckor. Körde 470 mil på den tiden och åkte då:

LA - Grand Canyon - Monument Valley - Bryce Canyon - Las Vegas - San Simeon (Hwy 1) - San Fransisco - ner längs Hwy 1 till LA med några stopp längs vägen.

Kan verkligen rekommendera detta! Men det var mycket vi hade velat se/göra som vi inte hann med.

New York är en fantastisk stad, men man bör tänka på att det tar ca 4-5 timmar att flyga från östkusten till västkusten, så mitt tips är att ni väljer en del av USA och utforskar den.

Trevlig resa!

• Heloise

Vi ska åka till Västkusten liknande resa som "gosnosen" gjort. Skulle gärna vilja se New York och nordöstra delen men eftersom det skiljer ca 5 tim i restid så tar vi den delen när jag( om det blir nått dvs) är hemma med barn. Florida är fantastiskt, min syster bor där, Key West, bara bilvägen är ju sagolik, visst är disneyworld, MGM och Epcot häftigt men Kennedy space center är nog det häftigaste jag varit på när det gäller"attraktioner", Everglades tycker jag inte är lika viktigt som de andra ställena, allt beror på hur mkt tid man har, finns ett jättevackert hus som har guidade turer(viscaya)
    www.vizcayamuseum.org/ jättevackert! Annars så erbjuder ju Miami en hel del, att bara gå och titta i art deco områdena, ta en båt tur osv.

Svar på tråden Vad SKA man uppleva i Amerika?