• Vi2alltid

snart sambo men han har kalla fötter

Inte kunna vara sig själv om ni bor ihop?? Antingen har ni ett förhållande där ni inte kan vara er själva, eller så förstår han inte att man mär två i ett förhållande - vill han ha frihet som en singlekille kan han ju aldrig skaffa barn eller så...

Jag tycker ni borde prata mer om det han sa. Vad menar han? Vad exakt är han rädd för? Hur kan ni göra för att undvika det?

Får man fråga hur gamla ni är..?

• Vi2alltid

25 år och rädd för att binda sig?? vidhåller att ni ska prata om vad han är rädd för. bara för att ni skulle bo ihop kan han ju gå ut och ta en öl med grabbarna för det!

• Vi2alltid

ja.. och det verkar konstigt efter 2,5 år att han är rädd för det... i så fall kanske det är rädslan av att "bli vuxen" är seriös för honom, och DÅ kommer han nog aldrig våga bli vuxen om han inte vll bli det vid 25 års ålder! och då skulle jag nog passa mig lite för både det enda och det andra med honom... tänk om ni får barn och han fortfarande inte vill bli vuxen?? det blir ju väldigt galet...

Isadora2 skrev 2008-09-08 17:49:08 följande:
    Jag vet att jag borde prata med honom. Och jag håller med dig om att självklart kan han gå ut med grabbarna hur mycket han vill. Däremot undrar jag om jag verkligen ska behöva övertyga honom om detta. Det borde han veta.
Svar på tråden snart sambo men han har kalla fötter