• MarianneL

Bröllopsresa - LYX för billig peng?

Hej.
    Har suttit o drömt mig bort till Maldiverna o Thailand osv, men har börjat förstå att det blir svårt att komma ner under 15000 per person om man vill ha all inclusive OCH ett fint hotell (minst 4*).
    Är det någon som vet om det ens är möjligt, om det finns speciella resmål där allt är billigare än här (Maldiverna var ju inte billigt. 20kr för en flaska vatten) men ändå har vackra stränder och billig shopping. haha... ja jag vet att jag vill ha allt på en gång =)

• Svar på tråden Bröllopsresa - LYX för billig peng?
  • PL080802

Kolla flyg på kelkoo.se + charterbolagen men boka hotell separat, vi bodde på ramada resort i khao lak (men skulle säga att chong fa är snäppet finare och bättre för bröllopsresa) och det var betydligt billigare att boka flyg och boende separat. Jag skulle inte bo på all inclusive eftersom det är mysigt att testa olika restauranger längs stranden. Thailand är mitt favoritresmål alla kategorier. Lycka till!

• Fejs

Vad jag har hört så är det inte värt att ta all inklusive till Thailand eftersom det är så pass billig mat där ändå... blir nästan dyrare att ta all inklusive.

• MarianneL

Fejs, Åh vad bra att veta
    Det borde man ju själv ha tänkt på!

Tack PL, ska kolla kelkoo. Ja jag har också alltid velat åka till Thailand.

• MrsPuff

Hej
    När ska ni åka och hur länge ska ni vara borta?

• kdaug2008

Beroende på när man åker är det billigt å dra tex till dominikanska...

Turkiet har mkt allinclusive ställen oxå till ganska bra priser, samma med tunisien...

• MarianneL

Det blir nog i början av augusti nästa sommar. Det är det vi räknar med än så länge i alla fall. Vi gifter oss den 2 augusti, så reser förhoppningsvis iväg den 5-6 augusti.

• Lajsan

Solresor gjorde reklam för Oman, kostade ungefär som Egypten.

• Pingi

thialand under sommar perioden är inte så dyrt som under vintern vi hittade en resa nu med 5* till thailand i 2veckor för 22000 för båda inklusive frukost, transfer osv, vi blev välldigt överaskade över det priset. kanske kan vara något att titta på

• MarianneL

Vart är Oman? Nån som varit där?

Pingi: Ja 22000 låter ju överkomligt faktiskt. Vilket bolag var det?

• Pingi

Fritidsresor de har ju delbetalning med om ni vill ta lite i taget nu när ni har ett tag på er.

Svar på tråden Bröllopsresa - LYX för billig peng?