• Lilla7an

Vad har ni för preventivmedel?

Jag har två barn och ammar fortfarande den yngsta men börjar nu fundera på vad jag ska ha för preventivmedel.
    P-piller känns inte som ett alternativ eftersom jag ätit det i många år förut och min man blev tokig på mitt humör!
    Nu undrar jag vad ni har för p-medel och hur nöjda ni är med det?

• Svar på tråden Vad har ni för preventivmedel?
  • Kärlek ger näring åt själen

Vi kör den hederliga Kondomen Hihi

• chamor

Jag har ätit cerazette och det funkar bra utom att jag fick några blödningar och avskyr att komma ihåg den. Har p-stav nu. När jag är färdig med den kommer jag nog prova p-ring. Så har vi så klart kondom ibland ändå

• Nikajo

Min man har steriliserat sig. Kanon för oss, som inga fler kidz vill ha. Har fyra barn ihop redan, och två katter!

• a wife to be

Jag har koppar spiral och är helt nöjd med det. Den enda nackdelen är att jag blöder med den andra och tredje dagen. Tycker det känns skönt att inte massa extra hormoner i min kropp.

• Tooticki

Jag äter p-piller. Egentligen skulle min man kunna sterilisera sig då vi inte vill ha några barn, men jag måste äta hormoner för att hålla kroppen i schack, gör jag inte det har jag mens 9 dagar/månad och mensvärk tre dagar innan och fyra första dagarna under mensen. Får äta 600 mg värktabletter men har ändå ont. Dessutom är det så mycket blod att det nästan inte finns något som funkar. Nu när jag äter p-piller (Yasminelle) har jag mens 3 dagar/månad utan värk och det är små blödningar.

Åt Cerazette tidigare och gillade dem skarpt tills jag började få problem med överkänsliga slemhinnor och mindre sexlust.

• Vi2alltid

Jag vill oxå slå ett slag för p-ringen. Den påverkar en inte alls lika mycket som p-piller då den utsöndrar en mindre mängd hormoner.

• silvera

"Avbrutet samlag" har fungerat för oss i snart sju år!

• Vi2alltid

usch.... va tråkigt jag skulle tycka om det juh! :P

silvera skrev 2008-09-03 12:53:13 följande:
    "Avbrutet samlag" har fungerat för oss i snart sju år!
  • elsi

inget behov längre... tyvärr men var oxå väldigt känslig för hormoner, både pillar och p ring. Blev tokig deppig och svullen.
    hade koppar spiral. ingen extra blödningar för mig, utom när den först sätts in och då och då lite lite, svag värk i magen men annars... funkade jätte bra,,,
    ja just det, min man tyckte det stack på honom lite i början men tråderna bli mjukare vid tiden...

Svar på tråden Vad har ni för preventivmedel?