• Lilla7an

Vad har ni för preventivmedel?

Jag har två barn och ammar fortfarande den yngsta men börjar nu fundera på vad jag ska ha för preventivmedel.
    P-piller känns inte som ett alternativ eftersom jag ätit det i många år förut och min man blev tokig på mitt humör!
    Nu undrar jag vad ni har för p-medel och hur nöjda ni är med det?

• Svar på tråden Vad har ni för preventivmedel?
  • valkyriana

Min kropp är överkänslig mot tillsatta hormoner. Är så hormonstinn ändå...
    Jag har satt in kopparspiral och är helnöjd. Nackdelen är att jag blöder mer och längre än annars. Men det känns bättre än att ha 29 barn eller vara ett rasande finnigt monster

• Lillsnufflan

Jag äter numera minipiller, Cerazette, och det passar mig perfekt. Jag har alltid haft enorma problem med mensvärk, pms och humörsvängningar, men de är nu som bortblåsta. Dessutom har jag bara mens en gång om året ungefär.

• Lillsnufflan

Jag äter numera minipiller, Cerazette, och det passar mig perfekt. Jag har alltid haft enorma problem med mensvärk, pms och humörsvängningar, men de är nu som bortblåsta. Dessutom har jag bara mens en gång om året ungefär.

• Rebellen75

Jag har P ring tycker det är bra. Slipper komma ihåg att ta en tablett varje dag, nu måste man bara tänka på når det har gått tre veckor.

• Lilla7an

Jag åt cerazette efter första barnet. Det funkade jättebra i ca 1 år sedan började jag få mellanblödningar titt som tätt. Kändes inte så fräscht...

• Lilla7an

Rebellen75!
    Hur fungerar en p-ring? Har aldrig hört talas om det (vad jag minns nu..)

• sokkerstruten

Finns p-plåster oxå..

har inte själv haft p-ring men det funkar så att men för upp en silicon ring, i underlivet som utsöndrar hormoner, den anpssar sig till kroppen och och sitter där tills man tar bort den efter tre veckor, för att ha mens och ge kroppen ett brake, sen sätter man in en ny...

• Rebellen75

En P-ring är samma hormon som i p piller. Det ser ut som ett gummi armband som du för upp. Låter den sitta i 3 veckor har uppehåll en vecka sedan är det dax för en ny. Den känns inte alls men man kan ta ut den om man vill i samband med samlag. Måste bara komma ihåg att sätta in den igen. Är tyvärr inte med på högkostnadskortet som mina p piller var. Kostar ca 250 kr för tre mån. Då är jag över 30år och får ingen rabatt som de som är yngre.

• Rebellen75

Någon var snabbare på att svara

• erika26

Jag har kopparspiral! Jag är örnöjd med den!

Svar på tråden Vad har ni för preventivmedel?