• avil

en till hund? inte överens??

Vi har en hund redan,o jag o dottern vill ha en till.men så klart vill inte gubben det .
    Vad göra??
    Alltså ,jag anser att då vi redan har en blir det inte så mycket mer jobb med en till.Bara typ mer matkostnad o vetrinär så klart o försäkring.men då man går ut med en tar man ju den andra med sig...
    Så,så hemskt betungande blir det ju inte.Eftersom vi inte har hundar m massa pälsvård osv.

HUR GÖRA? Man måste ju ändå vara överens då man oftast lever under samma tak-min man jobbar ofta borta dessutom,så han blir inte så lidande ens!

• Svar på tråden en till hund? inte överens??
  • 090208

Jakthund?? Ja, det behover man val inte en till..? Knappast en man myser i soffan med...

Men kan ni inte skaffa en mys-hund da?

• Tooticki
    Paeonia skrev 2008-09-04 20:32:56 följande:
    Nja tycker väl inte det stämmer om man har en ras som kräver arbete med hjärnan. Våra hundar kunde busa med varandra och oss i timmar lösa i trädgården men lika rastlösa ändå pga understimulans.En timmes sök eller spårande däremot gör susen. Och har man då två hundar så så går det mer tid helt enkelt
    Instämmer helt och fullt!
  • Tooticki
    090208 skrev 2008-09-04 21:49:30 följande:
    Jakthund?? Ja, det behover man val inte en till..? Knappast en man myser i soffan med...Men kan ni inte skaffa en mys-hund da?
    Jo då, det kan man absolut göra. Min mammas särbo har en drever, har aldrig träffat maken till kelig hund.
  • stinakina

Jag hade en chinese crested sen tidigare, nu när vi flyttat till hus "på landet" så skaffade vi en till, en valp, söt som socker, en riktig fyrvägskorsning med massa jakt i sig samt staffblandning, fy sjuttan va extra jobb det blev, då menar jag mest att man har svårt att få hundvakt till två, och den nya vovven hårar så in i vassen, käkar upp allt och lever fan!

MEN............ Jag ångrar mig inte, jag kommer numera ut oftare (en kines vill helst inte vara ute så mycket, inte vår i allafall)jag går på spårkurs, lägger själv spår ett par ggr i veckan....toppenkul....men som sagt, det blir mer jobb!

• skille

De kan ma absolutt myse i soffan med! Jeg har en jakthund og han er avhenig av mys. Han ligger å ser på deg med de store uimotståelige øynene sine og piper om han ikke får nok kos.
    hver gang jeg kommer hjem løper Don oppi soffan og legger seg ned og forventer å få all oppmerksomhet og masse kos.
    Min mamma har en hund av samme rase og han må også ha mye mys.
    Jakthunder er som andre hunder, de trenger mat, vann og kos

090208 skrev 2008-09-04 21:49:30 följande:
    Jakthund?? Ja, det behover man val inte en till..? Knappast en man myser i soffan med...Men kan ni inte skaffa en mys-hund da?
  • avil

Varför vi (jag o dottern) vill ha en till,är ju just för att vi har en latmask hund nu(-bulldogg) .o hon vill bara mysa i soffan,dottern vill gärna ha en hund att göra nåt kul med,raska promenader o lite träna ,ha i sängen!!
    Jag vill gärna ställa ut.
    Vår hund nu är ingen utställningshund(testade då hon var yngre...),o hon är för lat att göra så mycket kul med.O hon vill absolut inte sova med dottern då hon är ovan det.
    vi vill bara ha små sällskapshundar!

• Tooticki

Hur gammal är din dotter? Är hon beredd att ta ansvar för en hund själv? Och om hon tröttnar/hunden inte lever upp till hennes förväntningar; vill du ta det 100%-iga ansvaret då?

• avil

haha..Så klart ska hon INTE ha ansvaret över hunden! det är ju jag som har HUVUDansvar. Hon är 12år. O det är ju klart att hon inte har tid med hunden.Det är ju skola o träningar o så småningom blir det ju killar ,som lockar.
    Vi är inte HELT "korkade" ..
    Men hon känner lite sug att kanske testa lite agility o bara gå o leka+ att hon vill ha den i sängen ..o jag vill ju ställa ut.Jag har 100 ansvar redan över den hund vi har.

• Tooticki
    avil skrev 2008-09-05 15:01:10 följande:
    haha..Så klart ska hon INTE ha ansvaret över hunden! det är ju jag som har HUVUDansvar. Hon är 12år. O det är ju klart att hon inte har tid med hunden.Det är ju skola o träningar o så småningom blir det ju killar ,som lockar.Vi är inte HELT "korkade" ..Men hon känner lite sug att kanske testa lite agility o bara gå o leka+ att hon vill ha den i sängen ..o jag vill ju ställa ut.Jag har 100 ansvar redan över den hund vi har.
    Jag har aldrig sagt att du är korkad eller att hon ska ta allt ansvar för hunden, men om hon tröttnar, vill DU då ha ansvar ENSAM för två hundar?
  • avil

Nä,jag vet! Hur som helst är vi en familj o alla samsas här.......så även om hon tröttnar så får hon se till att rasta hundarna på morron tex-som hon redan nu gör...o så. Så ensam blir jag inte så länge de andra i hemmet lever. O ja,visst känner jag att jag skulle fixa 2 småhundar...Men samtidigt så VILL jag ju så klart att även min man ska känna att de är roliga o mysiga mm.Inget kul att köpa även om JAG har ansvaret o inte han,men helgerna är vi ju dock under samma tak.även om han jobbar borta under veckorna.

Svar på tråden en till hund? inte överens??