Scenskräck någon???
Snart bara två månader kvar tills jag gifter mig med min underbara fästman och fjärilar kutar såklart runt i magen, precis som på alla andra normala människor.
Grejen är det att jag är inte bara pirrig i magen utan J*VLIGT nervös inför altaren också. Veta att jag kommer stå där och alla glo på mig med inlevelse. Har scenskräck som heter duga men jag vill verkligen gifta mig på detta viset. Är jag helt ensam om detta? Någon mer än bara jag?
Någon som har tips på hur man kan lugna ner sig och lägga fokus på annat?
PS!Jag är inget nervvark som kommer balla ur det vet jag, men risken finns att jag glömmer andas tex och ligger där som en liten säck potatis på min bröllopsdag. Ha ha, något pinsamt!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-26 22:29
Till råga på allt så har jag en grav hörselnedsättning på bägge öronen och bär därför hörapparat. Hör så MKT sämre när jag inte kan fokusera fullt på att lyssna, på grund av tex nervositet, stress, m.m.
Förstår ni hur galet det kan bli när jag ska lyssna på prästen och säga efter honom?
Ha ha, det kommer väl bli typ sockerkaka (jag hör: "dubbelhaka") och en våg av skratt kommer sköljas genom kyrkan.