• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-09 23:19:18 följande:
    Japp det är ju den som man kan säga ligger mellan där ni bor och där vi bor. Vi bor ju egentligen inte så långt från varandra. Kanske ta en promenad nån dag?
    Javisst kan vi ta en promenix någon dag! Jag skickar över mitt mobilnummer (inboxar) så får du jättegärna höra av dig när du har tid/lust för en promenix! Kul!

Jag var ner till change idag. Jag hittade underkläder också som jag ska under brudklänningen. Erik flörtade med tjejerna i affären, så han tröttnade inte alls när jag gick in och ut mellan provhytten. Jag blev jätteförvånad att han var så snäll och lugn! Han brukar ju inte gilla när man stannar vagnen (som du kanske kommer ihåg) . Det var som sagt fortfarande 50 % på alla underkläder i butiken, superbra! Det gäller att passa på när det är rea!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-09 23:21:05 följande:
    Japp det är nog en sådan uppsättning jag vill ha. Får nog sätta i en del löshår men det görinte mig nått. Japp jag har bokat både för uppsättning och för sminkningen. Lika bra att vara ute i god tid.
    Ja, men det blir ju bra ändå även om du har löshår till. Jag håller på att spara ut håret, fast jag har ju ganska långt hår redan nu.

Jag har också bokat frisör och sminkning inför den stora dagen, det är bra att vara ute i god tid. Det håller jag med dig om.
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-11-10 08:13:10 följande:

Jag var iväg till Willys med mamma och pappa så vi fick med oss tre plattor med läsk. Sen köpte sambon några plattor läsk i Tyskland. Dessvärre glömde han kolla datumet så dom flesta har bäst före datum innan bröllopet. Får försöka göra oss av med dom på nåt vis.Vilken färg vill du ha på papprerna? Tyckte dom hade ganska många olika färger på Tiimari. Vinrött fanns iaf. Satt igår och gjorde början av ett testkort. Blev jättebra! Nu måste jag bara fundera ut vad som ska stå på informationskorten.
    Vad bra att ni har köpt läsk nu!

Gällande pappren så är jag ute efter ett grönt papper, med pärlemoskimmer. Men jag har inte hittat någon sådan färg som jag gillar. Det finns en grönaktig färgnyans på Panduro i pärlemoskimmer, men den är för mörk. Jag får leta vidare. Känns som jag inte kommer någon vart med mina trycksaker just nu (de provkort jag har gjort nu är jag inte nöjd med). Jag har varit in på Tiimari också, men hittade ingen grön nyans som jag gillade. Nåja, jag hoppas det löser sig med mina trycksaker.... känner mig lite smått stressad över detta...
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-11-10 08:16:21 följande:

Vi har inte köpt riktigt allt än. Har vinet kvar att köpa. Vågar nog knappt säga vad det gick på. Har inte riktigt koll på det än heller eftersom vi köpte till oss själva också. Jag skrev till mysen här i tråden vad vi köpte, så du kan kolla där.
    OK!
  • MoonGirl
    Barret skrev 2008-11-10 08:16:59 följande:
    MoonGirl:Den kostar 5900:- att köpa (4900:- att hyra). Dom hade inte rea fortfarande men den klänningen som jag hittade hade tydligen varit med på rean så jag fick den för rea-priset! Låter som att vi har köpt klänning av samma märke, jag är supernöjd! Synd bara att jag inte tog några bilder när den satt på *sucker lite lätt*
    Åhh, vad bra att du fick klänningen till rea-priset! 5900 kr är det rea-priset? Har du klänningen hemma nu? Ska du göra några ändringar på den? Får du betala för ändringarna? Jag ska få betala ca 1000 kr för ändringar nästa år. Klänningen måste kortas av och ev. sys in. Det är lite småjusteringar som ska fixas nästa sommar.
  • MoonGirl

miss u skrev 2008-11-10 10:59:08 följande:

Är det nån som ska göra secret box? Kan man göra det hos vilken fotograf som helst? Jag var väl lite skeptisk till att göra en sån, men nu när jag köpt alla underkläder vore det ju kul att göra en grej av det hela. Vet att det skulle bli uppskattat.
    Det skulle vara kul att göra en sådan där secret-box
  • norpans mamma

Nu har jag läst ifatt lite. Var några dagar sedan jag skrev.

Moongirl: Vi har lagt ut ca 1000 kr på inbjudningarna (portot inräknat). Nu ligger de igenklistrade och färdiga, skickar dem senare i veckan.

Ett tips till er som har börjat med inbjudningarna nu är att ta "fotoclips" att fästa ihop papper med. Dessa finns i olika tjocklekar och de jag använde var tunna kvadrater på ca 1*1 cm.

• MoonGirl

norpans mamma skrev 2008-11-10 21:29:55 följande:

Nu har jag läst ifatt lite. Var några dagar sedan jag skrev.Moongirl: Vi har lagt ut ca 1000 kr på inbjudningarna (portot inräknat). Nu ligger de igenklistrade och färdiga, skickar dem senare i veckan.Ett tips till er som har börjat med inbjudningarna nu är att ta "fotoclips" att fästa ihop papper med. Dessa finns i olika tjocklekar och de jag använde var tunna kvadrater på ca 1*1 cm.
    OK!

Tack för tipset också! Förresten, hur många inbjudningar blev det? Hur ser inbjudningarna ut i stora drag? Vilket färgtema skulle ni ha igen? *glömsk*. Vi har färgerna grönt, silver, vitt och rött....
  • Barret

miss u:
    Ah.. det var det jag trodde. Usch, det skulle jag aldrig våga. Tror han får nog av att se mig naken IRL här hemma *skrattar*

Jo, idag träffade vi fotografen. Hon var hur trevlig som helst. Satt och snackade i 2 timmar om allt möjligt. Kändes nästan som att vi var gamla kompisar. Vet ju inte hur just våra bilder blir, men känslan är väldigt bra!

MoonGirl:
    Jo 5900:- är reapriset. Klänningen kostade nästan 10.000 som normalpris. Känns som ett fynd även om 6000:- är mycket pengar. Jag har inte klänningen här hemma, det är endel förändringar som ska göras på den + att jag förhoppningsvis kommer ha en liten mage när jag går ner för altargången så de måste sy ut magen... :o) Ändringarna skulle ingå i priset som jag förstod!

Norpans mamma:
    Så ni ska skicka era inbjudningskort snart, gud vad spännande! Våra är inte klara än men jag får allt lite prestationsångest när jag hör att era redan är klara... Våran plan är att skicka inbjudningarna efter nyår.

• miss u

Jag tror eller hoppas på att gubben min aldrig kan få tillräckligt av mig, så en secret box skulle han med all sannolikhet uppskatta helt klart. Klart att det känns pirrigt att låta nån plåta en i underkläder, men vad gör man inte för kärleken? Funderar på om jag skulle ta fotona strax efter vi kommit hem från Thailand. Då lär man ju ha lite färg iaf. Dessvärre hinner jag ju inte komma i samma form som jag förhoppningsvis kommer ha på bröllopet, men det är sånt man får ta.

Vad kul att det gick bra med fotografen! Har ni bestämt er för henne nu eller? Vad sa hon om det skulle regna? Lite sugen på att slänga iväg ett mail till henne och kolla om hon är ledig...

Barret skrev 2008-11-10 21:52:33 följande:
    miss u:Ah.. det var det jag trodde. Usch, det skulle jag aldrig våga. Tror han får nog av att se mig naken IRL här hemma *skrattar*Jo, idag träffade vi fotografen. Hon var hur trevlig som helst. Satt och snackade i 2 timmar om allt möjligt. Kändes nästan som att vi var gamla kompisar. Vet ju inte hur just våra bilder blir, men känslan är väldigt bra!MoonGirl:Jo 5900:- är reapriset. Klänningen kostade nästan 10.000 som normalpris. Känns som ett fynd även om 6000:- är mycket pengar. Jag har inte klänningen här hemma, det är endel förändringar som ska göras på den + att jag förhoppningsvis kommer ha en liten mage när jag går ner för altargången så de måste sy ut magen... :o) Ändringarna skulle ingå i priset som jag förstod!Norpans mamma:Så ni ska skicka era inbjudningskort snart, gud vad spännande! Våra är inte klara än men jag får allt lite prestationsångest när jag hör att era redan är klara... Våran plan är att skicka inbjudningarna efter nyår.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009