• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-11-09 23:01:30 följande:
    Tessisen: När ska ni skicka ut ibjudningskorten?
    Vi tillhör Tomaskyrkan men kommer att gifta oss i Lundby Kyrka. Vi kommer nog att skicka ut inbjudningarna i slutet av januari början på februari. Eftersom vi kommer att ha bröllopet mitt i semestertider så vill vi att så många som möjligt har med vårat bröllop i sina semesterplaner.

När tänkte ni skicka ut era?
  • Elide

Vad tycker du om ringen som jag lagt ut i mitt galleri nu sist? Den heter tydligen solvind. Blev nog kär i den tror jag. Den kostar 8000 att köpa men kanske blir billigare när man har eget guld och en egen sten att använda sig av. Jag föll nog för den. Har du hittat din vigselring ännu eller letar du fortfarande?

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-09 23:04:21 följande:
    Nej det är inte den klänningen jag har i galleriet. Den som jag har där hittade jag i en av de amerikanska bröllopstidningarna som min mor köpt.Tyckte den var så vacker. Klänningen från Eddy K kostar inte riktigt 15 000. Men de skulle sy på röda pärlor och rött band i snörninge, men det skulle inte kosta nått extra. Känns lite pinsamt att berätta vad den kostar. När man jämför vad era klänningar kostat. Men så är det när man har ett större kropps omfång än andra..*s*
    Jag är jättenyfiken på den klänning som du har valt eller ska köpa! Du får visa kort på den sedan!! Vad bra att det inte kostar något extra att sy dit röda pärlor mm på klänningen. De är så snälla där på Ruths!!
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-09 23:06:30 följande:
    Vi tillhör Tomaskyrkan men kommer att gifta oss i Lundby Kyrka. Vi kommer nog att skicka ut inbjudningarna i slutet av januari början på februari. Eftersom vi kommer att ha bröllopet mitt i semestertider så vill vi att så många som möjligt har med vårat bröllop i sina semesterplaner.När tänkte ni skicka ut era?
    Aha, så ni tillhör Tomaskyrkan, den som ligger vid Skiljebo? När jag var in på Badelundas hemsida, så verkade det som om Tomaskyrkan och Badelunda kyrka är samma kyrkoförsamling. Vi tillhör Badelunda kyrka i alla fall, fast jag bor relativt nära dig/er. Fast det klart, alla kanske inte kan tillhöra Badelunda kyrka .

Vi tänkte nog skicka ut våra inbjudningskort i mars någon gång. Kanske runt påsk. Vårat bröllop är ju också runt semestertider. Många kanske vill resa iväg i augusti, då många har sen semester mm, så då är det ju bra att skicka ut inbjudningskorten i tid.
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-11-09 23:09:30 följande:
    Vad tycker du om ringen som jag lagt ut i mitt galleri nu sist? Den heter tydligen solvind. Blev nog kär i den tror jag. Den kostar 8000 att köpa men kanske blir billigare när man har eget guld och en egen sten att använda sig av. Jag föll nog för den. Har du hittat din vigselring ännu eller letar du fortfarande?
    Wow, vilken fin ring!! Superfin!! Jag har inte hittat min ring ännu, men jag letar vidare! .

Såg att du hade lagt ut en bild på en bruduppsättning, vill du ha en sådan håruppsättning? Det var väldigt fint!! Den bruduppsättning som jag har bild på i mitt galleri skulle jag vilja ha . Får se om man passar i en sådan bruduppsättning...

På tal om bruduppsättningar, har du bokat Anki på UNIK du också?
  • Elide

Japp det är ju den som man kan säga ligger mellan där ni bor och där vi bor. Vi bor ju egentligen inte så långt från varandra. Kanske ta en promenad nån dag?

• Elide
    MoonGirl skrev 2008-11-09 23:18:45 följande:
    Wow, vilken fin ring!! Superfin!! Jag har inte hittat min ring ännu, men jag letar vidare! .Såg att du hade lagt ut en bild på en bruduppsättning, vill du ha en sådan håruppsättning? Det var väldigt fint!! Den bruduppsättning som jag har bild på i mitt galleri skulle jag vilja ha . Får se om man passar i en sådan bruduppsättning...På tal om bruduppsättningar, har du bokat Anki på UNIK du också?
    Japp det är nog en sådan uppsättning jag vill ha. Får nog sätta i en del löshår men det görinte mig nått. Japp jag har bokat både för uppsättning och för sminkningen. Lika bra att vara ute i god tid.
  • Elide

Det var ett enkel, ser det ut som illfall, men väldigt snygg uppsättning. Inte en massa krångel. Det vill inte jag ha. Jag vill ju samtidigt ha en uppsättning som däljer min tatuering som jag har på ryggen. Så den jag har gör ju förhoppningsvis det..

• MrsDilley

Vi hade färska hallon och vaniljkräm och vanlig sockerkaksbotten. Jag tror vi betalade 41 kr biten.. men jag kommer inte riktigt ihåg, jag vet att det var ett at de billigaste ställena jag ringde till iaf. (Billigare än systrana erikson, chantal mm.)

miss u skrev 2008-11-09 16:56:27 följande:

Vad tar Brynolf per bit och vad hade ni i er tårta?
  • miss u

Jag var iväg till Willys med mamma och pappa så vi fick med oss tre plattor med läsk. Sen köpte sambon några plattor läsk i Tyskland. Dessvärre glömde han kolla datumet så dom flesta har bäst före datum innan bröllopet. Får försöka göra oss av med dom på nåt vis.

Vilken färg vill du ha på papprerna? Tyckte dom hade ganska många olika färger på Tiimari. Vinrött fanns iaf. Satt igår och gjorde början av ett testkort. Blev jättebra! Nu måste jag bara fundera ut vad som ska stå på informationskorten.

MoonGirl skrev 2008-11-09 22:29:21 följande:
    miss u skrev 2008-11-07 07:05:13 följande:
    Hej, hej!Var du iväg till Willys och köpte en platta läsk? Ruths har öppet till kl 18 på vardagar. Ska ni dit och prova kläder, du och din sambo? Jag tycker att ni kan göra det Det är lite olika priser på papper på Panduro. Jag köpte t.ex transparanta papper som vi ska till inbjudningstexten och det kostade 52 kr för 10 st A4. Jag tror det kostade 52 kr i alla fall Jag köpte även lösa A4 papper för att ha till test-inbjudningskorten och de kostade 9 kr/st. Det var lite tjockare papper, lite åt kartong-hållet.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009