• Joanne78

Engångskameror eller ej?

Ja, vad tycker ni? Min syster fick inga bra kort med sina på deras bröllop. Vet inte riktigt själv. Det kostar ju en del att framkalla bilderna.

• Svar på tråden Engångskameror eller ej?
  • mmmalurk

Vi har skivor som vi har lagt i pappersfodral som alla får ta med sig hem och sedan kan skicka den till oss med "sina" foton på. Hoppas det blir uppskattat.

Engångskameror blir ofta "dåliga" bilder på så de flesta kan man inte ha nån nytta av.

• Kanada Hjarta Sverige

vi hade engangskameror vid var gastbok - sa far varje gast som skriver i boken ta ett eget sjalvportratt med kameran. Det gor inget da om bilden inte blir perfekt - det ar del i det roliga - vi har just framkallat vara 3 kameror (72 gaster) och det var massor av roliga bilder!
    jag skulle inte stalla ut dem pa borden da jag tycker det bryter sig mot resten av dukningen men vid gastboken blev det ett extra kul moment - det blev roligare for gasterna att skriva och ta knappa/roliga sjalvportratt pa sig sjalva! :)

• Höstbrud-07

Lägg cd-skivorna i frankerade och adresserade (till er) kuvert, det underlättar väldigt för gästerna och gör nog att de verkligen skickar skivorna till er.

• Goaste

Höstbrud-07 skrev 2008-08-31 11:06:33 följande:

Lägg cd-skivorna i frankerade och adresserade (till er) kuvert, det underlättar väldigt för gästerna och gör nog att de verkligen skickar skivorna till er.
    Det var ju inte så dumt... behöver dock inte det till alla gäster då en del bor på samma ort. Men behöver jag inte fodral till skivorna då eller särskilda kuvert, så skivorna inte blir förstörda?
  • Zozo

Vi ordnade sa att alla kunde ladda ner sina foton pa plats pa var laptop. Vi hade över 800 digitala bilder till slut. Det finns antingen speciella dockningsstationer eller sa har vissa datorer färdiga slots för kamerornas minneskort. För oss funkade det utmärkt. Alla hade digitala kameror och engangs hade inte varit annat än en onödig utgift.

• MissMarilyn

Vi hade engångskameror på min pappas 60 års fest. Det blev jättedåliga bilder, och det är ju inte billigt heller!

• socker86

Kanske lägga CD-skivorna i en fin låda/kartong brevid gästboken (om man nu har en sådan)?

• Anettan73

Jag har inte läst hel tråden men jag fick min engångskameror från USa. 3 av dom blev helt blåa bilder om det nu blev några bilder. Vuxna människor tänker tyvärr inte till och trycker in blixtknappen mm jag bet 150:- per kamera. i framkallning. Ärglad att jag bara bet 18:- st för kamrorna...
    Men vissa bilder var ok. Bättre att ringa eller be alla ta en skiva med frankerat kuvert och skicka över bilderna till er. Jag var inne på att göra det från början men gjorde inte så
    Det hade blivit bra mycket billigare..

• tolonta
    Goaste skrev 2008-08-31 14:21:31 följande:
    Höstbrud-07 skrev 2008-08-31 11:06:33 följande:
    Det var ju inte så dumt... behöver dock inte det till alla gäster då en del bor på samma ort. Men behöver jag inte fodral till skivorna då eller särskilda kuvert, så skivorna inte blir förstörda?
    Jag köpte plastfickor på Clas Ohlson som jag lade CD-skivorna i.
  • Sebastiána

Röstar på att låta en digitalkamera går runt.

• Ettplusett

Vi tänker också dela ut eller på något sätt se till att gästerna får med sig varsen skiva hem. Adresserade kuvert har vi också fixat, kuverten är avsedda för CD-skivor och är av lite tjockare papper. På framsidan av skivorna har vi gjort en etikett med bild på oss och datum för bröllopet plus en liten ruta där det står "fotat av:" där den som tagit korten fyller i sitt namn.

• Goaste
    Ettplusett skrev 2008-09-02 13:06:14 följande:
    Vi tänker också dela ut eller på något sätt se till att gästerna får med sig varsen skiva hem. Adresserade kuvert har vi också fixat, kuverten är avsedda för CD-skivor och är av lite tjockare papper. På framsidan av skivorna har vi gjort en etikett med bild på oss och datum för bröllopet plus en liten ruta där det står "fotat av:" där den som tagit korten fyller i sitt namn.
    Åhå, bra idé! Var hittar man sånna kuvert då?
  • Nalle Puh 40

Vi ska inte had det, har inte sett någons kort som är bra utan mest närbilder på mat och andra saker...

• HurraViSkaGiftaOss

Jag har haft det på en annan fest jag hade. Med vissa kameror var bara 5 bilder tagna, blev det ju väldigt dyrt att framkalla om man slår ut kostnaden per bild.
    Dessutom så får man inga bra biler.

När vi går på bröllop brukar jag ta kort, framkalla o ge till brudparet i efterhand. Det är alltid uppskattat. Jag hoppas att det finns dom som gör så till oss med

Svar på tråden Engångskameror eller ej?