• Joanne78

Engångskameror eller ej?

Ja, vad tycker ni? Min syster fick inga bra kort med sina på deras bröllop. Vet inte riktigt själv. Det kostar ju en del att framkalla bilderna.

• Svar på tråden Engångskameror eller ej?
  • Lucia05

Idag har ju de flesta digitalkameror. Känns väldigt onödigt med engångskameror.

• Black velvet

Vi har både en som filmar och en som tar foto, tänkte att det kanske kunde bli några knasiga bilder från. tex barnen.
    Det skulle bli gästernas fotobok till oss.
    Men tydkligen är det ingen bra ide.
    Vad gör jag då med mina kameror?
    Presenter till barn kanske.

• dockis

När jag gifte mig första gången 2003 så hade vi engångskameror och det blev superbra. Men då kostade framkallningen 30 kr per rulle på OnOff. Idag kostar samma framkallning 80 spänn och den billigaste varianten av engångskamera, en från Jula för 19 spänn, tog inga bra bilder. Vi ska ha tre digitalkameror liggande, min, min blivandes samt vårt värdpars. Den mindre sorten. Det blir säkert bra.*S*

• Höstbrud-07

Mycket bättre med digitalkameror så att man får allas kort på en cd-skiva. Då kan man ju sålla hårt sen bland hundratals bilder och bara framkalla de som är bra.

• Casall

Jag betalade 79kr/per kamera för enkla foton 27st, framkallning. Jag tror kamrorna kostade 59kr/st att köpa in.

Black velvet skrev 2008-08-25 17:17:06 följande:

Hur mycket fick du betala?
  • Humlanhubbe

Vi lade fram cd-r skivor o så sa tostmadame på ett kul sätt i inledningtalet att man gärna fick ta med sig hem o bränna ner sina foton o ge till oss =)
    Tycker engångskameror är fult på bordet,det hade förstår vår harmoni med färg o form =)

• Lajsan

Någon som vet var det är billigast att framkalla engångskameror? Har ett gäng efter bröllopet förra helgen

• lycklig78

Vi hade men det var en fullständigt onödig utgift.

• Jungblom

Vi hade det, men om man ska spara in på något så är det väl det. Vi hade 9 stycken och vissa bord fick riktigt bra bilder och vissa fick inte igång blixten så det blev inget bra. Tycker det är roligt att ha bilderna.

• Goaste

Tog upp detta med sambon idag. Han tyckte CD-skivar lät jättebra. På Ica så fick man 50st för 199kr, finns säkert billigare men ändå. Kanske inte behöver så många ens. Måste vara CDR-skivar sa sambon. Funderar på att lägga en vid varannan plats, typ herrarnas platser. Så inte alla par får två skivor. Sen vet jag vilka platser jag inte behöver lägga skivor vid t ex våra far- och mormödrar Vet inte om de ska ligga i fodral eller i kuvert, men tänkte man kunde skriva nån liten fin vers om att de gärna får bränna ner bilder från bröllopet och sedan ge/skicka till oss. Ska även be toastmastern säga några ord om detta. Hade från början tänkt ha 6st engångskameror. Säg att de kostar 30kr/st och sen framkallning på detta. Blir ju en hyfsad besparing. Sen kan vi ju välja vilka vi vill framkalla.
    Någon som vet en bra vers föresten?

Svar på tråden Engångskameror eller ej?