Överreagerar jag? Vill höra era åsikter...
Hej,
Jag skulle gärna vilja höra era åsikter om en liten incident mellan mig och en av mina vänner...
Jag och min man bjöd in till ett cocktailparty i samband med min mans födelsedag, vi skickade ut inbjudningarna ca 6 veckor innan. Alla våra vänner hörde av sig inom en vecka och lämnade besked. Sara svarade att det var hennes och sambons sista semestervecka så de visste inte om de skulle vara på resande fot men att de gärna ville lämna besked när de visste närmare. Det var absolut inget problem så vi sade att det var lugnt. 3 dagar innan partyt får jag ett sms att de inte åkt på någon resa men att de hellre ville gå på Way out West så de tackade nej till vårt party.
Jag blev både ledsen och förbannad och upplevde det som väldigt nonchalant, ungefär som om att de väntat på att något roligare skulle dyka upp. Överreagerar jag? Hur skulle du reagerat? Skulle du kunnat göra så mot en nära vän?
Jag mailade henne och förklarade hur jag kände men hon kunde inte alls förstå det, hon tyckte att de hade "säkrat upp" för att kunna vara "spontana" och i slutändan gick de inte på Way out West utan var hemma. Jag däremot kände det som om att vår fest inte var viktig nog att få uppta en plats i deras kalender...
Hjälp mig gärna att förstå hennes sida av saken!