Inlägg från: Nancy Drew |Visa alla inlägg
  • Nancy Drew

    Vinterbröllop 08/09 del 3

    Imorgon ska vi ha möte med vår festlokal.
    Vi har redan preliminärbokat, och vet att detta är den perfekta lokalen för oss, nu ska vi försöka få koll på detaljerna.

    Vad ska vi fråga om? Det enda jag kommer på är att vi måste få en officiell offert, och kolla hur tidigt på dagen vi kan vara där för att rodda för vår musiker.

    Hjälp mig komma på fler saker!

  • Nancy Drew
    lillP skrev 2008-09-28 09:15:04 följande:
    Några till saker att tänka på: När måste ni vara ute ur lokalen? Städning? Severing? Dekorationer?Nancy Drew skrev 2008-09-28 09:01:34 följande:
    Tack! Det är en restaurang så jag har alltid antagit att det ingår städning och servering, men det skulle kännas bra att ha det svart på vitt. Lokalen är jättefin som den är, men vi kanske vill ha något på borden, helt klart något att kolla upp.

    Gärna fler tips!
  • Nancy Drew
    FruHamberg skrev 2008-09-28 10:29:17 följande:
    Nancy Drew skrev 2008-09-28 09:01:34 följande:Jag har en lista på vad jag ska fråga ang våran lokal, så jag skriver ner några av våra frågor* Om de kan ta in speciell champagne för oss?* Nattamaten, om ni nu ska vara där så pass länge* Att de har några alt till alkoholfria drinkar, inte bara ramlösa och colaDet var väl de utav mina frågor som kan vara relevant för er.Vet ni innan att allt finns för musikern? Annars kan det vara något att kolla upp. Ja, det var väl vad jag kommer på nu.
    De har konserter på vårt ställe nästan varje helg så det borde inte vara något problem. Vad vi snarare borde kolla är om våra musiker är kapabla att koppla in sina saker själva.
    Annars tycker jag det är svårt att veta hur mycket vi kan be stället om... De är inget "bröllopsställe", utan är en vanlig restaurang som har konserter, klubbar och i undantagsfall privata fester. Får vi ändra i menyn? Får vi möblera om? Utan att trampa dem på tårna, alltså.
  • Nancy Drew

    Mm, jag tycker inte heller att det borde vara det. Jag är bara lite nervös för att de ska tycka vi är orimliga (även om vi inte skulle vara det).

  • Nancy Drew

    Nu har det varit tyst här ett tag. Hur går det för er?

    Vårat möte med festlokalen gick toppen. Restaurangchefen verkade ha järnkoll på allt och var dessutom trevlig. Vi ska nog lyckas ro i land det här, och inom budget dessutom.

  • Nancy Drew

    Skickade du in blanketten där ni anmäler vilket efternamn ni ska ha som gifta?

  • Nancy Drew

    I så fall tolkar jag det som du skriver. Men är du osäker, ring och fråga.

    Stället vi ska vara på är mer en vanlig restaurang, men de är vana vid typ "30-årsfester", enligt chefen. Hon lovade oss att själv vara på plats hela dagen för "ett bröllp är ju mycket viktigare än 30årsfester". Känns bra!

  • Nancy Drew
    ingenjörsbruden skrev 2008-10-03 17:03:49 följande:
    Nancy Drew skrev 2008-10-03 16:58:38 följande:Ja hoppas att det inte är ngt konstigt....pallar inte stå i telefonkö till SKV.Va bra att han själv inser hur viktig er fest är! Har ni bestämt meny o så?Vi ska träffa hovmästaren nästa lördag! Ska bli spännande!!
    Ja, hon tar nästan det på mer allvar än vad vi gör. Festen är ju bara en fest, liksom. Vi ska ha buffé och har fått en lista med rätter vi kan pricka för. Svårt, allt verkar så gott!

    Blir kul att se dina kort!
  • Nancy Drew

    3Jane skrev 2008-10-03 23:11:36 följande:


    Det här kanske är en dum fråga, men hur gör man när man beställer hindersprövning?
    Man går in här: www.skatteverket.se/folkbokforing/ovrigt/aktenskap.4.18e1b10334ebe8bc80004956.html
    skriver ut blanketterna, fyller i och skickar in. Jag har hört att det går lätt som en plätt. Den gäller i fyra månader, så det är dags för oss snart (vi gifter ju oss på samma dag!).
  • Nancy Drew
    Mixit skrev 2008-10-19 15:55:41 följande:
    Nu finns det lite bilder på min klänning i galleriet. Tyck gärna till om längden, jag kan inte riktigt avgöra/bestämma mig för om den är lite lite förkort eller om den funkar!
    Jättefin! Om du inte har tänkt att ha på dig 10 cm klackar till så är den inte alls för kort.
Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 del 3