• Snart fru Nilsso­n
    Äldre 11 Aug 13:09
    9035 visningar
    63 svar
    63
    9035

    080808, hur gick det sedan?!!

    Efter en del snack så bestämde vi som haft förra forumet 080808 att det skulle bli en uppföljare för att höra hur det gått osv. Nu kör vi så det ryker, få nu höra hur det gick för er alla!!

  • Svar på tråden 080808, hur gick det sedan?!!
  • Äntlig­en är det min tur
    Äldre 11 Aug 14:35
    #1

    Oj va bra där e vår tråd....

    Tjohooooo JAG E GIFT!! Kan knappt tro det.

    Det kommer bilder o berättelse senare. Jag e heeelt färdig just nu. men kul hade vi. ALLT blev perfekt. INGET strulade egentligen. Skulle ha valt en annan tärna bara så här i efterhand. Det är allt jag ville ändra på.

  • jizz
    Äldre 11 Aug 14:55
    #2

    Här är en till gift och lycklig fru!
    Var orolig för vädret men det blev perfekt - inte för varmt, sol ibland och ytterst lite regn! Tjejerna som fixade allt i köket var superduktiga och städningen dagen efter gick på 2 timmar för vår del.
    En helt underbar dag och nu väntar vi bara på bilder från alla hobbyfotografer bland släkt och vänner!

    EN helt underbar dag med pirr i magen från morgon till kväll! Såååå kul och rejält med ångerst nu när det är över

    Bilder kommer inom kort!

  • butter­fly072­5
    Äldre 11 Aug 15:43
    #3

    sitter här och kollar på bilderna några av gästerna tog av bröllopet....har inte riktigt tröttnat på den än...

    dagen innan bakade jag nästan 100 cupcakes och en liten tårta. dekorationer av sugarpast gjorde jag några dagar innan så att de hann torka. bröllopsdagen från kl 6 till 7 ägnade jag åt att dekorera cupcakesarna och tårtan.

    sedan åkte jag iväg till sminkös och därefter kom fotografen som skulle följa hela dagen.

    vi hade mycket roligt att fota runt omkring i umeå. 2 timmars porträttfotografering blev det...och det gick super smidigt eftersom mina fotografer var erfarna samt att jag förbered en bok med bilder jag tyckte mycket om...

    vi hade ett litet och intimt bröllop, totalt var det 52 vuxna och 20 barn i blandade åldrar. en superduktig kille sjöng grow old with me, där han också spelade piano och i will be here på gitarr.

    Västerbottensnytt och TV4 västerbotten gjorde ett litet inslag om vårt bröllop på kvällsnyheterna. Västerbottensnytt gjorde filmade 2 dagar innan samt när vi var på väg in i kyrkan (syntes att jag var supernervös, drog nästan min man in till kyrkan.. ). TV4 filmade när vi gick ut från kyrkan gästerna tyckte att det var roligt att de fick vara med på tv.

    efter vigseln hade vi en bröllopsmottagning i svärföräldrarnas trädgård som pågick från kl.16-18. vi hade vin, snittar & sallad och pajer samt cupcakes och kaffe. kl 20 hade vi middag tillsammans med familjen och 22:30 kom vi in till hotellet..

    allt var perfekt!!! dock är jag lite ovan nu att skriva mitt namn med mitt nya efternamn men det är härligt ändå att äntligen är jag fru K!

    länken till nyhetsinslagen finns här:

    svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=1212297&lid=puff_1212310&lpos=lasmer

    under 080808 TURDAG FÖR GIFTERMÅL
    nyhetskanalen.se/2.139&subId=12

    sedan finns det några bilder i vårt fotografs portfolio som syns här:

    www.photodivine.fotosidan.se/viewpic.htm
    www.photodivine.fotosidan.se/viewpic.htm
    www.photodivine.fotosidan.se/viewpic.htm

    och sist länken till min bröllopstårta som jag är mycket stolt över!

    photos.friendster.com/photos/75/32/7182357/1_983780771l.jpg

  • Gutegi­rl
    Äldre 11 Aug 15:49
    #4

    JAg är ännu alldeles matt och omtumlad! Vi hade en jättefin kväll!
    JA ghar bara fått över ett par bilder än så länge, min mamma skulle mejla över några fler.

    En av de roligaste dagarna jag haft skrev jag om här:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m3040071.html

  • lottis­77
    Äldre 11 Aug 15:55
    #5

    Grattis!! Åh, vad fina ni var! Gillade verkligen din bukett. Lägger du in bilder i galleriet så man kan få lite inspiration? Lycka till som nygifta!

  • impala­58
    Äldre 11 Aug 21:21
    #6

    Vi hade en helt mysig och lugn dag. Klockan 9 var vi hos frissan, rullade näbbarnas hår på spolar, sen fick de åka iväg medan det torkade. Jag blev kvar där och frisören började fixa min frisyr. Den blev tom bättre än jag tänkt mig! När jag var färdig hos henne (då hade jag hunnit fixa mina naglar och ätit lunch också) så kom min man (numera) och näbbarna tillbaka för att fixa deras hår. Medan jag satt och blev vacker hade de hunnit hämta blommorna osv. Under tiden de fick håret fixat så klädde jag mig och sminkade mig. Efter lite fotografering ute så bar det av till kyrkan.
    Allt gick mycket bra. Våra näbbar gick före oss in, och gick i alldeles lagom takt. De satte sig så vackert ner på var sin sida om oss när de kom fram (deras egen idé). Där satt de stilla under hela vigseln. Jag har berömt dem massor för hur duktiga de var! Tack vare dem gick vi inte för fort ut heller.
    Enda egentliga misstaget som blev var när prästen råkade säga fel efternamnnamn på min man... "Tager du ... denna ... till din äkta man..." Vi hörde hur alla fnissade i bänkarna och jag svarade med hans riktiga namn och JA. Prästen skrattade också så gott då han kom på att han sagt fel namn! Men var väldigt rädd att vi tagit illa upp, men det var ingen fara.

    Efter vigseln fotade vi oss vid forsen och sen bar det av till middagen. Allt var uppdukat och fint när vi kom fram. Detta trots att vi inte hade någon kökspersonal, vi hade ju valt att fixa allt tillsammans med våra nära istället.

    Eftersom vi hållt allt hemligt för våra vänner så tog vi ett kort med mobiltelefonen och skickade ett mms till våra vänner med en hälsning från fam. xxx. Kul vilka reaktioner som kom!

    Natten tillbringade vi hemma. Men kl. 3 började en väckarklocka ringa. Vi sökte rätt på den (gömd) och la oss att sova igen. Kl halv fem var det dags igen för nästa väckarklocka... Men det var enda "buset". Hur gick det för er andra? Fick ni sova lugnt alt. såg allt ut som vanligt när ni kom hem?

  • jizz
    Äldre 11 Aug 23:54
    #7

    Bilder i galleriet!

  • FruT 080808
    Äldre 12 Aug 13:37
    #8

    nu har jag hittat hit. Skriver och läser mer när jag får tid.

  • Dr House
    Äldre 12 Aug 13:59
    #9

    Har också hittat hit - skriver senare

  • Gutegi­rl
    Äldre 12 Aug 19:27
    #10

    Nu finns detlite bilder i mitt galleri här om ni vill titta

Svar på tråden 080808, hur gick det sedan?!!