Magasinet i Lund - någon med erfarenhet/bilder?
Hej någon som kan berätta lite mer om Magasinet i Lund, hur det ser ut, vad det kostar, vad som ingår, hur många som får plats mm? All info emottages tacksamt!
Hej någon som kan berätta lite mer om Magasinet i Lund, hur det ser ut, vad det kostar, vad som ingår, hur många som får plats mm? All info emottages tacksamt!
Ring till domkyrkan, det gjorde jag, men hon som har hand om det har semester till.... hmm... september var det kanske. Men ring igen iaf.
Det bästa är väl att åka och titta på det. Vi funderade också på att vara där, men hittar ingen bra plats att viga oss på i centrala Lund... blä
När ska ni gifta er?
Den 11 juli nästa år. Det är väl inte samma som er hoppas jag!??!
Nej nu såg jag att det stod 4/4 på dig. Tur! Vad gäller kyrkor i centrala Lund har du Bosebo gamla kyrka på Kulturen, tar dock 4500 kr i hyra. Klosterkyrkan vid stationen är också väldigt fin! Domkyrkan känns ju lite stor!
Vet du något mer om Magasinet, var du där och kollade? Fungerar det med 80 pers där? Jag hörde också att hon var borta tills 1 sept, jag får ringa meddetsamma hon kommer tillbaka.
Nej, jag vet inget alls om Magasinet, mer än att en bekant hade sin disputationsfest där. Så det är nog inga problem att vara minst 80 pers där.
Vi ska gifta oss borgerligt, så att hitta lokaler blir SKITSVÅRT.
Vi har bokat Axelgård, mest för att vi tyckte den var jättefin och för att man kunde ha den från fradag sent på kvällen till söndag och så ingickallt poslin etc. MEN jag har egentligen alltid drömt om att ha festen INNE i Lund, för det är så fin miljö där, så jag ska ringa vidare på Magasinet jag med.
Ok, så du ska alltså inte ha en kyrka utan en fin plats? Det är ju inte kul att ha så mycket folk runtomkring kanske så då är parkerna inte så roligt. En plats som jag alltid har tyckt är så fin är just utanför Bosebo kyrka på Kulturen men där är nog rätt mycket folk runtomkring samt att de säker tar betalt för det också. Jag ska försöka tänka om jag kommer på någon fin plats...
Vet du om det ingår porslin i Magasinet?
Nej, tyvärr jag vet ingenting alls, mne det skulle förvåna mig om det INTE ingick porslin.
Eftersom det är den 4/4 så vill vi vara inomhus, har ingen större lust att noja över väder. Det finns så mycket annat man kan och kommer vara orolig för när dagen väl kommer
Ja, de flesta platser tar de betalt för, tyvärr. Det är så orättvist att det är gratis i kyrkan, men att det inte finns bra lokaler för borgerlig vigsel. Och en 2 minutare med kölapp på rådhuset är jag inte intresserad av
Nej det förstår jag, det är ju inte så kul. Inomhus? Ja du, vad kan det finnas för ställen? Ska fundera där också.
Vi ska gifta oss i Bosebo Kyrka och det tar de som sagt 4500 kr för, något jag tycker är hutlöst mycket. Man har betalt kyrkoskatt hela sitt liv men det får man ju inte tillgodo nu eftersom Bosebo kyrka inte tillhör Svenska kyrkan. Typiskt.
Det här hittade jag i en tidigare tråd på BT. Kanske värt att följa upp?
?Vi hittade en fantastiskt vacker lokal för vår vigsel på Kulturen i Lund, som heter Hornsbergssalen. Salen är egentligen en utställning för de fantastiska tapeterna, som kommer från någon herrgård i Småland (tror jag), de är från slutet av 1600-talet och visare tre av slagen från Alexander den Stores fälttåg. Inte så blodigt, som det kanske kan låta utan jättevackert! :)?
ahaaa...
jag det kan man ju kolla. Känns dock som om kulturen tar skitmycket betalt för att vara i deras lokaler. Men men, kolla kan man ju