• Soon and very soon

vad gav/ger ni för fotgraf?

som frågan lyder, vad har ni betalat ska betala för er fotograf o vad ingår då??
    har pratat med en som tar 6000 för foto 1tim 30 kort o 30 tackkort.
    men är fundersam över hela foto djungeln tycker att fler fotografer inte tar nå bra kort..som jag gillar.. (sett på hemsidor då)

• Svar på tråden vad gav/ger ni för fotgraf?
  • anna 2008

Vi velade lite fram och tillbaka för även om vi inte har obegränsad budget så ville vi ha en vars bilder vi verkligen gillar, men tillslut hittade vi verkligen "vår" fotograf som känns helt rätt. Hon är inte bland de billigaste men det löste vi genom att välja bort den längre fotografering som vi hade tänkt oss och bokade i stället bara porträttfotografering eftersom det är det vi tycker är viktigast att ha en duktig fotograf till. Jag är inne på fotografens hemsida jämst tycker jag det känns som och tittar på nya bilder och ser verkligen fram emot det i september . Vi betalar 6500 kr för porträttfotograferingen.

• Pumpkin

Vi betalade 8000kr för 2,5 timmars fotografering (porträtt + vigsel), knappt 200 bilder på CD och 25 framkallade kort.

• Soon and very soon

Vi betalade 8000kr för 2,5 timmars fotografering (porträtt + vigsel), knappt 200 bilder på CD och 25 framkallade kort.
    [/citat]
    är det bättre att ha längre tid? får man bättre kort, var oxå inne på att ha vigseln med men pengarna....

• Soon and very soon

oj vad konstigt det blev?

• Pumpkin

Själva porträttfotograferingen blev ju knappt 1,5 timme, sen resten var i kyrkan och på kyrkbacken.

För mig var det värt det, jag ville ha vackra och stämningsfulla bilder från vigseln också, och även om vi har många vänner som är bra med kameran så är det ingen som lyckats få riktigt bra bilder inne i kyrkan - förutom fotografen.

• Soon and very soon
    Pumpkin skrev 2008-08-04 10:13:05 följande:
    Själva porträttfotograferingen blev ju knappt 1,5 timme, sen resten var i kyrkan och på kyrkbacken.För mig var det värt det, jag ville ha vackra och stämningsfulla bilder från vigseln också, och även om vi har många vänner som är bra med kameran så är det ingen som lyckats få riktigt bra bilder inne i kyrkan - förutom fotografen.
    tål alltså att tänka på! tackar pumpkin!
  • lillP

vi ska ha ett fotografpar med oss under dagen. Från förberedelser till tårta, ca 11h. De tar 500kr/h tillsammans. Då ingår förstås inga bilder i det priset utan det köper vi till. Blev rekommenderad fotograferna av en annan som haft dem. Var inte så förtjust i bilderna på deras sida, men när vi träffade dem och fick se fler bilder var valet självklart

• Hofsan

Vi betalar 9.000 kr för en heldagsfotografering dvs från middag till midnatt. Sedan ingår där runt 1000 bilder, en förstoring på canvasduk + en annan förstoring och så får man tillgång till alla bilderna på skiva.
    Lite bilder från fotografen(kan ta lite tid innan sidan visas)

gallery.mac.com/kasper.levison

Min bästa vän hade honom också på sitt bröllop(det är deras album där det står cecilia o markus)

• Pumpkin

Hade vi haft råd hade vi valt att ha fotografen med under hela dagen, men vi prioriterade bort det och la oss på en nivå som kändes rimlig i förhållande till vad vi fick

• anna 2008
    Pumpkin skrev 2008-08-04 10:22:58 följande:
    Hade vi haft råd hade vi valt att ha fotografen med under hela dagen, men vi prioriterade bort det och la oss på en nivå som kändes rimlig i förhållande till vad vi fick
    Vi var tvungen att välja mellan en billigare (och i vårt tycke mindre duktig) fotograf hela dagen eller en fantastisk fotograf under en kortare tid så föll valet på det senare. Det handlade i och för sig inte om att vi tyckte att de längre alternativen var mindre prisvärda utan helt enkelt om att vi inte har de pengarna... Totalt räknar vi med att lägga ca 10 000 kr på fotot om man räknar in grundpaketet med album för 6 500 kr och sedan tackkort, förstoringar, fler bilder i albumet etc.

Jag vill verkligen ha porträttbilder som sticker ut och känns riktigt proffsiga för det är nog bara en gång i livet jag kommer att vara så snygg och tillsnoffsad och då vill jag ha bilder som matchar det !
Svar på tråden vad gav/ger ni för fotgraf?