• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

hoj hoj, här har jag kloppetikloppat omkring i plyschmysdress och nyinköpta pumps som jag tänkte gå in till näste helgs bröllop. Lite våpig får man väl vara när man städar? Dags för tennisfinal och jag har åter hamnat framför dumburken istället. Men har iaf börjat med att städa kylen (fyfasen vad äckligt det blir i de där facken i dörren!!!!) och plockat undan lite, även fast det inte syns i vardagsrummet eftersom ALLA grejer som egentligen ska vara på våra 2 balkonger nu står inne tills de har målat klart utsidan som jag tror blir klart lagom till jul. MEN om man ska se det positivt så finns det läge för att rensa ut fula krukor och annat krafs som bara hamnat därute.
    Har även försökt läsa första modertråden men gav upp på sid 90 (!), fnissade åt mitt första inlägg den 11 augusti 2006 som var en fråga om aladåben och skämdes som en hund när jag bannade frullan för att hon tänkte för mycket på det och istället borde slappna av. *himlar med ögonen och slår händerna för ansiktet* Jaja, kul läsning och sjukt att så många har lyckats till slut (och många föll bort på vägen, många namn man kom ihåg!) och redan inne på tvåan. (eller trean )

En sak som jag tänkt fråga länge men hela tiden glömt bort: Har snartis giftt sig än?!?!?!

• viktualia

Nenne - jag var också och läste i modertråden en sväng.. hittade mitt eget första inlägg och fascineras av min insikt... hade skrivit något om att jag skulle komma med i matchen om två tre år.. vilket ju visade sig stämma!

Själv - är jag lite låg idag. Det är ju väldigt tillåtet men lite lagom frustrerande ändå. Har just satt i mig näringsrik mat och hoppas på uppiggning.

Och Snartis skulle gifta sig nån gång under sommarn ja.. men när *kliar mig i skallen*

• nennesjuttioåtta

vickan, har du kvar första Nu har jag ... ? Hittar inte (sökfunktionen är ju helkass)

• nennesjuttioåtta

apropå gamla trådar, läste oktobertråden också - den sista. Vilka minnen! *salig*

• viktualia

Nenne - du är en STJÄRNA!!! vet du det???

Jag skrev ju alldeles nyss att jag kände mig deppig, men efter att ha läst första "nu har jag gjort..." tråden OCH lyssnat på Highway to hell (som omnämndes i diskussionen i tråden) så känner jag mig klart gladare!

åååå *stor kram till Nenneskrutt*

vore skoj om jag kom på nån bra anledning att åka åt ditt håll så vi kunde ses!!!

• nennesjuttioåtta

ja, vad skulle du byta jobb för *surar*
    Och vad bra att jag kunde liva upp din dag!

F ö fattar jag inte att jag inte är flintskallig, med tanke på hur mycket hår som snurrat in sig i dammsugarmunstycket (och då var det inte länge sen maken rensade det)

• Izzie

Hej svejs, tänkte bara titta in en snabbis. Var hos Öronläkaren idag på sjukhuset efter remiss från vårdcentralen igår, och de har beslutat sig för att lägga in mig! Trodde de skojade först. Har aldrig hört talas om att man kan bli inlagd på sjukhus för öroninflammation. Känns nästan fjantigt. Men läkaren förklarade att öroninflammation hos barn tydligen var något helt annat än öroninflammtion hos vuxna. Nu misstänker de infektion bakom trumhinnan i mitt fall och ska ge mig antibiotika intravenöst ett antal dygn. Själv undersökningen när läkaren på nytt rispade hål på trumhinnan för att kunna ta prover ska vi bara inte prata om. Tårarna sprutade. Well, well fördelen är ju att de håller kollen nu iaf.

Dessutom kan jag få permis som nu, och åka hem en stund emellan behandlingarna. Suck suck.

Skönt att höra att du känner dig lite bättre Vickan. Instämmer med övriga att du kanske ska ta en tur till läkaren lite senare, bara för att vara på den säkra sidan.

Nenne - Det var värst vad du är duktig idag. Får ett litet sting av dåligt samvete när du berättar om din kylskåpsstädning. Borde verkligen jag med ta tag i. Och ja, jag tror att snartis har gift sig. Har för mig att det var lite tidigare i sommar (men är inte säker...)

*vinkar till Page, Zozo och september*

• nennesjuttioåtta

Izzie
    MOOOAHAHAHAHAH du skulle se mig, jag gick upp halv 8 men har inte hunnit mer än ställa dörrhyllorna i diskmaskinen och sätta tillbaka dem (värst vad jag måste ha ljugit på bra! ), ok, lite har jag plockat men jag är verkligen skitlat idag.
    OCH FY FAAAN vad synd jag tycker om dig! Inlagd på sjukhus och dum doktor som rispar hål på trumhinnan. Kram på dig och hoppas att det snabbt blir ordning på torpet igen! (låtsas att du är på lyxigt spa eller nåt, svårt med de där äckliga gula filtarna och rumskamrater som hostar grönt slem så det smackar i väggen men...)

• FruCicci

hejsan,

Telis, det var just så som du skrev jag tänker, att jag hellre har 2 helsyskon än 2 halsyskon, alt bli enklare. Nu är jag dessutom inte 25 längtre, och innan jag har hunnit träffa en ny man som över huvudtaget kan tänka sig att ge mig ett barn, så är jag nog fanimig 50 bast... igentligen vill jag ju inte träffa ngn ny man.
    SÅÅ många har det kanske jobbigt mellan varven, men som några av er ver härinne så har min man alkoholproblem som toppen på gräddmoset, vilket är fruktansvärt jobbigt. Jag visste vem jag gifte mig med och han visade mig tendenserna tidigt. Men jag valde honom och jag trodde han skulle ändra sig! MEN ICKE!
    Han är en bra pappa o make när han är spik nykter.

Igår hade jag 3 tjejkompiar över, jag hade berättat att de skulle komma över tidigt och bett honom ta Victor och bett honom att ta honom på morgonen så jag kunde få sova till 9 iaf. VAD HÄNDER? Jo han bli as kalas, när jag ska gå ut och ta ett glas på närliggande bar, så försöker jag väcka honom eftersom Victor är vaken, men han är så väck så han inte ens vaknar när jag slåt på honom. KUL.
    Jag hade ångest när jag var ute, drack upp och sprang hem...
    (Jag har nämligen kommit hem en gång innan sommaren och hört barnskrik ända ut på gården, kommit in och inser att han är packad och inte ens hör Victor, jag trodde jag skulle döda honom då). jag trodde inte det skulle hända igen, men visst gjorde det!
    Folk i våran familj vet ju om detta, men hans problem är att han inte fattar själv och han lägger över allt på mig.
    ja - ärligt talat har jag inte det så lätt faktiskt... ha ha ha o på ytan ser allt perfekt ut!
    Mamma sa senast idag att jag inte skulle skaffa fler barn, men jag känner jag gör ju iaf allt själv med Victor, det är ju bara jag som tar hand om honom, så ett till är enklare än att ta hand om ett fyllo iaf...

Ja ja.... life is a bitch....

Saker brukar alltid bli bra hemma, men jag mår sämre o sämre hela tiden och mitt stora problem är att jag inte har tillit och vågar inte tror på någon, jag tänker alltid negativt om människor tills de bevisat motsatsen för mig...

Svammel svammel........

Det var jätte trevligt att få träffa Iris igen, hon är en stadig tjej, så BS jag tror vi kan fortsätta säga Lille Victor, han är ganska lite i förhållande med Iris, än så länge i allafall.... Men tids nog så har det ändrats... hihihi...

Jag har köpt kräftor som jag ska äta ikväll och kantareller...

kramar till er alla!

Jag kan ju inte svara för Cicci men nog skulle man hellre ha två barn som är helsyskon än två som är halvsyskon om man får välja? Det skulle då jag iallafall, inte för att halvsyskon är mindre syskon på något sätt men för att det är lättare att jämka ihop barnuppfostran, ledig tid, och en massa annat än bara en pappa än med två.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen