• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

Hej hej!!!!

Här sitter en som har PMS så det stänker om det och jag som inte brukar ha mer känningar än magont eller huvudvärk (vilket jag har även denna gång).
    Men än har inte tanten dykt upp, men jag är inte orolig eftersom jag har en lång cykel när jag inte äter piller.

Semestergräl ja......
    Mitt gnäll började i torsdags så jag började få ont i magen. När jag har ont i magen och mina tarmar blir jag inte alltid rolig att ha att göra med, men nu retade jag mig ännu mer på maken. PMS redan här kanske????
    Vi är ju inte vana vid att ha så mycket tid tillsammans och förra veckan var vi dessutom på resande fot med två barn så det blev lite gnälligt på slutet från min sida. Men ibland blir man bara så tokig på maken som inte kan göra något utan att man säger till honom.

Nu är jag dessutom velig inför kvällen.
    Det är festival i stan och vi ska träffa kompisar på en resturang för att äta en bit mat. Problemet enligt mig är att vi ska inte vara där förrän 20, vi kan inte ha någon vagn med för det är för trångt och sen kommer det att bli sent för pojkarna som redan är gnälliga och ur fas.
    Maken är sur för han ser inget problem men det är ju för att han inte är medveten om hur det kommer att bli.
    Men har diskuterat det hela och är nog enade om att vi åker först till löparbanan tillsammans där killarna ska springa olika tester och sen till resturangen för att äta och sen direkt hem. Vi går på festivalen på fredag eller lördag med barnen istället.

• Mrs  B

Har förresten sms:at Tinga för att höra hur det går med pojkarna och avlastning och de har fått hjälp i helgen som gick och även idag. Lite bättre iaf.

MSW
    Maken kommer till Ljungby för att dömma lördagen den 23 juli, tid att ses????

lappis
    Hur var Portugal????

• start september

Här kommer lite lyxgnäll.

Jag hade planer på att följa med mina föräldrar på en charter i vinter. Tyckte det var lite kul, skulle ge dem en chans att umgår med lilla tjejen och mig lite sol. Nu har de bokat (jag uppmanade dem att göra det eftersom jag velade fram och tillbaka och tyckte att det var viktigt att de fick det boende de ville ha). Incheckning 03.25 nerresa och hemkomst Arlanda 03.00. Huga.

Jag är stressad ändå av att flyga med en liten men med de tiderna är det bara att glömma. Förutom att resan kan bli en mardröm för mig, lilla tjejen och hela planet som säkert vill sova så pajar man kanske sovtiderna som förhoppningsvis sitter hjälpligt då (hon är redan ganska regelbunden). Dessutom blir man ensam därnere om att reda ut det (visst kan föräldrarna hjälpa lite, men de kan inte ta en hel natt, de är för gamla för det). Hon kommer vara typ fem månader då.

Dagens i-landsproblem, men varför har man så dumma tider? Jag har rest en del sådant men faktiskt aldrig sett plan som avgår 23.00 och landar 03.00.

• start september

MSW,

ett tips på amningsbh att ha med sig är att köpa en på apoteket, finns enkla där som inte är så dyra.

Laddare till mobil och kamera skulle jag vilja slå ett slag för att skriva upp på en lista så att de kommer med. Trist om prylarna får slut på batteri!

Nu var det jättevarmt när vi var inne, men är det inte det och man är frusen är säkert en kofta och gosiga sockor jätteviktigt.

• MSW

MrsB: Antar att du inte menar 23 JULI, utan augusti, men är jag inte på BB då så ska jag på 90 års kalas den dagen.. Vet inte riktigt vilken tid och så, men jag ska kolla upp det!

Oj, nu höll nog bebisen på att komma ut tror jag, kom en fågel och flög rakt in i fönstret (0,5 meter från mig där jag sitter).. Snacka om att bli rädd!! Andra gången i sommar det händer dessutom...

Start: Låter jobbigt med tiderna.. Du får väl "helt enkelt" vägar fördelar mot nackdelar.. Och se om du tycker att det kan vara värt det trots allt..

• Lapinette

Mrs B - Portugal var underbart! Vet att vissa (typ min bror) tycker jag är helt fanatisk som bokar och läser på så mycket innan jag reser. Spontanitet vad är det? Men attans så nöjd är jag över min plan, de hotell vi bokade etc . Fick superbra rum överallt och jag undrar de inte var pga att vi var så tidigt ute och bokade. Sista hotellet i Lissabon vart vi t o m uppgraderade och hade typ en svit med vardagsrum + stort sovrum + terrass med utsikt över Lissabon.

• muggles

Kodakgallery meddelar att jag måste köpa ngt av dem annars deletar de alla bilderna i galleriet. Man måste tydligen köpa ngt varje år för att få ha bilder hos dem. Ngn som vet ngt annat gratisställe??

• muggles

Jag har inte lagt upp de senaste bilderna jag fått till mugglesfan-adressen pga detta...

• Lapinette

Vad trist med bilderna! Ingen som vill beställa något ?

• MSW

Ajdå! Tråkigt.. Har heller ingen idé.. Typiskt Vickan är på semester, hon brukar vara bra på att hitta saker annars..

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen