• Sellen

Tips/varför(?) Vinterbröllop

I tankarna har jag planerat (inför framtiden) ett sommarbröllop men så slog det mig att ett bröllop under någon av vintermånaderna skulle kunna bli mysigt när mörkret har lagt sig eftersom jag är så förtjust i tända ljus etc. Snön går väl dock tyvärr inte att räkna med längre... Har ni som ska gifta sig/gift sig några tips och tankar kring vinterbröllop som skulle kunna göra en än mer sugen på det?

Sen kanske man inte endast kan bestämma datum utifrån vilken årstid det är... :)

• Svar på tråden Tips/varför(?) Vinterbröllop
  • Zsarah
    lillP skrev 2008-08-01 21:00:26 följande:
    då får man hoppas på att det inte regnar när man är ute. För oavsett hur mörkt det är så lär man märka det då
    Jag pratade förstås om inomhus..
  • Im yours

trampetroll, har du länken till vinterbröllops-tråden du skriver om? Tack på förhand

• Aikmansgirl

Vi ska gifta oss i januari, delvis för att vi åker till Egypten men också för att vi vill gifta oss i mörkret med tända ljus och marchaller..

• Im yours

Tack för det Zsarah. Läser, o njuter av varenda ord. Hur mysigt som helst.

• Teoliny

jag var på ett jättefint vinterbröllop en gång.
    bruden kom till kyrkan i vit häst och vit vagn och hon hade en jättestor vit pälsjacka över sin klänning som hon tog av sig när hon gick in i kyrkan.
    det va sånt perfekt vinterväder massa snö och helt vitt.
    det är så svårt att veta när det kommer va bra vinterväder, kanske inte så kul med slask.

• MonKuT

Hej på er, Jag gifter mig 21 februari.Det var ett självklart val! Vi älskar vinter och snö- DEt kommer bli fantastiskt!

• Plutu

Vi gifter oss 29.11, d.v.s. på lilla jul, just tanken på massor av ljus i mörkret tycker jag räcker för att få den perfekta "mys-stämmningen".

Jag har valt vinrött, guld och grönt om färgtema.

• 28februari

Har precis bokat kyrka tilll den 28 feb 2009.Såå jäkla spännande.
    Har tänkt fram och tillbaka om man ska ha sommar eller vinter bröllop men känner att vi är vinter. Vi ska ha för de närmsta i familejn men blir ändå 28 personer, det ska vara ett romatiskt, familjärt och inte så formellt bröllop. Mycket ljus, maschaller och litet fyrvekeri. Häst och släde mellan kyrka och herrgården. Vigseln är kl 17.00 så då börjar det mörkna. Letar just nu efter någon snygg cape, är det nån som har nåt bra förslag. Har dessutom hittat en klänning som jag vill ha på brudbutiken.se, frågade efter tygprov vilket de inte vill lämna ut. Är det någon som har erfarenhet från den internet butiken??

• Zsarah

Här finns massor har själv igen erfarenhet av denna firma och jag kan dålig engelska.. men ialla fall så kan man få lite inspiration. (de skickar även till sverige)

www.wed-shopping.com/display.php3&sort=Bridal%20Veils&type=Elbow%20Length%20Veils&wed=2

• Originalrosen

Gillar det där med att göra november till en månad att se fram emot. Jag tänker då på kommande bröllopsdagar. Tänk vad härligt!

Bröllopsresan i november till varmare breddgrader - riktigt lyxigt och underbart!

Wow, vill ha vinterbröllop - varför är jag redan gift? *garvar*

• Novemberbröllop08

Vi har oxå November som vår månad. Tänker oxå att det är en tråkig månad och den måste man ju göra roligare Jag älskar att tända ljus i mörkret och mysa så ett vinterbröllop var självklart för oss. Sen tycker jag att vädret spelar ingen roll, visst vill man ha snö men, vi ska göra vårt eget vinterland inne så

Svar på tråden Tips/varför(?) Vinterbröllop