• busfia

Hur hade ni reagerat?

Igår ringde en av mina bästa vänner, undrade hur jag ställde mig till att hon ev inte kunde vara med på min möhippa. Hon har precis träffat en kille. Han jobbar utomlands lite då o då. Ska nu tydligen till Balih (eller hur det nu stavas)
    Han undra om hon ville följa med (kostar henne ingenting)
    Det lät jätte kul för henne tyckte jag.
    Hon frågade min sambo och undra hur han skulle tyckt om det var hans vän, han sa: det är svårt, men om han jobbar med det så kommer det säkert massa erbjudanden framöver.. Vilket säkert är sant.

Jag vet inte hur jag känner såklart vill jag att hon ska vara med men om hon vill åka så blir jag inte sur men klart det känns tråkigt. Men min fråga till er är alltså: Hur hade ni reagerat?

• Svar på tråden Hur hade ni reagerat?
  • Mumriks blivande fru

Vad alla hänger upp sig på att det är en GRATIS resa?! Om det är viktigt för vännen att hon kommer på möhippan så kan väl ingen gratis-resa vara viktigare? Har hon inte råd att åka till Bali själv då utan den här killens gratiskontakter?

• snart fru magnusson

Jag hade nog också velat att min bästa kompis kom på möhippan, men det hade jag sagt så hon i alla fall visste det och sen kan ta ställning hur hon vill göra.

• Daemia

.....och jag hade verkligen unnat min bästa vän en resa.

• Hedebris

jag hade sagt.. möhippan whatever.. men hade hon åkt över bröllopet hade jag blivit ledsen i ögat

det här med pojkar kommer och går...
    min blivandes kompis svarade sågär igår på frågan om han kommer på middagen:

jag hoppar DENNA gången...

min m2b svarade: då skriver jag upp att du kommer på min nästa bröllopsmiddag.... (hoppas han fattade piken)

• chamor

Precis.. Bröllopet hade jag blivit sårad av men möhippan.. So what.

Haha.. Vilken kompis... :P

• Mumriks blivande fru

Hedebris - hahaha! Vilket märkligt svar! Vad bra att din m2b fanns sig så fort med den repliken ;)

• Blondie77

Håller med chamor, bröllopet är en sak men möhippan spelar väl verkligen ingen roll om man missar...jag hade då defenitivt unnat min vän en resa till balhi istället :)

• snart fru magnusson

det handlar inte om att unna en kompis en resa eller inte. det skulle jag göra och bali är såklart ett underbart resmål. men jag skulle bli ledsen om min kompis inte var med på möhippan.
    därmed inte sagt att jag skulle missunna henne en resa.

det är väl inget som säger att det går att ha båda känslorna?

• Hedebris

ja, jag tyckte det var ett väldigt märkligt svar...

men det är jättemånga av mina sambos bästa vänner som tackat nej till middagen...

• lycklig78

Hade jag fått välja på en resa till Bahli eller min bästa väns möhippa så hade jag inte tvekat en sekund!

Klart jag hade rest

Det hade min bästa vän haft förståelse för... Fullt ut.
    Precis som jag hade bett henne åka, om hon fått möjligheten.
    Sånna är vi!

• PatricSusanneS

Som många andra sagt... klart hon ska åka till Bali
    Möhippan är en kul grej men det viktigaste är att hon är med dig på bröllopsdagen och det lär hon ju vara, eller hur

Ha en kul hippa och ett vackert bröllop!!
    Kram!

• FruDarzi

är du säker på att hon ska resa då?? kanske bara skojar lite med dig för att du ska bli chockad när hon kommer till hippan....

• 080801

Jisses! Klart att hon ska åka!!!
    Ibland känns det som att BT förstorar upp en del frågor.... Med alla dessa resonemang kring möhippor och vänner som inte kan komma så skulle jag inte ha en enda vän kvar!

Då jag jobbar lördagar och alla mina vänners möhippor har varit på lördagar så har jag aldrig kunnat vara med...
    Jag har ju istället prioriterat att kunna gå på bröllopet!! DET är väl ändå en betydligt viktigare dag..?

Gläd dig åt din kompis och hennes nyvunna kärlek precis som hon garanterat gläds åt ditt bröllop!

Svar på tråden Hur hade ni reagerat?