• busfia

Hur hade ni reagerat?

Igår ringde en av mina bästa vänner, undrade hur jag ställde mig till att hon ev inte kunde vara med på min möhippa. Hon har precis träffat en kille. Han jobbar utomlands lite då o då. Ska nu tydligen till Balih (eller hur det nu stavas)
    Han undra om hon ville följa med (kostar henne ingenting)
    Det lät jätte kul för henne tyckte jag.
    Hon frågade min sambo och undra hur han skulle tyckt om det var hans vän, han sa: det är svårt, men om han jobbar med det så kommer det säkert massa erbjudanden framöver.. Vilket säkert är sant.

Jag vet inte hur jag känner såklart vill jag att hon ska vara med men om hon vill åka så blir jag inte sur men klart det känns tråkigt. Men min fråga till er är alltså: Hur hade ni reagerat?

• Svar på tråden Hur hade ni reagerat?
  • chamor

Kan tillägga att jag blev faktiskt sur när min bästa vän inte kom på min student för att hon fått en resa till Florida just då... Då var jag inte alls förstående.. :P

• Daemia

Jag tillhör kategorin av kvinnor som tycker att möhippa är något helt oviktigt och som man både kan ha o mista.

Jag hade därför varit synnerligen glad för väninnans skull som fått chansen att se lite mer av världen.

• Zozo

Hade också uppmuntrat vännen att åka. Varken min eller andras möhippa är ngt jättestort för mig; personligen hade jag inte ens funderat på saken utan åkt! Bali eller möhippa... vilket val?! Jag tycker att det är fint att hon tog upp det och frågade; det är jag inte ens säker på att jag hade gjort.

• lillaj

Håller med Tooticki. Att hon frågar dig först innebär ju att hon bryr sig om din åsikt!

Tooticki skrev 2008-07-28 12:45:40 följande:
    Om du hade ställts inför valet att åka gratis till Bali alternativt vara med på en väninnas möhippa, vilket hade du valt?Jag hade peppat henne att åka dessutom hade jag tyckt att det faktum att hon frågade mig först innebar att hon verkligen brydde sig om mig och att möhippan var viktig för henne och det hade räckt.
  • AnnaochHenrik

Jag hade aldrig hoppat över en gratisresa till ett så fantastiskt resmål som Bali bara för att vara med på en möhippa, oavsett hur nära vän det rör sig om... Om ni är så bra vänner kommer det ju komma en massa andra tillfällen att umgås! Så jag håller med om att du ska uppmuntra henne att åka!

• busfia

Tack...Tack. Skönt att man kan fråga er va ni tycker o få raka ärliga svar.
    Jag har uppmuntrat henne att åka Kan tillägga att jag tycker killen e kanon som hon träffat, innan jag hörde om resan.

• HurraViSkaGiftaOss

Killar kommer och går.
    Jag skulle helst se att hon kom på möhippan.

• Daemia

Allvarligt!?

HurraViSkaGiftaOss skrev 2008-07-28 16:24:54 följande:
    Killar kommer och går.Jag skulle helst se att hon kom på möhippan.
  • Tooticki

Hmm, ingen som funderat på att flytta möhippan så att hon kan vara med? Beroende på hur många personer som är involverade och hur snart det ska ske kanske det går att lösa.

• feministbrud

Tycker du så om killen du ska gifta dig med också? Skulle man isåfall inte kunna vända på det och säga killar kommer och går, det blir fler möhippor? Med din logik, vill säga.

Nej, jag hade aldrig för mitt liv missat en chans att åka gratis till Bali!

HurraViSkaGiftaOss skrev 2008-07-28 16:24:54 följande:
    Killar kommer och går.Jag skulle helst se att hon kom på möhippan.
Svar på tråden Hur hade ni reagerat?