• busfia

Hur hade ni reagerat?

Igår ringde en av mina bästa vänner, undrade hur jag ställde mig till att hon ev inte kunde vara med på min möhippa. Hon har precis träffat en kille. Han jobbar utomlands lite då o då. Ska nu tydligen till Balih (eller hur det nu stavas)
    Han undra om hon ville följa med (kostar henne ingenting)
    Det lät jätte kul för henne tyckte jag.
    Hon frågade min sambo och undra hur han skulle tyckt om det var hans vän, han sa: det är svårt, men om han jobbar med det så kommer det säkert massa erbjudanden framöver.. Vilket säkert är sant.

Jag vet inte hur jag känner såklart vill jag att hon ska vara med men om hon vill åka så blir jag inte sur men klart det känns tråkigt. Men min fråga till er är alltså: Hur hade ni reagerat?

• Svar på tråden Hur hade ni reagerat?
  • Tooticki

Om du hade ställts inför valet att åka gratis till Bali alternativt vara med på en väninnas möhippa, vilket hade du valt?

Jag hade peppat henne att åka dessutom hade jag tyckt att det faktum att hon frågade mig först innebar att hon verkligen brydde sig om mig och att möhippan var viktig för henne och det hade räckt.

• chamor
    Tooticki skrev 2008-07-28 12:45:40 följande:
    Om du hade ställts inför valet att åka gratis till Bali alternativt vara med på en väninnas möhippa, vilket hade du valt?Jag hade peppat henne att åka dessutom hade jag tyckt att det faktum att hon frågade mig först innebar att hon verkligen brydde sig om mig och att möhippan var viktig för henne och det hade räckt.
    Håller med.. Kanske varit lite besviken men hade definitiv gjort samma sak
  • Mumriks blivande fru

Det beror väl på hur väl ni känner varandra. Om någon av mina bästa vänner hoppade över min möhippa för en kille hon precis täffat hade jag blivit jätteledsen. Bali kan hon åka till när hon vill i livet och din möhippa är bara en dag.

• chamor

Kan ju tillägga att för mig är möhippa av ondo och något jag hoppas slippa

• Tooticki

Mumriks blivande fru skrev 2008-07-28 12:59:43 följande:

Det beror väl på hur väl ni känner varandra. Om någon av mina bästa vänner hoppade över min möhippa för en kille hon precis täffat hade jag blivit jätteledsen. Bali kan hon åka till när hon vill i livet och din möhippa är bara en dag.
    Fast det är väl inte för killens skull hon åker till Bali? Hon åker väl dit för resans skull? Han ska ju dessutom jobba när de är där.
  • busfia

Tack va goa ni e som svarar
    Vi är bästa vänner från högstadiet så det blir ca 16 år, vet typ allt om varann.

• Fröken förväntan

Oavsett om det var min bästaste vän i hela världen så skulle jag sagt att hon skulle åka till BALI för det hade jag velat. Att hon dessutom tar upp det med dig och frågar visar ju att hon respekterar och bryr sig om dig Kanske kan ni hitta på något mysigt vid ett annat tillfälle istället även om det såklart inte blir samma sak.

• Aleta

Peppa henne att åka om det verkligen är det hon vill.
    Inte varje dag man kan åka gratis till Bali precis... Riktigt goda vänner är generösa mot varandra. Jag hade kanske saknat henne men i och med att man har pratat om det så vet man ju om det i förväg och blir inte besviken när dagen kommer.

• busfia

Tooticki: det är väl borde och. Jag skrev ett inlägg för nåra dagar sen, om min vän som ringde o fråga om hon fick ta med sin nya date (kille) på bröllopet. Då blev jag irriterad. Det sa jag nej till o hon förstod

• Tooticki
    busfia skrev 2008-07-28 13:12:28 följande:
    Tooticki: det är väl borde och. Jag skrev ett inlägg för nåra dagar sen, om min vän som ringde o fråga om hon fick ta med sin nya date (kille) på bröllopet. Då blev jag irriterad. Det sa jag nej till o hon förstod
    Jo, men det jag menade var att det hade väl varit en sak om hon ratat hippan för att mysa med nya killen men nu är det en resa de ska åka på vilket är en mycket större sak. Men jag tycker förmodligen som jag tycker för att resor är mitt största intresse.
Svar på tråden Hur hade ni reagerat?