• chamor

Kompisar klagar på min m2bs frieri :-(

Vi har en gammal vän som är lite speciell och ofta uttrycker sig klumpigt som att hon är bättre än alla andra.. När de gifte sig för några år sedan hade hennes m2b överrumplat henne (eller de hade köpt ringar gemensamt men hon visste inte när det skulle komma) genom att snickra en egen flotte och åka ut till en liten ö som var helt upplyst av levande ljus med picknick och så. Visst var det väl ett fint frieri men jag blev så less på allt hennes snack om det efteråt..

När min m2b friade gjorde han det enkelt.. Han kom hem till mig (vi bor ej ihop), städade och pyntade mitt rum. hade en ros och hade ljus i HELA rummet. När jag senare kom hem och inte visste att han var där så när jag öppnade dörren så började musiken spela till en sång som han hade skrivit som hette Marry me där han beskrev sin kärlek och när han kom till raden "i give you this ring as a token of my love" så gick han ner på knä och friade. Kanske inte lika "avancerat" som en självbyggd flotte man han uttrycker sig bäst genom sång.. Och jag grät som ett barn. Nu har jag hört på omvägar att hon snackar skit om vårt frieri och både jag och min m2b blir så sårade! Hallå jag kommer bara få ett frieri då ska hon väl inte ta glädjen ifrån mig med det!

Sen så tillhör jag de få tjejer som inte hittat en WOW klänning utan köpt den bästa jag kommit över. Berättade det för henne och hon blev jätteupprörd och sa att varje gång jag kommer se korten från mitt bröllop kommer jag ångra mig att jag inte tog en annan klänning. Men vadå jag hittade ingen bättre! Blir bara SÅ lessen att hennes kommentarer alltid ska trycka ner! Hon är jättesnäll och trevlig också men usch... Vill just nu inte ens träffa människan Vet att jag är lite småaktig men känslorna har blivit sårade.. inte minst för min m2b!

• Svar på tråden Kompisar klagar på min m2bs frieri :-(
  • Soon and very soon

min man har inte fr5iat alls, jag "tvingar" in stackarn i giftermål. var nöjd över det du har. låt inte hennes komentarer "tränga in" i dig, låt dem "rinna av".
    skulle även tänka efter om jag verkligen hade velat fortsätta vara kompis med någon som bara trycker ner.
    Lycka till nu!!

• Kärlek ger näring åt själen

Om jag säger så här.. det är inte många frierier som får mina ögon att tåras men ERT gjorde!! Sitter här med dimmig syn och försöker skriva Såååå romantiskt ert var..

Jag tycker det låter mer som om hon är avundsjuk på er. Visst hennes var fint men samtidigt så var din blivandes frieri ett så mycket mer personligt.

Jag tycker du ska sk*ta i henne. För det är ER dag och DIN klänning.. huvudsaken är att du känner dig fin i klännignen och att du är nöjd med den.. Ibland känner man bara att man inte vill leta klänning i 5 månader för att hitta just DEN utan man hittar en som man känner denna är JAG! Det räcker. Min klänning var den 5 jag provade i första affären men jag tyckte om den.. Visst det är inte den perfekta klänningen men jag gillar den.

• esset50

Hon är ju bara avundsjuk. Hon är ju helt GRÖN.

Avundsjuka kan jag också känna av ibland, det är mänskligt.
    Dock skulle jag aldrig sänka mej så lågt som till MISSUNSAMHET.
    Eller för den delen sänka någon för att höja mig själv...

Stryk henne ur era liv...

• Duchess

När det gäller saker som frieri och klänning tycker jag att man ska strunta i omgivningens åsikter.

Jag och min man bestämde gemensamt att vi skulle gifta oss. Ingen av oss friade. Vi blev lyckligt gifta ändå.

Min klänning köpte jag på Blocket för 1800 kr. Jag hade säkert kunnat sitta i några hundra timmar och surfat runt på sajter med bilder av klänningar och hittat något dyrt att gifta mig i, men det intresserade mig inte. Jag köpte en klänning jag blev nöjd med. För mig har kläder aldrig varit viktigt. Ringarna var däremot jätteviktiga, så det la vi ner massor av tid och pengar på att få precis vad vi ville.

Strunta i vad andra säger om sådana här saker. Bara du och din blivande är nöjda så är allting precis som det ska vara

• chamor

Jo vi umgås inte längre men vi tre var så sjukt tajta under skoltiden.. Kan inte säga att jag saknar hennes dominanta sidor...

Men det blev bara lite extra känsligt då min m2b var kär i henne under skoltiden. De var även ihop ett tag... Då blir man alltid känsligare för kritik..

• esset50

Hon är väl bara sotis, då?

Hon skulle behöva lära sej vanlig hyfs.

• glad o go

Det var nog det mest omtänksamma frieriet jag hört och vilket jobb att skriva en sång!

• chamor

Grejen är ju, med klänningen att om jag hade känt WOW så hade min inre övertygelse att det var DRÖMKLÄNNINGEN gjort att jag inte behövt bekräftelse.. Men nu eftersom det här var den klänning som i princip satt bäst men jag inte hade några direkt översvallade känslor för så vill man gärna ha lite feedback... Men den ÄR jättefin och tycker mer och mer om den! Och den sitter som en smäck! Tror faktiskt inte att klänningen är SÅÅÅ viktig som vi ibland får det att låta.. Folk kommer ofta inte ihåg mer än att "ja den var vit". Möjligen om det var släp eller hur axlarna var..

Tack va gulliga ni är tjejer! Värmer!

Speciellt tack för dina tårar "Kärlek ger näring åt själen"

• johansdotter

Jisses!
    Ursäkta språket....men skit i den subban!
    Hon är juh bara missunsam och rent taskig....

Vem sa att det är finare att bygga en flotte än att skriva en sång??
    Gud så patetisk hon är! Nej, gläd er åt ert och ge henne en spark därbak så hon försvinner!
    Vem behöver fiender när man har sådana vänner??

• chamor

Alltså jag vet inte vad hon ska behöva vara sotis/avundsjuk på. hon gifte sig för 3 år sen och hade ett fint bröllop, mycket gäster.. Visst var det mycket jag aldrig hade valt av vad hon hade men det verkade smärtfritt förrutom att frisören inte dykte upp!

Svar på tråden Kompisar klagar på min m2bs frieri :-(