• Augustibruden 2008

Har lite ångest över vilken bukett...

...jag ska välja?

Vi har brunt/vitt/rosa färgtema.

Dukning: vita dukar m bruna löpare + blomsterarrangemang m rosa rosor m.m. (blommor som i brudbuketten) fr floristen.

Kan ej bestämma mig om ha hel rosa handbunden bukett m Heaven rosor + brunt sidenband & ngr "stenar" i rosorna

eller

en m rosa, vita rosor + ngr orkidéer o "stenar" i ngr rosor

Eller vad ska jag ha???

• Svar på tråden Har lite ångest över vilken bukett...
  • valkyriana

Det var en bra idé. Min bukett stack iväg 500 kr med 1! orkidé

Funderade iofs att själv fästa en orkidé på den färdiga buketten.

• Kärlek ger näring åt själen

Jag vill ha orkidé i min bukett men jag "stjäl" ifrån Svärmors planter hehe Hon har iofs redan gett sin tillåtelse så det är ingen fara.. men blir inte blomman "dålig" utan vatten eller det spelar ingen roll?

• MilosMamma

en orkidee klocka klarar sej ett bra tag utan vatten , man brukar ju ha sådana i håret. ibland fäster dom ett mini rör och gömmer bland do andra blommorna, det är lite olika.

Jag ska ha orkideé klockor i min, bara ett par över dom andra blommorna, men ja gör ju min bukett själv med.

• valkyriana

Milosmamma- tror du att det skulle fungera att lägga den lite snyggt över buketten själv?

• MilosMamma
    valkyriana skrev 2008-07-25 11:38:11 följande:
    Milosmamma- tror du att det skulle fungera att lägga den lite snyggt över buketten själv?
    Visst men det bästa är att fästa den med tråd eller en pärlnål eller så. =)
  • LadyLuck

Låter allt fint! men är det inte, traditionellt sett, att mannen fixar brudbuketten till bruden och att bruden får den i kyrkan? :)

• MilosMamma
    LadyLuck skrev 2008-07-25 13:36:05 följande:
    Låter allt fint! men är det inte, traditionellt sett, att mannen fixar brudbuketten till bruden och att bruden får den i kyrkan? :)
    Jo traditionellt är de så men fy det skulle jag aldrig våga, hemska tanke han kanske kommer med en bunt inplastad färdig buket *uäck*
  • LadyLuck

hihi Tror du verkligen att din blivande skulle komma med en ica-bukett? :) Jag tycker det är en jättehärlig o romantisk ide att mannen ger bruden blommorna. Min blivande är med på den iden så det blir bara till för honom att prova ut blommor på mig och kolla hur jag reagerar. Kul tycker vi! Spännande! Och jag tror inte för en sekund att det finns någon som kommer med ica-blommor. Ifall det finns det så tycker jag dom är tråkiga, sorry! Romantiskt tycker jag det är iaf! :)

• MilosMamma
    LadyLuck skrev 2008-07-25 13:43:42 följande:
    hihi Tror du verkligen att din blivande skulle komma med en ica-bukett? :) Jag tycker det är en jättehärlig o romantisk ide att mannen ger bruden blommorna. Min blivande är med på den iden så det blir bara till för honom att prova ut blommor på mig och kolla hur jag reagerar. Kul tycker vi! Spännande! Och jag tror inte för en sekund att det finns någon som kommer med ica-blommor. Ifall det finns det så tycker jag dom är tråkiga, sorry! Romantiskt tycker jag det är iaf! :)
    det skulle nog min, han har NOLL koll på blommor, plus att han aldrig skulle våga, ja inte ja heller för den delen, jag är väldigt petig plus att blommorna har Stoor betydelse för mej då jag är florist, så ja en yrkesskada kan man nog säga.
  • Augustibruden 2008

Tror det blir endast rosor, men ska prata m min florist o bolla idéer!

tack för era tips!

• MilosMamma

Augustibruden 2008 skrev 2008-07-25 19:59:07 följande:

Tror det blir endast rosor, men ska prata m min florist o bolla idéer!tack för era tips!
    endast rosor är skiitsnyggt, spec om an blandar i kvistrosor så händer det lite i buketten med =)

vad är skillnaden på kvistrosor och vanliga rosor? Är kvisten mindre eller?

• MilosMamma

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-07-25 20:18:34 följande:

vad är skillnaden på kvistrosor och vanliga rosor? Är kvisten mindre eller?
    japps, man kan säga att för att få samma storlek av kvistroser som en vanlig ros går det åt 3,4 st.
    så himla fint o blanda.

Aha okej
    hmm *funderar*

MilosMamma skrev 2008-07-26 11:03:31 följande:
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-07-25 20:18:34 följande:
    japps, man kan säga att för att få samma storlek av kvistroser som en vanlig ros går det åt 3,4 st.så himla fint o blanda.
  • MilosMamma

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-07-26 21:18:49 följande:

Aha okej hmm *funderar*
    hängde du med?

Ja hehe fundera mer på buketten *Asg*

MilosMamma skrev 2008-07-26 22:26:11 följande:
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-07-26 21:18:49 följande:
    hängde du med?
  • vero

Det kan vara kul med hjärtan på tråd som slingrar sig över buketten eller nån annan kul detalj som framhäver din personlighet

Svar på tråden Har lite ångest över vilken bukett...