• IdaÄlskarLennart

par-bröllop

Måste bara fråga. hur många här inne ska ha ett par-bröllop? hur kommer vigseln att se ut. hur går ni in och sp vidare?

Jag ska inte ha det, men är bara nyfiken...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-23 10:29
    Jag menar att mer än ett par gifter sig på samma gång. Kanske två par. tex- "Lisa och Åke" och "sandra och Lars"

• Svar på tråden par-bröllop
  • lillP

när mina föräldrar gifte sig, gifte de sig samtidigt som två andra par (deras vänner). De hade bjudit in alla vänner och släkt till midsommarfest och bröllopet var i ett tält utomhus. De enda som visste att det skulle vara bröllop var föräldrarna och vi barn som var näbbar. Var hur lyckat som helst (tror jag skulle snart fylla 7, så var inte så stor)

• IdaÄlskarLennart

de lär ju mysigt;)

lillP skrev 2008-07-23 10:37:18 följande:
    när mina föräldrar gifte sig, gifte de sig samtidigt som två andra par (deras vänner). De hade bjudit in alla vänner och släkt till midsommarfest och bröllopet var i ett tält utomhus. De enda som visste att det skulle vara bröllop var föräldrarna och vi barn som var näbbar. Var hur lyckat som helst (tror jag skulle snart fylla 7, så var inte så stor)
  • lillP

det är bara ett av de tre paren som fortfarande är gifta (-89 var det), så skrocken kanske stämmer?!

aikidoaasa skrev 2008-07-23 10:30:40 följande:
    nej det skulle jag aldrig våga... så skrockfull som jag är. "Om fler än ett par gifter sig samtidigt i kyrkan kommer ett av dem att få ett olyckligt äktenskap."
  • Tooticki

Jag har kompisar som gjorde det och prästen lyckades säga fel namn två gånger:

Sara, vill du ta Mikael till din man...

Nej, men gärna Lars, svarade Sara då.

Prästen ber om ursäkt och börjar om:

Sara, vill du ta Mikael till din man...

Då surnade sara till och än idag är hon inte säker på om hon är gift med sin kärlek eller med kompisens man som stod bakom

• Fenixx

jag hade inte velat dela samma stund med ett annat par och tror också lite på den skrocken.
    vet några som hade gjort så och tjejen jag känner..deras äktenskap sprack sen...

• chamor
    Tooticki skrev 2008-07-23 10:41:16 följande:
    Jag har kompisar som gjorde det och prästen lyckades säga fel namn två gånger: Sara, vill du ta Mikael till din man...Nej, men gärna Lars, svarade Sara då.Prästen ber om ursäkt och börjar om: Sara, vill du ta Mikael till din man...Då surnade sara till och än idag är hon inte säker på om hon är gift med sin kärlek eller med kompisens man som stod bakom
    Haha
  • chamor

Ang dubbelbröllop och äktenskap som spricker sen. Tror absolut INTE det har med det faktum att man gifte sig samtidigt med någon annan att göra. Det hade nog spruckit hur som helst vare sig de hade gift sig som ensamt brudpar den dagen eller inte,,,

• HelenaOlivia
    Fenixx skrev 2008-07-23 10:45:21 följande:
    jag hade inte velat dela samma stund med ett annat par och tror också lite på den skrocken.vet några som hade gjort så och tjejen jag känner..deras äktenskap sprack sen...
    Mina svärföräldrar är lyckligtgifta efter 30år så man ska inte tro på allt
  • Hofsan

Jag var på dubbelbröllop i pingst och roligare och vackrare bröllop har jag aldrig varit på! Allt var helt perfekt.

• tonårsmorsa

aikidoaasa skrev 2008-07-23 10:30:40 följande:

nej det skulle jag aldrig våga... så skrockfull som jag är. "Om fler än ett par gifter sig samtidigt i kyrkan kommer ett av dem att få ett olyckligt äktenskap."
    Att ett av äktenskapen skulle spricka vid dubbelbröllop är ju inte så förvånande. Stämmer väl ganska bra med statistiken för bröllop över huvud taget (vare sig man tror på skrock eller ej). Min syster hade dubbelbröllop (19 år sen). De är fortfarande gifta, men det andra paret har skilt sig. Men som sagt, det hade de nog gjort ändå.
  • tonårsmorsa
    Jag har kompisar som gjorde det och prästen lyckades säga fel namn två gånger: Sara, vill du ta Mikael till din man...Nej, men gärna Lars, svarade Sara då.Prästen ber om ursäkt och börjar om: Sara, vill du ta Mikael till din man...Då surnade sara till och än idag är hon inte säker på om hon är gift med sin kärlek eller med kompisens man som stod bakom
  • Meiia

Mina föräldrar och min farbror och fru gifte sig för mååååånga år sedan och hade då dubbelbröllop.
    Dom säger ju att ett av paren inte kommer att hålla och så är det i detta fallet...
    Mina föräldrar är skilda... Vem vet? :)

• chamor

Jag känner två par som gifte sig samtidigt, dubbelbröllop. De är båda gifta fortfarande! tro inte på all skrock!

• IdaÄlskarLennart

hahaha, humor !

• AnnaochHenrik

Jag hade kunnat dela bröllopsdag och -fest med mina systrar, utan problem, vi är tillräckligt lika och trivs så bra ihop, så det hade funkat. Men inte med någon vän. Jag vill ha det för mycket på "mitt vis" för att kunna kompromissa. Sen är det ju rätt skönt att stå i centrum själv också

• AnnaochHenrik

Kom förresten på en grej på tal om Tootickis historia. Mina svärföräldrar var på en bröllopsfest där det var 4 par som tidigare på dagen gift sig samtidigt, i Rådhuset. Det hade låtit som en festlig idé innan, men blev bara rörigt. Rörigt så till den milda grad att vigselförrättaren missade att fråga en av herrarna "tager du" och hoppade direkt till att förlara dem äkta makar. Paret försökte diskret få vigselförrättaren att inse sin miss, men han var så uppstressad att han inte lyssnade förrän efteråt. Ett par dagar senare ringde vigselförrättaren skamsen och sa att de nog fick ta om vigseln med just det paret, det är som bekant inte lagligt att viga någon utan dennes samtycke... Pinsamt var ordet, och det var ett inte alltför nöjt par som fick komma tillbaka och göra om vigseln..

Svar på tråden par-bröllop