• IdaÄlskarLennart

par-bröllop

Måste bara fråga. hur många här inne ska ha ett par-bröllop? hur kommer vigseln att se ut. hur går ni in och sp vidare?

Jag ska inte ha det, men är bara nyfiken...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-23 10:29
    Jag menar att mer än ett par gifter sig på samma gång. Kanske två par. tex- "Lisa och Åke" och "sandra och Lars"

• Svar på tråden par-bröllop
  • aikidoaasa

menar du att fler än ett par giter sig åt gången?

• IdaÄlskarLennart

ja. att man kanske är två par ?

aikidoaasa skrev 2008-07-23 10:27:10 följande:
    menar du att fler än ett par giter sig åt gången?
  • aikidoaasa

nej det skulle jag aldrig våga... så skrockfull som jag är. "Om fler än ett par gifter sig samtidigt i kyrkan kommer ett av dem att få ett olyckligt äktenskap."

• HelenaOlivia

jag vet bara att mina svärföräldrar gjorde det och det rekomenderar inte det, man vill ha sin dag för sig själv, så de typ "ågrar" det i dag.
    Men det är ju olika för alla.

• IdaÄlskarLennart

Man behöver ju nödvändigtvis inte tro på skrock. personligen så tror jag att det är mest vad man har för inställning .. men ska man tro på sånt så "man får inte prova vigselringen före äktenskap, betyder otur" .. "man får inte sova tillsammmans natten innan bröllopet, de betyder otur"... "man får inte gifta sig om man inte är oskuld"

Ja, de finns hur mycket skrock som helst ;)
    Men tror man på det så får man ju göra det =)

aikidoaasa skrev 2008-07-23 10:30:40 följande:
    nej det skulle jag aldrig våga... så skrockfull som jag är. "Om fler än ett par gifter sig samtidigt i kyrkan kommer ett av dem att få ett olyckligt äktenskap."
  • IdaÄlskarLennart

jag skulle inte heller göra det.. hörde bara en som skulle göra det men inte gjorde det så jag blev nyfiken =)

HelenaOlivia skrev 2008-07-23 10:32:44 följande:
    jag vet bara att mina svärföräldrar gjorde det och det rekomenderar inte det, man vill ha sin dag för sig själv, så de typ "ågrar" det i dag.Men det är ju olika för alla.
  • aikidoaasa

Jag hade inte hört den versionen att man inte får test vigselringen innan, bara den att man inte ska testa någon annans förlovingsring...

• chamor

Mina föräldrar ville ha det då de gifte sig nästan samtidigt som min moster gifte sig med min farbror (hängde ni med?). Två systrar som gifte sig med två bröder (ej polygami ) men deras syskon orkade inte vänta några månader till så det blev två bröllop, dubbelt så dyrt med mat och allt för två bröllop.. Typ samma gäster ju

• aikidoaasa

jag menade inte förlovningsringen utan vigselringen...

• IdaÄlskarLennart

men så är det ialla fal.. så säger prästen till mig och ag har läst de på nån sida i allt mitt bröllopssökande. Men de med förlovningsringarna finns ju med =)

aikidoaasa skrev 2008-07-23 10:36:10 följande:
    Jag hade inte hört den versionen att man inte får test vigselringen innan, bara den att man inte ska testa någon annans förlovingsring...
Svar på tråden par-bröllop