Inlägg från: Sotnos080906 |Visa alla inlägg
  • Sotnos080906

    Jämtlandsbrudar del 3

    Jag med!

    Grattis Nienna!

  • Sotnos080906

    anna: jag skickar dig lite extra ork...*S* Har börjat min semester och försöker att koppla av. Men, jag drömmer om bröllop...

    Ditte: Jag har för mig att de alltid har haft två taxibåtar till verkön. Det har iaf funkat hur bra som helst dem gånger jag har vart där.

    Själv har jag rensat ogräs idag. Inte i en rabatt utan det där som finns i gruset runt gårdsplan.. menmen, imorgon är det är minne blott!

  • Sotnos080906

    anna&henric:

    Atelje Grönlund rekommenderar jag. Där ska jag justera min klänning i början av augusti. MEN, under sommaren har de bara uppet mellan 12-16.

  • Sotnos080906

    Nienna; Grattis och va kul att se maiden! Lite avis är jag...

    Sven Wollter är cool, på 80-talet i göteborg så bodde jag granne med honom. Hur mysig som helst och en helt vanlig kille/man. Ja, på den tiden..*s* han blev ju faktiskt vald till sveriges sexigaste man någongång under det årtiondet..

  • Sotnos080906

    Anna&Henric:
    Det hade varit en total upplevelse att fått vart på hemmaplan och se dem på Ullevi igår!

    Idag har vi dvs, blivande man och barnen legat i poolen hela dagen. Helt underbart.

  • Sotnos080906

    Visst är det ww.yr.no som visar det bästa vädret över jämtland?

    Jag behöver tips på vackra ställen för fotografering i & runt Östersund! Iom att vi vigs hemma så kommer vi att tillbringa någon timma eller två med fotografen innan vigseln. Stocke titt, Sommarhagen, Frösö Golf klubb, Rådhustrappan är några ställen som vi kommit på, andra förslag?

  • Sotnos080906

    God morgon på er!

    Har koll på vädret med hjälp av www.yr.no, och än så länge stämmer prognosen!

    Vi tog en tur igår och tittade på olika ställen att ta våra bröllopsfoton på och valet föll på EFS Frösövallen.

    Är det någon som känner till en "trubadur" i östersundsområdet som låter lite mer rockigt? Är inte 100% nöjd med den som är föreslagen...

  • Sotnos080906

    Ditte: Vi var på Törners idag. Önskar att det fanns ett större sortiment av tårtor hos dem. Vi fick se 3 tårtor i våningar, - på bild - förutom de som fanns i disken. Men, men vi valde en av tårtorna. Nu ska jag/vi bestämma oss om vi verkligen vill att den ska se ut som deras, eller inte. Smakmässigt är den klockren. Utseendemässigt är jag dock inte övertygad..

  • Sotnos080906

    Ditte: Vi har blivit med ny konditor! www.piratkondis.com
    de har mest troligt allt det du vill ha. Har du kollat in tårtorna på cakedesign.se? Lite svårt att beställa hit, men du får inspiration i massor..

    Jag tyckte att tårtorna på törners såg ut som de var från 80-talet. INTE vad jag ville ha. fick en känsla av att dem inte ville lära sig. Vissa trivs med "så som det alltid har varit"

    Idag har jag vart hos frissan och disskuterat frisyr och smink, bolaget och lämnat in vår beställning. M2b blev visst tagen av kompisarna utanför sin firma, så nu är han på svensexa. Själv ska jag på afterwork ikväll! Känns skönt att få vila bröllopsnerverna lite...

    Ha en trevlig kväll allihop!

  • Sotnos080906

    God morgon!

    Jag känner mig som världens lyckligaste kvinna! Vilken underbar dag, och fest och och och... Jag saknar ord.

    En av de coolast händelserna var att vår fotograf kom in i festlokalen vid 22.00 med en dvdskiva med våra bröllopsfoton!!

    Så nu är jag Fru Wallander, lycklig glad, och rörd...

    Och tänk, vi fick också typ en låda över med bröllopsbubblor vi oxå!!

  • Sotnos080906

    LinaM & Ditte:
    Tack, Nu ska jag åka hem och hämta min bröllopstårta, arbetskamraterna får äta resterna!
    Vi hade två olika, en vit trevåningstårta med ett "vackert rosenfall" och en pontiac, iom att vi har en själva. Vi hade även ett modellerat brudpar i sugerpaste som "påminde" om oss i brudkläderna.

  • Sotnos080906

    Nienna:

    Ja det är nästan svårt för mig att fatta att det är jag.
    Jag arbetar som produktionsberedare och som projektledare inom ett företag som tillverkar reservkraftsgeneratorer - det låter nog inte så spännande, men det är skitkul - och dagligdags så har jag antingen arbetskläder eller jeans och skjorta till arbetskor med stålhätta. Smink och hårvård består av max 5 minuter framför spegeln klockan 06,15...
    Jag fixade hår och makeup hos Linda på LL i Odenskog. Vi passade perfekt ihop och hon gjorde att jag fick en busig fin uppsättning. Rekommenderar henne starkt.

    Bilderna är tagna av Petter Frizell, han är inte någon bröllopsfotograf utan har företaget www.intermedia.se. Arbetar mycket med snowboardåkare och extremsport vilket gör att han letar efter dem där magiska ögonblicken.

    Till vår vigsel så lånade jag delar av jämtlandstaus text till borglig vigsel som hon lagt ut på nätet. Det var oerhört uppskattat av gästerna med en väl bearbetad text.

  • Sotnos080906

    FruHamberg:
    Tack!! Vi är väldigt glada över bilderna. vi har en bild som jag inte har lagt upp, när våra fyra hemmavarande barn står tillsammans med oss och vi bildar en cirkel.
    Den bilden älskar jag!
    Hur går det med dina planer?

    Själv är jag nöjd med bröllopsplanerandet! Vi kommer att förnya löftena om tio år, men då blir det inget dunderkalas, utan på en strand i land långt borta...

  • Sotnos080906

    FruHamberg:
    Vad kul för henne att få förnya löftena! Min man har inga problem att förnya löftena varje vecka... *s*
    Tyvärr är jag urkass på band, jag gav upp allt sådant när jag insåg att man måste planera det i tid, och det hade inte jag gjort!

  • Sotnos080906

    FruHamberg:
    Jag fullkomligt älskar det! I mitt huvud så har jag en pingpongmatch med ordet "FRU" som studsar fram och tillbaka hela tiden...
    Vi pratar med varandra flera gånger per dag just för att få säga "Din/Min fru" eller "Din/Min man". Tänk att så små ord kan skapa en sådan innebörd. Helt gudomligt!

    Appropå band vet jag att jag har varit inne på en sida för artister här i jämtland. Där fanns det ett bra utbud på allt möjligt. Jag ska leta lite så ska vi se om jag kan finna den länken.

  • Sotnos080906

    FruHamberg;

    Jag vet inte mycket om innehållet men kolla in denna sidan;
    www.musik33.se/

    Det är inte den länken jag pratade om, men en början.. *s*

Svar på tråden Jämtlandsbrudar del 3