några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3
Nu är jag tillbaka!
5 veckor i Makedonien och ett avklarat bröllop! Det blev helt perfekt och precis så som jag alltid drömt om :)
Kram på er!
Nu är jag tillbaka!
5 veckor i Makedonien och ett avklarat bröllop! Det blev helt perfekt och precis så som jag alltid drömt om :)
Kram på er!
Hey Tjejer!
Hoppas allt är bra med er! Här är det super!
Lagt upp lite foton...håll till godo :D
Melis, kazem ti samo jedna stvar...VACKER!
Missie, Jag va tvungen att ta reda på lite om Bajrak.
Den är sydd av en familj som har förlorat en ung ogift dotter (kan vara sov också, men väldigt sällan). Eftersom de inte hade lyckan av att deras dotter gifte sig så sydde dem en bajrak med mycket kärlek och lämnar den i kyrkan. Så folk som gifter sig åker till byn, i detta fallet min mans by och lånar den. Alltså familjen som sydde den är glada för att vi gifte oss och vi får deras dotters lycka också, eftersom de aldrig fick uppleva att hon gifte sig.
Nu märkte jag att det blev lite rörigt, men jag hoppas att ni fattar
Man syr kors på tyget och olika symboler, men symbolerna är alla olika från by till by
Turkiet hade varit skönt, men jag är otroligt sugen på Mexico :)
Åh jag e så glad, tänk att man e glad över småsaker. Köpte handdukar idag och jag är som ett barn på julafton :)
Vi köpte lägenhet och ska börja flytta på torsdag :D
Lägenheten är i Göteborg, ganska nära där vi bor nu.
Jag har också massor massor med bilder, syrran kommer hem ikväll och då kommer ännu mer foton. Så fort jag får tillfälle så ska jag lägga upp lite fler :)
Det va ju värt det, men man behövde inte planera in i minsta detalj, för det blir ju aldrig exakt som man planerat hehe
Hade jag kunnat så hade jag tagit bort bordsplaceringen, det var inget för våra gäster haha