Inlägg från: Megi |Visa alla inlägg
  • Megi

några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3

Hej hej Balkan BAbes :D vi har inte bestämmt oss än om det blir Ii Bosnien eller här, jag vill ha det där nere :DVilket land kommer ni ifrån? Kram

• Megi

Odkale si iz Bosne? ja sam iz Banja Luke

• Megi

MissieA, aa det är vi hehe :D Jest momak mi je iz Bijeljine :D A sada zivimo u Boråsu, gdje ti zivis? vi tänkte gifta oss nästa år ako bog da :D, odakle je tvoj momak?

• Megi

haha vilket sammanträffande :D från bijeöjina båda två :D hehe.. ja sam 22 godine a moj m2b je 25 godina.. ja bih voljela da imamo svadbu dole ali ja mislim da ce mo ovdje.. jos nismo förlovade cekamo da moji roditelji dodu iz Bosne, Banja Luke pa da Edo dode sa svojim roditeljima :D hehe Bosanska tradicija :D mi smo zajedno 6 godina haha :D. a koliko ste vi? kako ste se vi zarucili?

• Megi

såå fiint :D han ville att vi skulle förlova oss nu när vi åker på semester ako bog da :D, men hans föräldrar vill gärna att vi gör det på bosniskt sätt, så det får bli så hehe..
    hur länge har ni varit tillsammans? hur långt har ni kommit i planeringen?
    i mi smo kontali u maju :D hehe

• Megi

vi har inte planertt så mkt, men vi vet vilken lokal vi ska vara i o så.. det kommer nog bli ett ganska stort bröllop, ca 200 personer. det kommer vara mkt av den bosniska traditionen.. vi har olika traditioner så vi kommer blanda lite, ta både hans o våra :D
    kommer ni ha ett stort bröllop? hoceteli vi imati nasih tradicija?

• Megi

i mi cemo kicenje, både auta och gästerna.. sen så kommer m2b med sin pappa o kum och hämtar mej... o sen finns det en tradition där ngn utav gästerna tar min sko o då ksa kum betala för att ja ska få den tillbaka :D haha..
    Imasli bilder på er? som du kan lägga in eller ako hoces da butamo mail :D
    ah förlovningen blir när mina föräldrar kommer från bosnien (akoBogDa) på söndag åker vi utomlands i 2 veckor o det blir när vi kommer hem :D

• Megi

vi har ju många olika traditioner.. har du bestäm datum ?

• Megi

det är så roligt med alla traditioner :D hehe! Jag vill gifta mej där nere, det är en annan känsla att ha ett bröllop u bosnie än här.. har varit på bröllop både här o där nere, jag hoppas att vi gifter oss där nere. Men det kan bli jobbigt när m2b ska hämta mej för det är över 30 mil avtånd mellan våra städer.. vi som tänkte hyra limo :D

Svar på tråden några brudar från Balkan eller som ska ha sitt bröllop där. Del 3