Inlägg från: Tidsmaskin |Visa alla inlägg
  • Tidsmaskin

    Juni 2009 brudar

    För oss är det viktigt att det blir bra bilder. Det går liksom inte att "göra om", om det skulle bli fel. Därför lägger vi lite extra pengar på att anlita ngn med gott renomé. Jag har lagt ner så många timmar på att jämföra alla fotografers olika bilder.. *tihi* Det är jätteroligt att vara i en "bröllopsplaneringsbubbla"!!

  • Tidsmaskin

    Har sett en del tips om att göra inbjudningskort av tapet. Skulle kanske vara fint med en blommig romantisk tapet?


    spirit1 skrev 2008-10-02 11:30:17 följande:
    Hej, gifter mig också den 6 juni i Halmstad. Har inte heller bokat kyrka, börjar väl bli bråttom med det nu. Annars är lokal, mat, och hotellövernattning fixat. Något bra förslag om man vill göra sina egna inbjudnigskort? Tänkte inte vara så noga med att allt måste matcha med kläder etc. Tema: natur,grönt,blomstertid nu kommer..
  • Tidsmaskin

    Jag är så spralligt glad! Har precis bokat min frisör för håruppsättning, och även smink på samma ställe! Är så lycklig att "min" frisör var ledig denna dag! Hurra! Med ens kändes det så verkligt när vi pratade om tider, att jag skulle hinna byta om också innan fotograferingen.

    Nu är detta klart:

    kyrka
    festlokal
    frisör
    smink
    toastmastrar tillfrågade

    på G:

    fotograf
    häst&vagn-bokning
    spelmän som utgångsmusik + efter vigseln
    hotell för bröllopsnatten

  • Tidsmaskin

    Vår budget inklusive resa ligger på 150.000. Då är det 50 gäster på 3-rätters, inkl vinpaket för 1200:-/person. Sedan ska vi 2 veckor till Toscana och bo lite fint på vingårdar och i Rom. Budgeten har skenat iväg lite, jag vet, men vi tänker att det är en gång i livet och vi vill unna oss det som vi drömt om.

  • Tidsmaskin
    älskarlivet skrev 2008-10-02 17:40:42 följande:
    Men jag har aldrig ens ägt 120 000 kr.. Har ni fått mycket hjälp av era föräldrar?
    Nä ingen föräldrahjälp, kanske ett litet lån på slutet. Jag har varit fattig student stora delar av mitt liv. Det är de 4 senaste åren jag haft god ekonomi då jag jobbat som säljare och varit duktig på det. Vi tjänar lite över medelinkomst båda två, och har sparat en del. Men jag har all förståelse för hur det är att vända på varenda krona, jag är från en ganska fattig familj, även om min m2b inte är det. Jag är inte alls snobb eller så utan från en betongförort till Stockholm....
  • Tidsmaskin

    Absolut! Du har rätt. Gissar att ingen av oss är fattig. Helt fel ordval av mig. (Jag ville bara visa att jag inte är van att slösa pengar hur som helst.) Äsch - hur som helst - jag vill glädjas med alla bara! Det här med bröllop är stort och glädjefyllt för alla. Jag vill inte stöta mig med någon, hoppas att ingen har tagit illa upp (det är ju svårt när man inte hör tonläge/betoningar eller ser kroppsspråk.)


    älskarlivet skrev 2008-10-02 17:51:39 följande:
    Vi är verkligen inte fattiga! Men det är skillnad på fattig och kunna lägga ut 120 000 kr på ett bröllop..Jag har också pluggat många år av mitt liv.. Och skulle aldrig få för mig att ta lån till mitt bröllop..
  • Tidsmaskin

    Jippie! Har kollat klänningar för första gången idag! Så himla roligt! Blev kär i en klänning från Garamaj: Caribia. Den ligger i mitt galeri om nån vill titta. Den finns också på startsidan hos Garamaj.se, till höger på sidan. Vad tycker ni? Självklart ska jag fortsätta leta lite till, men den kändes faktiskt himla rätt.

  • Tidsmaskin

    Vilket bra tips!


    älskarlivet skrev 2008-10-12 14:03:29 följande:
    Vi kommer skriva ett ps på våra julkort, så inga speciella save the date..'
  • Tidsmaskin

    Jag bokade frisör och smink förra veckan, jag blev så lycklig över att min favoritfrisör var ledig! Igår bokade vi 4 violinister som ska spela utgångsmarschen och sedan fortsätta spela i vimlet utanför kyrkan. På torsdag ska vi träffa en fotograf och "se om det stämmer". Hoppas kunna boka henne.

    Lissdaniels: säger som du att det går förbaskat långsamt! Längtar...

  • Tidsmaskin

    Äsch, strunt i tärnan, säg bara när du har bestämt dig att "så här blir det"!

    Annars tycker jag det låter bra med benvitt och grönt. Min m2b hade jublat om jag hade föreslagit det, här är det omvända; han är Bajare och jag Aik:are.

    Klöver dam skrev 2008-10-14 14:27:30 följande:


    Jag velar också fram och tillbaka när det gäller färgtema..Var först inne på rött och vitt eller champagne, men min kära tärna påpekade att det kanske mer var höst/vinter och inte Juni så då skippade jag det...Grönt och benvitt då kanske? Hur förklarar jag det för min blivande som är en grymt inbiten Aik:are (Själv är jag Hammarbyare, fniss)?Såg sen en klänning som är champagnefärgad som jag blev förälskad i! Och eftersom vi gifter oss på nationaldagen och hade tänkt att ha "svensk buffé", så kanske man skulle leva ut svenska färgerna helt och blanda champagne/guld med mörkblått? (Hur förklara det för tärnan bara, som redan har ställt in sig på grönt "som hon passar så bra i"?)Nä usch, jag är typisk våg märker man, såååååå velig!
  • Tidsmaskin

    Vi ska nog inte ha något färgtema. Ja, vit klänning har jag, och buketten blir rosa ranunkler. Inbjudningskorten är inte påtänkta men de kanske blir i rosa, vitt och grönt. Ok - det kanske kallas färgtema...

    Annars vill min m2b absolut ha ett annat tema. Han ville först att ALLA skulle komma i helvitt. Tänk er alla herrar i vit kostym, osv. Herregud, det blir ju jättedyrt för alla gäster sa jag och avstyrde det hela. Nu är han inne på barock eller att alla ska ha hatt! Vi får se hur det slutar... Han har inte så mycket åsikter annars så om det är viktigt med tema för honom så vore det bra om vi kom på något som alla gäster med lätthet och ringa medel kan fixa. Har ni några förslag?

  • Tidsmaskin

    Blommor i cappucino/rosa skulle kunna var rosor och humleblomster? Eller rosa pioner, rosor i champagne och humleblomster? Vad har du tänkt för stil på buketten? Vill du ha rosor eller vilka rosa blommor kan du tänka dig?


    Norrlandstös skrev 2008-10-14 08:47:26 följande:
    Ojojoj... vad långt ni har kommit! Fast när jag tänker efter så har jag nog också mer klart än jag tror. Tärnor klaraBestman klarKyrka bokad Festlokal bokad (och de fixar allt från dukning, servering och mat)Frisör bokad (en kompis som gör både hår och make-up)Nu lurar vi mest på vilket färgtema som vi ska ha. Vad säger ni junibrudar? Hur har ni tänkt er? Jag vill egentligen gärna plocka upp lite sommarfärger eftersom vi gifter oss helgen efter midsommar. Men så hittade jag ett jättefint inbjudningskort i cappuccino och ljus rosa... men hur har man buketten i de färgerna???
  • Tidsmaskin

    Vilken bonnröta! Grattis! Vad kul för dig!
    Hur ser den ut?


    MulleNuh skrev 2008-10-14 12:09:57 följande:
    Och idag hände en ROOOLIG grej för mig!!Har spanat runt på ring och hittade en jag ÄLSKA!! Och då visade det dig att min mamma kände nån kille som är bästa kompis med ägaren till butiken så jag får ringen helt GRAAATIS!!! Helt galet!!!!
Svar på tråden Juni 2009 brudar