• måjs

Gå in med pappa, hur göra med tärna?

Jag m vill att min pappa ska gå in med mig i kyrkan och att min m2b redan sk stå där framme. Hans bestman står väl oxå redan där framme då, men hur gör jag med min tärna? Ska hon gå efter mig och min pappa eller ska hon oxå redan stå där framme?

• Svar på tråden Gå in med pappa, hur göra med tärna?
  • Fredrik och Sabine

Har du kollat upp med kyrkan/prästen att det är okej att du går in med din pappa? Många präster vill inte att man gör det eftersom det inte är en svensk kristen tradition.
    Så ett tips innan du planerar för mycket är att kolla upp så att det är ok

• måjs

Jag har hört att det e så så jag ska kolla upp det innan.

• Emblingen

Mina barn kommer gå in först. Efter dem tärnorna och sist kommer jag arm i arm med morfar.

• IdaÄlskarLennart

jag ska också gå in med morfar och prästen ha godkänt. Min m2b kommer att stå där framme och beundra mig när jag går in ;) först går hand fyra barn in (om dom inte redan vill stå där framm det vill säga, ska prata med dom först) Sen min vackra tärna och sist men inte minst, Jag och morfar arm i arm. på vilken sida o morfar ska jag gå, är de vänster?

Emblingen skrev 2008-07-12 11:14:19 följande:
    Mina barn kommer gå in först. Efter dem tärnorna och sist kommer jag arm i arm med morfar.
  • lindahallman

höger sida om din morfar ska du gå och m2b står till höger där framme.

min tärna ska stå där framme, hon går in innan med brudgum och bestman

• pluggisen

Jag ska också gå in med min pappa. Enligt församlingen var det helt ok då vi som brudpar bestämmer hur vi vill göra på vår bröllopsdag.Det var faktiskt min m2b som ville det då vi tyckte att det var mer högtidligt på det viset. Min m2b och bestman kommer stå framme vid altaret och mina tärnor kommer gå bakom mig och pappa. Ev. ska våra barn gå in framför mig och pappa men det är inte bestämt ännu då vi inte vet om dom klarar det eller inte.

• Hofsan

Jag ska gå in med pappa, tärnorna går först.

• Kärlek ger näring åt själen

Hmm jag ska också gå in med pappsen... men vi tänkte tärnan skulle komma efter.. men hon ska kanske gå först?

O ja vi har fått klar tecken.. det var bla det första vi fråga innan vi boka kykran

• BröllopJuli2008

Jag går in med pappa och m2b, bestman och tärnan väntar framme vid altaret

Svar på tråden Gå in med pappa, hur göra med tärna?