Miss Sofie skrev 2008-07-11 07:43:08 följande:
LillsnufflanMin kille vill helst inte gifta sig i kyrkan eftersom vi inte är religösa. För mig spelar det ingen roll men det skulle kännas fel att ha en massa prat om Gud och Jesus och sånt när man inte är troende.Anledningen till att jag frågade var att jag har inte så mycket erfarenhet av bröllop, speciellt inte borgeliga. Har varit på ett utomhusbröllop i Sverige och ett borgeligt i England. Det i England tyckte jag var så opersonligt och jag gillade inte den cermonin. Men det kanske är annorlunda i Sverige och vem vet det kanske var så som brudparet ville ha det.
Vi gifter oss borgerligt i England och vart brollopet kommer att vara langt ifran opersonligt

Gifter oss pa en vingård och kommer att ha rosenblad utspridda i gangen och har valt mycket personlig musik som spelas och sjungs av nagra utvalda gaster. Jag tycker snarare de kyrkliga brollop jag varit pa har varit opersonliga eftersom de maste folja kyrkans regler och ha trakiga psalmer och sant (fast man kan sakert gora det till ett mycket fint och personligt brollop ocksa!) medan de borgerliga jag har varit pa har varit mycket vackra, personliga och minnesvarda.
For oss hade det kants mycket konstigt och fel att lova infor Gud det ena o det andra nar vi inte ens ar troende. Sa detta ar ett perfekt val for oss - vi far det precis som vi vill ha det oxa