Behöver tips på bordsdekoration man kan göra själv
Letar efter tips på bordsdekoration man kan göra själv - någon som funderat ut något enkelt och snyggt?
Letar efter tips på bordsdekoration man kan göra själv - någon som funderat ut något enkelt och snyggt?
finns bild i mitt galleri
Rönnbär är bara att frysa in så har du dem i september garanterat! Min farbror hade det på sitt bröllop, jättevackert.
Vi ska oxå använda oss av murgröna, kanske trä pärlor på ståltråd och vira runt murgrönan.
På vårat bröllop hade vi bara värmeljuskoppar varannan med guldsten i .
Mellan dom la jag ut vinröda+vita rosblad i siden.
Det blev jätte fint
Jag ska plocka blåbärsris och sätta i vaser,. det blir ganska fluffigt och yvigt så det räcker med en knippe i varje vas. I varje knippe ska jag sätta fast pärlor uppträdda på en tunn silvertråd och vira runt.
Så har vi ganska stora glas som vi ska fylla lite sand i och sticka ner små blockljus i.
Min mamma köpte 10 st roser och sedan plockade hon resten från trädgården. Kika i mitt galleri.
Gutegirl - vilken bra idé med blåbärsris!
Donna Fortunata skrev 2008-08-05 19:37:42 följande:
stansa ut blommor i samma temafärg som bröllopet går i. Sprid ut på bordet. Vi tog även gröna kvistar från våran häck..vintergrönliguster och satte i små söta vaser med några små smårosor i också från trädgården.
helene306 vad skönt med en enkel murgröna som ligger över bordet, murgröna är annars dyrt för oss florister att köpa in
vi gifter oss den 20:e sept, och tänkte ha rönnbär oxå! Man får väl hålla lite koll på dem och se när man ska plocka dem! Frysa in dem var ju ett smart tips! Murgröna är ju vackert, och sen kanske lite minigerbera utsatta på borden
Sen kommer festlokalen att ordna med ljus.
gutegirl.blogspot.com/2008/08/blog-post_9963.html
Här är våra bordsdekorationer vi hade igår. Det är blåbärsriset, och så små ljusglas med sand i från Gotland som vi stack ner ljusen i. Det blev jättefint!
ta bara en enkel bas tex mossa på en vit duk. jobba med kontraster som passar erat tema.. kan inte ge dig ett specifika tipps i och med att jag inte vet vad du ska ha för tema. men gör en bas och lek ut efter det. en vit duk med en massa ljus och typ ståltråd som dekoration