Behöver tips på bordsdekoration man kan göra själv
Letar efter tips på bordsdekoration man kan göra själv - någon som funderat ut något enkelt och snyggt?
Letar efter tips på bordsdekoration man kan göra själv - någon som funderat ut något enkelt och snyggt?
Har man enkla ljusdakar till värmeljus, kan man piffa upp med att ta guldband och klistra på några stenar. Alla Tips e bra utan de dåliga!
Jag gillar att kombinera blommor och flytljus.
Alt 1: En låg vit skål fylld med vatten där du lägger i blommor (typ gerbera) och flytljus.
Alt 2: Ett högt, rakt, ganska smalt glas. Lägg i några blommor (typ orkidé), fyll med vatten nästan ända upp och lägg ett flytljus över. (Den varianten har jag även gjort med rhododendron blommor.)
Ett arrangemang jag gjorde tidigare i somras som blev väldigt snyggt var att på en rund spegel ställa ett glas enl. alt. 2 ett blockljus (något högre än glaset) och en låg färgad ljuskopp med värmeljus. Sedan strödde jag blomknoppar runt om på spegelskilvan. I glaset hade jag rhododendron och på spegelglaset blommor från allium. Blev jättesnyggt.
Jag ska göra blockljus som jag fäster en remsa dubbelhäftande tejp på och sen sätter dit örter och murgröna. Blir jättefint och luktar gott!
Vi kommer kapa en gren murgröna från trädgården och lägga på bordet/borden. Mer vill jag inte ha. Ljus och sådant står restaurangen med.
Vi kommer ha stenar från stränderna i Kroatien, blockljus och snäckor från stranden i Danmark / skagen.
Tack för era tips!
kandelabrar är vackert. Och små presentaskar till gästerna med färgsprakande namnlappar = färgklick bland det vita.
Sen ska vi nog ha lite murgröna och låga vaser med blommor.
vi ska ha vattenpärlor som vi sprider på bordet blandat med diamanter...
köpt på www.festingen.se
vackert och elegant tycker jag..
till detta har vi sen slingor av kristi-kors blomma och blockljus
Har nu funderat på att ha rönnbär på borden - är det någon som har erfarenhet av det? Har också funderat på att ha t ex lönnlöv i vackra färger (vi gifter oss sista helgen i september).
rönnbären är väl klara nu, kan bli svårt. Kastanjer är fint i sept, men du vill kanske ha mer färg?