Inlägg från: BlygBrud |Visa alla inlägg
  • BlygBrud

    Alla hjärtans dag brudar! 2009

    OK!

    Nu är det faktiskt _mindre_ än 6 mån. kvar....

    Hur långt har vi kommit?
    Kyrka - OK (Ett annat par hade redan hunnit boka samma dag...så vi fick ta tiden före.. )
    Präst - OK (Precis den vi ville ha! )
    Ringar - OK (Hur snygga som helst!!!)
    Klänning - OK (Nu gäller det bara att hålla formen över alla julbord om några månader)
    Festlokal - på gång...prel.bokat och ska träffas för en detaljerad offert.

    Jisses...det börjar dra i hop sig!

  • BlygBrud

    Hade också tänkt Röda rosor i brudbuketten...men när min florist berättade rospriset är upp till 150% dyrare bara för att det är alla hjärtans dag så började jag fundera om. (Nej, hon kunde inte "smyga undan" några till billigare pris eftersom ökningen ligger i princip hela februari fram till den 14 och hon vill ju att jag ska ha så färska blommor som möjligt. ) Så röda rosor blir det inte.

    Tur nog så är hon fantastiskt skicklig och kan trolla fram de mest underbara buketter av "ingenting" så är nog egentligen inte ororlig.

  • BlygBrud

    I dag pratade vi med Restaurangen.
    Känner mig tråkig när jag läser era planer för dukning osv.
    Men när damen på restaurangen berättade hur dom skulle dekorera, vita rosor, murgröna, linnedukar, silverljusstakar, så kände vi att: vi nöjer oss med det.

    Hmm måste kanske plocka fram lite mer Bridezilla???

    Ja, ja..är ju en liten stund kvar...

  • BlygBrud
    smilez skrev 2008-09-03 14:27:05 följande:
    BlygBrud > Nej, ju mindre Bridezilla desto bättre tror jag.
    Håller med...
    Samtidigt.... på något konstigt sätt känns det som man ibland skulle vilja vara så underbart egoistisk och självcentrerad som en del Bridzillas är. Bara få tänka Jag jag jag!
    För hur ofta gör man det egentligen???
    Snarare så att man tänker på alla andra, barn, man osv osv...
    Hmm ska nog unna mig att vara ego typ 5 min per dag.
    Typ, nu! (har gömt en härlig chokladkaka..bara till mig... )
  • BlygBrud
    smilez skrev 2008-09-03 22:24:27 följande:
    BlygBrud > Nej, men jag är nog ganska ego och tänker mycket jag, samtidigt som man får vara lite realist. Vi vill ju inte spendera flera hundra tusen på vårt bröllop vilket är rätt vanligt att folk gör. Fattar inte riktigt det. Visst, det vore kul att kunna göra som man vill och inte låta ekonomin begränsa det men vi vill inte hålla på å betala på banklån i tio år för ett bröllop. Dom pengarna kan vi ha till annat. Så känns det för vår del.
    Håller fullständigt med. Banklån för bröllop känns...fel.
    Fast de "västa" Bridezillas jag stött på har inte varit dem som låtit pengarna rulla, utan dem som krävt att hela vänskapskretsen ska stå på tå för dem och fixa allt precis så som hon vill...därför att det ju är HENNES bröllop.
    Typ: "Är så upprörd på min tärna som vägrar betala och ha på sig den grisskära klänning jag valt ut" Ironi, men tror du förstår.
  • BlygBrud
    smilez skrev 2008-09-05 14:28:03 följande:
    Nu har jag ett bekymmer, vad ska man ha för skor när man gifter sig på vintern? Där jag köpte min brudklänning rekommenderade hon ett par vita kängor eller liknande... men var hittar man ett par passande?
    DNA har jättemånga snygga skor tycker jag. scorette också.
    Samtidigt...jag tror jag tänker ha snygga pumps av ngt slag och sedan bara ett par rejäla stövlar för den korta biten från bilen till kyrkan/festlokalen.
  • BlygBrud

    Hittade ett par underbara skor i dag.... silverfärgade...men visst borde det funka till en vit klänning????
    (måste ju ha en ursäkt för att köpa dem... )

  • BlygBrud
    090214 skrev 2008-09-08 17:52:38 följande:
    Hallå alla blivande brudar! Hur långt har ni kommit med era inbjudningskort? Sitter här på BT o kikar runt på alla som har sina färdiga.. ångest, ångest å ångest.. Har ni nå tips & ideér att dela med er??
    få se...har köpt kuvert + "omslag" + papper som det ska skrivas själva inbjudan på (absolut inte färdigskriven Läs:inte ens påbörjad.)
    Ska köpa små silversnoddar att fästa inlagan i. (Någon som har tips om var man kan köpa det??) + frimärken (posten blir så kinkiga annars + att det är dålig start att tvinga gästerna att lösa ut inbjudningskorten... )
    Funderar på att köpa en silverstämpel för att stämpla små gulliga hjärtan lite här och där...men...

    Kort sagt såhar vi kommit fram till att vi nog ska ha inbjudningskort. Mycket längre än så har vi inte kommit.
  • BlygBrud
    Joeline skrev 2008-09-14 16:00:12 följande:
    Jag har gjort dem själv från grunden... klippt och klistrat... känns som de blir mest personliga då! Fast jag skulle aldrig hålla på om jag inte hade tyckt att det var skitskoj, det ska ju inte bara vara betungande.
    Men då är du ju precis rätt person att fråga!!
    Sitter och ska börja pyssla med mina nu. (Och jag är INTE pysslig, så fråga mig inte varför jag gör det här och inte beställer istället...)
    Men, alltså. Tänkte ganska enkla kort. Grönt omslag (köpt på bokhandeln) bara enkla inlägg med själva inbjudan och kort information i. Skriva ut på vanligt, lite tjockare papper.
    Funderingarna nu då....
    Skulle ju vara snyggt med ngn slags silverdekor på omslaget. Men är ju en kratta på att rita + att jag ju vill att det ska bli lika på alla 50. Stämplar?? Och var finns dom? Och vad ska man undvika? (som du hör är jag helt blåbär på det här)
    och hur fästa papprena i omslaget?? gummiband?? ( hmmm låg romantikfaktor... )
    kort sagt...HJälp!!
    Tips och råd mottages tacksamt!!
  • BlygBrud

    ogiftnickenyfiken > Tack för tipsen!
    Jo, det gröna pappret är tjockare. Hade tänkt att ha det som "omslag" typ som ett bokomslag om du förstår. Och sedan trycka själva inbjudan på annat papper i. Hmm ska fundera på det där med tunnare lite mera genomskinligt papper...

    Har Panduro bra stämplar och färg? Har en pandurobutik i stan, men vill ju inte handla där om det inte är bra grejer.

    Köpte lite extra papper så jag har några att öva på. Kan nog vara bra misstänker jag.

  • BlygBrud

    ogiftnickenyfiken
    Tack!!

    hmm blir ju nästan sugen på att pyssla nu...
    Ska definitivt ta en tur till panduro nu när jag vet vad jag ska kolla efter.

  • BlygBrud

    Nu har jag shoppat!

    Blev en stämpel som jag hittade på bokhandeln. (Hade inga snygga inne på panduro. ) två "skissade" hjärtan. Och silverfärg på panduro.
    Så nu har jag stämplat. Hur kul som helst!!!

    Jisses, kanske blir en riktig pysselfia innan det här är klart...

  • BlygBrud

    Sitter och pysslar med inbjudningarna.
    Tänkte få ut dom skiftet okt/nov.

    Tanken var ju också att vara supertyst om att det är bröllop på G. Ingen skulle få veta förrän inbjudningarna damp ner i brevlådan.... jo hej vad det gick bra att vara tyst om det... Tror jag sagt det till snart alla..."bara så att du vet....men var tyst om det för ingen anna vet..."
    Men ni vet hur det är...man bara tänker bröllop bröllop bröllop hela tiden och kan ju inte låta bli att bubbla om det!!!

Svar på tråden Alla hjärtans dag brudar! 2009