• jennyfer

Hotell i Rom

Jag har frågat om detta tidigare i forumen, men den tråden verkar ha försvunnit...

Är det någon som kan tipsa om hotell i Rom? Det ska vara centralt och gärna mysigt.

Alla svar mottages tacksamt. Finns det något hotell som du vill varna för så skriv gärna det också.

• Svar på tråden Hotell i Rom
  • casandra

Vi bodde på ett billigt hotel som hette ducale, kostade 700 kronor natten 5200 kronor för en vecka, helt ok, fräscht och en liten balkong. Frukosten var liten men god, man kunde sitta ute på en liten terass. Hotellet ligger 900 m från stationen och ungefär lika långt till colouseum. Kanske inte det bästa kvarteret på nattetid..

• jennyfer

Tack för tipset, men precis som du säger så har jag hört att man helst inte vill bo nära stationen, utan närmare de gamla delarna av staden, där t ex spanska trappan ligger.

• casandra

Ja det beror på vad man vill lägga pengarna på:)Det är ju lite dyrare vid spanska trappan, men mer centralt.
    Vi tyckte vårt hotell var perfekt läge vid metron och så kunde vi äta två-tre rätters med fantastiskt gott vin istället var kväll:)Man får räkna med en 30-50 euron för en middag.
    Missa inte Patheon, Forum, Piazza Navona etc...Rom är en fantastisk stad på många sett!!!

• jennyfer

Det är klart att det är roligare om det är billigare, men jag vill inte bo i halvskumma kvarter utan lugnt kunna strosa omkring även kvällstid efter den där fantastiska middagen..

• jennyfer

Therese83, du kan väl skriva ett par rader vad du tyckte om hotellet när du har kommit hem igen? Men stämmer priserna? Drygt 180 euro per natt?

• Therese 83

Det ska jag göra. Bokade via Sterling, flyg och 4 hotellnätter inkl frukostbuffé för 4800 kronor. Helt ok enligt min mening. Men jag ska försöka få ner några rader om vad jag tyckte.

• Zozo

Hotel Ponte Sisto: www.hotelpontesisto.it

Mysigt ställe med underbar innergard. Priset beror pa period, tillgang och efterfragan sa kolla med hotellet och ev bokningssajter.

• Fluffbullarna

Tänkte precis också tipsa om Ponte Sisto. Vi bodde där på vår bröllopsresa och det var underbart! Jättemysigt rum, trevlig personal, bra frukost och jättebra läge nära Campo de Fiori.

• jennyfer

Hmmm... sökte på Ponte Sisto och det skulle gå på 10.000 för tre nätter.

Svar på tråden Hotell i Rom