• Paulineli

Någon som varit på bröllop i tält?

Hej!

Min sambo vill absolut ha bröllopsfest på haväng i ett fint tält men jag är lite osäker på om det kommer att kännas festligt nog.

Är det någon som varit på en bröllop i tält eller någon som tänkt ha det? Hur mycket kostar det tror ni?? Jag menar fina festtält med golv och tyger och kristallkroner mm.

• Svar på tråden Någon som varit på bröllop i tält?
  • Aleta
    LLJÖ skrev 2008-07-18 12:50:56 följande:
    Helleflunda: Du har inga bilder möjligtvis. Vi ska ha vårat bröllop i tält 23 aug och eftersöker pyntningstips. Vi ska också ha trägolv, vita tyger (fast hängandes från taket, vi hoppas på att ha öppet om vädret tillåter)och massa ljusslingor.
    Jag kan rekommendera ljuskronor i taket, det var pampigt. Vi hade inte kristallkronor utan två stycken med stora vita glaskupor.
  • sofjoa

Vi hade vårt bröllop i ett 75 kvm stort tält. Vi var ungefär 55 pers. Alldeles lagom stort för de antalet personer. Gott om utrymme, men absolut inte för stort. Vi betalade 14000:- då ingick tältet, bord, stolar, golv och belysning samt upp och ned montering. De kom och satte upp tältet på onsdagen och tog ner det sön em.

Mitt råd är att hyra av en minde firma som hyr ut. Ofta har de bara ett fåtal tält, vilket betyder att de oftast inte har det uthyrt mitt i veckan utan kan komma ett par dagar tidigare så det finns gott om tid att duka....

• Originalrosen

Bröllop i tält i lördags, inte kul! Kallt, blött - även om allt kring i övrigt var trevligt och bra.

• egensinnig

Vi hade vår fest i 2 tält i lördags.
    3X9 m, 2 tält = 54 kvm
    55 gäster + buffé bord rymdes - krävdes lite fixande innan vi fick plats med allt men det blev kanon!!
    Vackra ljusslingor i tältställningen - blev nästan lite trollskt på kvällen. Määäääängder med hängande ljuslyktor med värmeljus i glas i klara färger. Linnedukar o linneservetter, vackra glas mm gjorde att det kändes festligt. Blommor också så klart i mängder.

tälten kostade 749 kr styck alltså knappt 1500. Monterades på 1,5 timmar av 4 personer!
    Vi hade dock tur med vädret vilket nästan är en förutsättning

• Aleta

Vi hade riktigt ösregn, men det var mysigt ändå, hade i och för sig ett jättetält, som en stor mässhall.
    Vi hade skrivit i inbjudan till alla att ta med extra kofta till kvällen och hade även filtar i beredskap, men det behövdes som tur var inte.

• Talulah

Aleta: Har du fler bilder från er fest att visa?

Vi ska gifta oss i Karlskrona och ha festen i ett tält så den firman du anlitade låter ju som ett alternativ för oss.

• FrökenHoppsan

Vi hade vårt bröllop i ett 8*13 meter stort festtält. Jättemysigt! Alla trivdes! Vill ni se bilder på vår dekoration har jag nog nån bild i mitt galleri!

• FrökenHoppsan
    Krokodill skrev 2008-07-16 14:57:00 följande:
    Jag har funderingar på ett tält 5x8 m. Hur många tror ni att det rymmer? Vi blir nog kring 70, 80 personer. Är det litet?
    Det tältet kommer absolut bli för litet. Vi var 50 pers i vårt 8*13m tält, å där fanns inte nå mycke extra rum skulle jag säga!
  • FrökenHoppsan

Ska ännu tillägga här att vi också hade köpt filtar, å dom var alla i användning under kvällen, trots att vi hade lagom varmt o fint väder, inget regn. Så filtar kan jag absolut rekommendera till ett tältbröllop!

• Talulah

Vilket datum gifte ni er?

FrökenHoppsan skrev 2008-08-12 19:28:08 följande:
    Ska ännu tillägga här att vi också hade köpt filtar, å dom var alla i användning under kvällen, trots att vi hade lagom varmt o fint väder, inget regn. Så filtar kan jag absolut rekommendera till ett tältbröllop!
  • FrökenHoppsan
    Talulah skrev 2008-08-12 19:36:38 följande:
    Vilket datum gifte ni er?
    Nu förra lördagen, alltså 9nde augusti.
  • Aleta
    Talulah skrev 2008-08-12 19:22:13 följande:
    Aleta: Har du fler bilder från er fest att visa?Vi ska gifta oss i Karlskrona och ha festen i ett tält så den firman du anlitade låter ju som ett alternativ för oss.
    Jag har inte så mycket bilder eftersom det är gäster på nästan alla och jag vill inte lägga ut dem på nätet.
    Jag har lagt in två bilder där jag har lyckats redigera bort personerna.
    Det ena är hur vi dukade och det andra är från festen vi hade dagen innan. Då hade vi lite "ruffigare" stil för att bröllopet skulle kännas finare med linnedukar osv.
    Det var gott om plats för 120 personer, med orkester i hörnet, dansgolv och buffébord.

Jag kan verkligen rekommendera firman. (De svarta solarna var sköna också, de är stoppade i sitsen.)
  • fröken sjunfors

Jag har en liten fråga om rentatent.se i trollhättan. Där fanns ett ellips60 som kostar 3600kr för självhämtning. Är det dygnsvis? För på infon så står det att man normalt hämtar tältet dagen innan och lämnar tillbaks dagen efter. Men är det då 3600x3 eller räknas det in i de här själva paketet? (trög man är) ;)

• Talulah
    Aleta skrev 2008-08-13 10:20:00 följande:
    Jag har inte så mycket bilder eftersom det är gäster på nästan alla och jag vill inte lägga ut dem på nätet.Jag har lagt in två bilder där jag har lyckats redigera bort personerna.Det ena är hur vi dukade och det andra är från festen vi hade dagen innan. Då hade vi lite "ruffigare" stil för att bröllopet skulle kännas finare med linnedukar osv.Det var gott om plats för 120 personer, med orkester i hörnet, dansgolv och buffébord.Jag kan verkligen rekommendera firman. (De svarta solarna var sköna också, de är stoppade i sitsen.)
    Tack för svar

Jag har mailat firman och bett om prisuppgift för jag tyckte det lät som ett bra pris för allt det som ni fick. Vi kommer inte behöva stolar utan endast bord men dock lite längre transport då. Hoppas jag får svar snart :)
  • Aleta
    Talulah skrev 2008-08-13 15:37:48 följande:
    Tack för svarJag har mailat firman och bett om prisuppgift för jag tyckte det lät som ett bra pris för allt det som ni fick. Vi kommer inte behöva stolar utan endast bord men dock lite längre transport då. Hoppas jag får svar snart :)
    Lycka till!
  • Talulah

Tack!

Kollade dina bilder igen! Villken cool hår "prydnad"! Får man fråga var du köpt den?

Och tältet ser jättefint ut!

• Aleta
    Talulah skrev 2008-08-13 15:42:49 följande:
    Tack!Kollade dina bilder igen! Villken cool hår "prydnad"! Får man fråga var du köpt den?Och tältet ser jättefint ut!
    Den är köpt på ebay.co.uk det finns massor och i alla möjliga färger. Sök på fascinator (på svenska heter det coiffe .)
  • Aleta

Jag hittade den här sidan när jag letade efter presenningar.
    De säljer både proffstält och privattält. jag tyckte priserna såg hyfsade ut.
    dancovershop.dk/group.asp&sub=78

Svar på tråden Någon som varit på bröllop i tält?